Megvan a jogsim!

 Huh. Hát hol is kezdjem. 34 évesen végre megszereztem a jogsit. Épp ideje volt. 
Egy picit furán éreztem is magam, hiszen az oktatómnál 3 -an vizsgáztunk tegnap, aztán az egyik meg is kérdezte, hogy hány éves vagyok? Én meg feleltem neki na saccolj. Asszongya, hogy 26. Vontam a vállam, aztán kiböktem, hogy 34. Mondjuk nem látszok vén troggynak, úgyhogy legalább szépen elvegyültem a fiatalok között.
Röviden és velősen. Ha jól emlékszem múlt év augusztusában iratkoztam be a sofőrsulira. Egy magyar oktatót választottam, mert gondoltam csak jó lenne hogy az anyanyelvemen magyarázzák a dolgokat. Szerintem jól is tettem. Amúgy, megy az erdélyi magyar nyelv néha olyan vegyes, mint a lecsó. Sokszor a kuplung helyett, úgy kiabált rám az oktató, hogy - nyomd már be azt a kibaxott ambreajt te fiú!
Decemberig mind vezetettem. Amikor lepergett a 30 óra, elmentem az elméleti tesztet kitölteni. Egyből sikerült 26 -ból 25. Na gondoltam ez már döfi, ha így megy a város is, én vagyok a király.
Hát nem úgy lett. Az első gyakorlati vizsgám (2021 dec 19), igaz majdnem sikerült, de végül mégis elvágott a polizáj.
(2- szer nem jeleztem, 1 - szer átmentem a másik sávba, meg még karikázott ott be Isten tudja miket)
Na gondoltam, állj meg vándor. Ha ez így megy, sose fogom venni. 
Kellett vegyek újabb 6 órát. Gyakorolgattunk és gyakorolgattunk, mígnem a vizsgára került a sor. Január végén valamikor elérkezett a nagy nap. Hát szarabbul ment. Nem láttam egy csajocskát, ahogy áll a fel nem festett átjáró elején. Nem lépett le, csak ott állt, várta, hogy álljanak meg a kocsik. Hát kérem én azért se álltam meg, aztán a rendőr benyomta a féket, és ott már tudtam, hogy egy újabb 100 euróval húznak majd meg. Szegény lány csak meredt rám a nagy szemeivel, kibuggyant egy könnycsepp is, megsajnált na. Gondolta magában, bárcsak maradtam volna otthon, most szegény fiúcskát elvágják énmiattam.
A harmadik alkalom az tegnap volt. Nem fűztem hozzá nagy reményeket, de aztán amikor a kormány elé kerültem, azt mondtam magamban, hogy koncentrálj és eriggyé az utadra. Jól sikerült. Két hibám volt, de 21 pontot nem haladta meg, úgyhogy a jogsimat pár napon belül elküldik postán.
Pár napig most az apróhirdetéseket fogom nézni, mert akarok venni valami olcsó autót. Minél előbb, annál jobb... nehogy már elfelejtsem azt is amit tanultam eddig.
Tervbe van egy csomó filmezés, hiszen szerintem be fogom járni Erdélyt, amíg gyakorolgatok.
YouTube csatornámat, majd belinkelem, ha meglesz.

Címkék:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban