Összegző: 2019 Március

Kép: Kilátás az új albérletünk ablakából. (nem valami csodás látvány a szeméttel teli tető, dehát ez Románia: néhol szép, máshol csúf)

Még ilyet! Majdnem elfelejtettem összegzőt írni, pedig megfogadtam, hogy legalább havonta ezt kiposztolom rendszeresen.  Na egye fene vágjunk bele.
A márciusi hónap húzós volt, főleg a költözködés miatt. Kivettünk egy albérletet a központba. Volt sok cipekedés, de hamar meg is szoktam az új helyet. Berendezkedtünk szépen és mostanra már vígan töltjük a hétköznapjainkat.
A nagy kérdés csak az lesz, hogy hogyan fogjuk beosztani a pénzünket, de már van egy terv - remélem sikerül.

Miket Vettem?

Ebben a hónapban sok mindent vettem/vettünk: főleg háztartási eszközöket. Az új lakás fel volt szerelve, viszont volt néhány apróság ami hiányzott.
- tepsik, fazakak, kések, fűszertartó, konyhai ruha, felmosó és egy csomó tisztítószer - ez kb belekerült 150 euróba
- amiért sokat filmezünk, ezért vettem egy TV-t. Elsősorban az volt az elvárás, hogy okos legyen, hiszen sokat nézem a HBO Go- t és a YouTube -ot. Másodsorban, hogy legyen 80 cm -nél nagyobb. A másik dolog, meg hogy legalább Full HD felbontással rendelkezzen. A sok huzavona után, eldöntöttük a típust és a márkát. Ez lett belőle:

Samsung, típus: 43NU7122, 108 cm, 4K Ultra HD

Már jó pár hete tesztelgetem. Képminőség szerintem ilyen árban tökéletes. A TV adások még SD -n is tökéletesnek mondhatóak. HBO GO, YouTube, Netflix meg Spotify a híresztelések ellenére én nem tapasztaltam problámákat. (sokan azt írták, hogy film nézése közben egyszerűen kilép az alkalmazásból - valószínű nem frissítették a TV szoftverét) A hangzása pont megfelelő, gondoltam kötök rá egy külső hangszórót (kellett volna vegyek egy optikai átalakítót, mert nincs jack csatlakozó rajta), viszont rájöttem, hogy anélkül is élvezhető.
Amibe bele tudok kötni: a menüje néha belassul (de nem vészes) valamint a távírányítója eléggé régimódi. (nem smart)
Összességében szerintem egy nagyon jó vétel, ennyi pénzért 4K okostévét nemnagyon lehet kapni.

És persze...
Ha már van Tv, el is mentünk beköttetni a Digi -t. A szerződést aláírtuk, viszont élvezni csak 2 hét múlva tudtuk. Internet 300 Mbps + Digitális TV + HBO Maxpack extraopcióval havonta 55 lejt (kb 3700 Ft.) kell fizessünk.
HBO Maxpack - al megy: a HBO, HBO 2, HBO 3, Cinemax (ezek mind HD -ban is elérhetőek) és Cinemax 2. Valamint hozzáférés a HBO GO - hoz. (eddig is fizettem, viszont így olcsóbb)

Biciklizés

Az időjárás még nem az igazi. Délután eléggé hideg van, ezért maximálisan nem tudom élvezni a biciklizést. Viszont ennek ellnére átlagosan hetente 3 szor tekertem egy kisebb - nagyobb kört.
400 km jött össze.

Filmek

Rope (1948): elég sok Alfred Hitchcock filmet néztem az évek során. A Rope az egyik legjobb, na meg James Stewart alakítása fenomenális.

The Hustler (1961): zseniális film!

Brad's Status (2017): Ben Stillert nem kedveltem, mert mindig ugyanazt a karaktert játszotta. Nem tartottam nagy színésznek. Megváltozott a véleményem. Szerintem ugyanabban a helyzetben van vagy volt, mint Jim Carrey anno. (ami bevállt azt nyomatja Hollywood ha akarja a színész, ha nem)
A Brad's Status nem egy könnyű falat.

Sorozatok

A Simpson mellett (23 dik évadnál tartok) ebben a hónapban megnéztem még a nagy botrányt kavaró Leaving Neverlandet, valamint számomra eddig ismeretlen cseh HBO sorozatot (Pustina).

Könyvek

Ürögdi György: A régi Róma
„A ​régmúlt időkbe vezetjük vissza az olvasót, az ókorba és annak legnagyobb városába, Rómába. De nem csupán ennek az antik nagyvárosnak épületeiről, terveiről, utcáiról, tehát nemcsak Róma köveiről szeretnénk beszélni, hanem a város lakóiról, az utcákon sétáló, a köztereken politizáló, a műhelyekben dolgozó rómaiakról, az eleven életről, a hétköznapok valóságáról”- mondja könyve bevezetésében a szerző. Hogy célját elérje, megkísérelte az élet százféle megnyilvánulását rendszerbe foglalni és a tárgyhoz képest könnyed formában, anekdotákkal fűszerezve elmondani. Bevezetőül a régi Róma történetét vázolja fel nagy vonásokban, majd leírja a várost, mintegy szemléltetve azt a keretet, amelyben a régi rómaiak éltek. Bemutatja Róma lakosságának társadalmi képét, a városi közigazgatást, megismerjük – többek közt – a rómaiak lakásgondjait, közellátási problémáit, a főbb kereső foglalkozásokat, szórakozásokat, sző esik azonban a mai olvasót annyira érdeklő műszaki létesítményekről, mint az utakról, vízvezetékekről és csatornákról is. Akik megszerették a latin irodalom nagyjainak felejthetetlen alkotásait, e könyv segítségével könnyen tájékozódhatnak a klasszikus művek olvasása alkalmával elkerülhetetlenül felvetődő kérdésekben. ''

Aki szereti az effajta könyveket, nyugodtan olvassa el. Egyszerű írásmód, tele értékes információkkal.

Zene


Egy új mixműsort kezdtem el hallgatni : Adam Beyer - Drumcode. (453 adásnál jár)
Mixcloudon és Spotify -on fennt van az összes adás. Nem bírok leállni vele, annyira jó.
Újból techno rajongó lettem.
https://mixcloud.com/adambeyer
https://soundcloud.com/adambeyer

Mobilos Applikációk

Rengeteg pénzrendszerező alkalmazást próbáltam már ki, de végül mindegyik előbb - utóbb a kukában landolt. Most azonban itt az idő, hogy újból elővegyem. A külön háztartás nem móka - legalábbis pénzügyileg. A fizetést jól be kell osztani, főleg abban a tudatban, hogy ha baj van nem számíthatsz senkire.
Újból elkezdtem tesztelgetni az alkalmazásokat. Voltak olyanok, amelyek tele voltak reklámokkal. Ezeket azonnal kizártam. Volt amelyiket a nehéz átláthatóság miatt zártam ki.
Végül egynál maradtam: a neve Wallet.


Android
(az App Store -ban nem találtam)

Címkék: , , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban