Összegző: 2019 Január

Úgy döntöttem, hogy indítok egy havi poszt féleséget.
Olyan lesz mint a lecsó: beszámolok arról, hogy mi történt velem az adott hónapban, milyen filmeket néztem, milyen jó zenéket, applikációkat fedeztem fel stb.
Még nemtudom mi lesz ebből, na de majd meglátjuk.
Kezdjük is a legelején.



2019 január 1: Egy új év, egy újabb megpróbáltatás. A szilvesztert Kolozsváron töltöttük, szűkebb körben. Ettünk, ittunk, táncoltunk egy kicsit, néztük a tüzijátékot és a híradót. Úgy tűnik, hogy kezdünk öregedni.
7 -dikén sajnos elkezdődött a munka. Nehezen indult és hát még most sem az igazi. (szállítmányozás)
Talán ebben a hónapban a legemlékezetesebb nap a január 10-dike volt. 31 évet töltöttem, hihetetlen, hogy repül az idő. A szomorúságom viszont hamar el is múlt amikor megkaptam a szebbnél szebb (és főleg hasznos) ajándékokat. Micsoda egy anyagias balfék lettem.
A munkában is már szokássá vállt a szülinapozás. Úgyhogy az első ajándékot délben kaptam meg a kollegáimtól.
Munka után otthon is kaptam egy rakással , rokonoktól és persze Crissy-től.

Ajándék Bemutató következik:
.....................

Kollegák megleptek: egy borral, a képen szereplő táskával (mert akartam egy kisebb táskát), ASUS Slim Powerbank -al, valamit egy tőltővel. (amibe 2 USB -t is lehet dugni)
Barátok: Pia, elekromos fogkefe (már rég akartam venni egyet) valamint egy gamer mouse.
Crissy: egy Remington szuper szőrtelenítő (mert egy szőrös majom vagyok), egy szuper Pull and Bear kabát (mert a régi elszakadt), kistakaró, borocska (az jöhet bármikor) és ceruzatartó.
Mindegyik felhasználás alatt van.
Köszönöm!

.....................

A hónap második fele pedig a szokásos dolgokkal telt. Nem történt semmi különleges, úgyhogy erről ennyit.


Biciklizés
Sajnos a szar idő miatt a biciklizést december - és januárban felfüggesztettem. Rossz ötlet volt, hiszen érzem, hogy az izmaim eltunyultak. Mindemellett 5 kilót híztam.
Ezt a téli hibernálást a közeljövőben hanyagolni fogom, mert nem tűnik egy jó ötletnek.
A biciklizést február 1 -től kezdem el újra.

Filmek
Amiért nem bicikliztem, ezért több időm jutott a zenélésre, filmekre és az olvasásra.
Sok jó filmet fedeztem fel ebben a hónapban:
Innerspace (1987): a történet nem mindennapi, néhol elég borzalmas és primitív. Viszont volt benne néhány csattanó, amin úgy felnevettem, hogy még a belem is kicsúszott a helyéről.

- Coco (2017): sokszor belekezdünk már Crissyvel, de mindig abbahagytuk. Az egyik vasárnap aztán úgy alakult, hogy ittunk két jó erős kávét (vétletlenül se aludjunk bele) és elkezdtünk újból a legelejétől. Megértettük, hogy miért is olyan híres ez az animáció és hogy mire kapott kér Oscar díjat.

The Battle of Algiers (1966): a régi filmek a kedvenceim. (főleg 1960 - 1990 közöttiek) Izgatottan kezdtem el nézni ezt is, tetszett minden jelenete. Eléggé franciaellenes, de az igazságot nem a filmekben kell keresni.

Warrior (2011): Egyszerűen unom és inkább kerülöm a bunyós filmeket. Nagy meglepetésemre viszont a Warrior tetszett. A drámaisága, Tom Hardy és Nick Nolte kiemelkedő alakítása és a rendezés miatt, mindenképp minden idők Top 10 legjobb bunyós filmek egyike közé sorolnám.

Sorozatok
Nem vagyok a sorozatok híve (túl sok időt vesznek igénybe, inkább filmeket nézek), de néha - néha mégis rászánom magam. Ebben a hónapban ezeket néztem:


Terápia

hát nem is tudom... néhol untam és beletekertem. (volt olyan rész, amit át is ugrottam) Egyes szálak viszont nagyon jól el vannak találva. Kedvencem: Petra és Tamás története (1. évad)
A Terápia az egy izraeli adaptáció, és sok országban nagy sikernek örvend. Van már román, olasz, lengyel, német, angol, francia és svéd verziója is. Nekem a magyar változat tetszik a legjobban.
Az első két évadot bevágtam. A harmadikat hagyom majd tavaszra.



Tell Me a Story
A barátnőm nagy sorozatfüggő. Mind nyaggatott, hogy nézzük már meg ezt a sorozatot. Én meg visszanyávogtam, hogy óh na, majd máskor. Az én ártatlan lelkem viszont nem bírta sokáig és végül beadtam a derekam. Együltünkben fel is faltuk mind a 10 részt. Nehezen indult, de aztán úgy felpörgött az egész cselekmény, hogy még elaludni sem volt merszem. Azt hittem egy nagy fos lesz, dehát tévedni emberi dolog. Nemsokára indul a második évad, alig várom! (remélem HBO Go-ra hamar fel fogják tenni)


Könyvek
Sajnos ebben a hónapban csak egy könyvet olvastam.
Robert Betz - Lépj ​ki a régi cipődből!
Motivációs könyv, vannak benne jó gondolatok, de javarészt untam. Úgyhogy nem merem ajánlani.
A könyv mellett átlaposztam a Chip informatikai magazinokat 1990 -től 2017 -ig.
Kaptam néhány érdekes dolgot, be is mutatom nemsokára.

Zene
A Chill Out Session podcast műsorom ebben az évben is folytattam. Egy új projektet eszeltem ki. Minden műsorban bemutatok egy zenészt, 1 orás mix Best Of XY dalokkal.
Ez egy kicsit időigényesebb, valamint engedélyt is kell kérni az előadóktól. Sokan intro beszédet is készítettek nekem, amit be is illesztettem a mixekbe.
Hallgass bele az első 2019 - es adásba:


A januári hónap Special Mix előadók: Yantra Mantra (Németország), Listening Mirror (Anglia), Eguana (Oroszország), és Bengalfuel (USA)
Meg lehet hallgatni a Spotify -on, iTuneson, Mixcloudon vagy a http://chilloutsessionworld.blogspot.com honlapon.

A reklám után, ajánló következik. Imádom a Spotifyt, mert mindig fedezek fel jó zenéket, ilyenkor elmentem egy playlistbe, hogy még véletlenül sem felejtsem el.
Ebben a hónapban egy szuper bandára bukkantam. Les Petits Pilous, francia duó, 2007 -ben alakultak és a Boys Noize kiadónál vannak leigazolva. (a stílusuk eléggé hasonlít)



Mobilos Applikációk
Amióta megvettem az új telefonomat (Black Friday 2018 november), le sem bírom tenni. Már majdnem mindent ezen csinálok. A nagy képernyője miatt rendesen tudok emailekre válaszolni, filmezni és még olvasni is!

A telefonom:

Szeretek böngészni a Play Store-ban, hasznos applikációkra mindig felfigyelek.
Mostanában is kaptam párat:

Google Podcasts
Fogalmam sem volt eddig, hogy a Google készített egy Podcast applikációt is. Annyira letisztult és jól működik, hogy más nem is kell! Ajánlom mindenkinek!
Az egyik kedvenc alkalmazásom jelen pillanatban.

Caprice Radio
Ha szeretnél csak úgy egy adott stílusban random zenéket hallgatni, akkor ezt neked találták ki.
Reklámmentes, letisztult és nem akad!

Arte
Német - francia kultúrális televiziócsatorna. Régen, amikor rákapcsoltam mindig klasszikus zenék mentek rajta, de mostanra már úgy tűnik megváltozott. Kíváncsiságból telepítettem fel az applikációját és megdöbbenésemre olyan saját gyártású dokumentumfilmeket kaptam rajta amik engem érdekelnek. (társadalmi, szociológiai, utazós)
Szerencsére nincsenek reklámok.




.... Nem Utolsó Sorban
- Mobilszolgáltató váltás: Orangeról áttértem Vodafone -ra. Sokkal több netet adnak, aztán a percek úgysem érdekelnek. Mostanába úgyis mindenki csak facebookon és Whats Up-on hívogat, úgyhogy nem mindegy? Orange-nál 5 GB-ot kaptam havonta. (5 eurós csomaggal, feltöltőkártyás)
A Vodafone azonban sokkal többet kínál: 50 GB havonta ugyancsak 5 euróért.
Eddig bevállt és tökéletesen működik.
De ez még mindig nem minden.
Van egy kecsegtető játékuk a saját applikációjukban. A neve Mystery Box, aminek a lényege, hogy naponta kapsz egy kártyát ami rejt vagy egy figurát vagy különböző utalványokat.
Lehet nyerni egy csomó mindent: pl bónusz perceket, opciókat, internet .. stb



Főnyeremények: Nyolc darab kártyát kell összegyűjteni egy adott kategóriában. De persze ki van ez szépen találva, sokszor értelmetlen dolgok jönnek: pl dupla, 1000 MB, vagy éppenséggel egy olyan vásárlási utalvány ami téged nem érdekel. Nem nyerhet mindenki, mert limitálva van.


Nyeremények
- 200 000 - en nyerhetnek összesen 1 millió MB internetet.
- 40 személy Huawei Mate 20 Pro telefon
- 4 -en 12000 eurós Mastercard kártya
- főnyeremény pedig egy Mercedes C Coupé

Az eddigi nyereményem:
- 1 millió MB: tehát 1 évig agyba-főbe mobilnetezhetek.
+ egy csomó bónusz internet (kb még összegyűlt 500 GB), percek és utalványok amiket a büdös életbe nem fogok felhasználni.
Ez is egy jó nagy reklám nekik, dehát legalább meg van az esély rá, hogy nyersz valamit.


- És hogy ne érje szó a ház elejét, majdnem minden este ezzel töltöttem az időt:

Tisztára dependense lettem, de komolyan.

Egyelőre ennyit. Következő összegző február 28 -dikán.
Címkék: , , , , , , , , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban