Filmajánló 16.

1. Predestination (2014)
Időhurok
Rendező: The Spierig Brothers
Műfaj: sci-fi, thriller

Az új filmek közül meg kell említsem ezt az elég jó kis filmet. Nem nagy szám: de egyedi történettel rendelkezett, ezért nem bántam meg, hogy végignéztem. Kíváncsi voltam a végére: és ez már egy jó pont egy 2014 -es filmtől. Annak pedig, hogy Ethan Hawke a főszereplő - csak örülni lehet. 

2. Lucy (2014)
Rendező: Luc Besson
Műfaj: sci-fi,akció

Talán az év sci-fi-je. Nekem tetszett, mert elég pörgős volt és látványos: de vannak benne hibák. (főleg a történetben) De érdemes megnézni: főleg 3D -ben. 

3. Boyhood (2014)
Sráckor
Rendező: Richard Linklater
Műfaj: dráma

Szeretem az ilyen típusú filmeket, egyszerűek és ami a legfontosabb: valósághű történet. Nem szeretem a túlspilázott extra-giga effekteket, mert irreálisak.
Emiatt a Boyhood című film az egyik kedvencem ebben az évben. Jó színészek, történet és rendezés. Na meg a mondanivalója sem maradhat ki.
Ajánlom mindenkinek! 


4. Transformers: Age of Extinction (2014)
Transformers: A kihalás kora
Rendező: Michael Bay
Műfaj: sci-fi, akció

Itt van a Boyhood-nak a nagy ellentétje. Sosem voltam nagy rajongója. Azt hiszem láttam az összes részét ennek a borzalmas Transformers mániának - gondoltam ha már megjelent, lássuk mit nyújt az új része.
Valószínű, hogy jó paszban voltam, mert már az elején megfogott valami benne, és ezért tovább néztem. Mondjuk nem bántam meg, de nem volt egy nagy katarzis. Szóval meg lehet nézni, talán a transformers rajongóknak ez a The Best: de nálam csak egy közepes.

5. The English Teacher (2013)
Az angoltanárnő
Rendező: Craig Zisk
Műfaj: vígjáték, dráma

Nem egy híres film, szerintem sokan nem is hallottak róla. Én is csak azért említem meg, mert a főszereplője Julianne Moore, akit nagyra tartok. A film eléggé bénácska és következetes: de a főszereplő alakításáért érdemes megnézni. 

6. A Perfect Match (2007)
Man zkt vrouw
Öregember nem vénember
Rendező: Miel Van Hoogenbemt
Műfaj: romantikus, dráma, vígjáték

Ezt is a napokban néztem meg. (véletlenül) Belga film ezért aki rá akar találni az eredeti címén (Man zkt vrouw) keressen rá. Tetszett: főszereplők számomra noname-ek, de zseniálisak. Hihető történet, szerintem elég jó rendezés és szép képivilág jellemzi. Olyan vasárnap déultáni kikapcsolódásnak pont elmegy. Vannak benne román színészek is!

7. Historias mínimas (2002)
Apró sztorik
Rendező: Carlos Sorin
Műfaj: dráma

Sok helyen vígjátékként tűntették fel. Hát: aki megnézi (netalán tán) szerintem egyet fog érteni velem, hogy ez egy szimpatikus kis dráma. Több szálon fut, de a film közepe fele egybefonódnak. Jó kivitelezés, elragadó kis argentín film. Erre is véletlenül bukkantam rá, és örülök, hogy megnéztem.

8. Guardians of the Galaxy (2014)
A galaxis őrzői
Rendező: James Gunn
Műfaj: sci-fi, kaland, akció, vígjáték

Szerintem ez csak közepes lett. (tudom soknak tetszett) - Megnéztem, lekötött. Volt benne néhány jó poén is, de a legtöbb erőltetett volt. Olyan Star Wars feelingem támadt.
Többet erről nem is tudok írni: nézd meg.

9. Let's Be Cops (2014)
Kamuzsaruk
Rendező: Luke Greenfield
Műfaj: vígjáték

Egyre kevesebb jó vígjáték kerül a mozikba. Hiányolom is nagyon: mert nevetni jó és kell! Dehát ha nincs min: mit tehetnénk? Ez a kamuzsarus film, eleinte nehezen indult ... de aztán elhangzott néhány eredeti poén - és felvidított. Na nem extra mennyiségben: ezért csak közepes lett szerintem.
Nézhető.

10. The Maze Runner (2014)
Az útvesztő
Rendező: Wes Ball
Műfaj: sci-fi, misztikus, thriller

Úgylátszik a 2014 -es év a sci-fi filmek éve. Ez nem is baj: ha olyan filmeket gyártanak mind ez.
Már az elején felkeltette a figyelmemet. Megjelenik a  főszereplő bezárva egy ketrecbe... kiszabadítják a többiek... a fiú megijed ,, hol vagyok, hol nem vagyok?'' Elkezd szaladni... és néhány méter után körbenéz és látja, hogy nincs hova: hiszen körbe vannak építve.
Sokan azonban kritizálják a filmet a története miatt: részben meg is értem, mert sok dolog nem volt teljesen megmagyarázva. De szerintem: miért is kellene mindent a nézők elé vinni. Képzeljük oda, ha nincs ott. Jöjjünk rá mi, hogy milyért is kellett ezek a fiatalok ilyen teszten résztvegyenek. És igen szerintem is az Éhezők Viadalára hajaz: de na meg lehet nézni, és érdekes.
Punktum.


Címkék:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban