Rockrider 500

Na szóval : vettem 3 hónappal ezelőtt egy új bringát... Sokat gondolkoztam rajta, tudniillik a bőség közül sokszor nehezen lehet választani. Szerettem volna egy jobb Crosst, Meridát vagy Devront - dehát olyan drágák, hogy az én fizetésemből nem futotta. Szóval alternatív megoldásokat kerestem. Olyan bicikliket szemeltem ki: amelyek elfogadható áron, relatív jó minőséget és felszereltséget nyújtanak. Ily módon két bicikli került a listámra: Sprint Apolon MDB 26 és a Decathlonos Rockrider 500. Nemtudom jól választottam vagy sem, de én az utóbbit rendeltem meg.
Le is adtam a rendelést a honlapon: http://www.decathlon.co.hu/btwin-rockrider-500-kerekpar-id_8293150.html (persze a román webáruházukból) és másnap jött is a futár a kamionnal, leemelte az össze - vissza becsomagolt biciklit, kifizettem és la revedere. Kaptam rá garanciát is ... úgy ahogy az elő van írva az oldalukon.


Tehát: eddig csak néhány problémám volt vele - pl, hogy az ülése egy idő után elkezdett nyekeregni. De ez orvosolható - kiszeded és szépen megfelelő kulccsal rögzíted jó erősen, hogy ne billegjen.
A másik probléma meg, hogy elállítottam a sebességváltóját - én vagyok a hibás: miért kellett hozzányúljak. Mind tekertem azokat a pöcköket elől a kormányon... addig amíg teljesen elállítódott az egész. Viszont a Youtube a barátom, ezért rá is kerestem, hogy kell sebességváltót megfelelően beállítani (jó tudom illene már tudni, de eddig nem kellett váltókat szereljek) - és a megnézettek alapján, valahogy sikerült elfogadhatóan beállítanom. (még mindig nem tökéletes - de majd elviszem egy bicajboltba)
De: meg vagyok vele elégedve: jól megy és viszonylag szépen is néz ki.
Fórumokon olvastam a hozzászólásokat: ,, ne vegyétek meg ezt a szart , tömegtermékes decathlonos olcsó fos '' - hát mit mondjak, igaz, hogy én is egy kicsit hezitáltam... de szerintem ezen az áron megéri. Elég jól felszerelt - Scram x4 -es váltó 24 sebesség, Tektro fékkarok, Hayes MX 5 tárcsafék... stb. Amúgy meg tettek rá pislogót, csengőt és lámpát is! - igaz valami kínai szarok, de egy ideig, amíg be nem szerzel valami jó kis lámpát, addig tökéletes.
Tehát ez a bicikli 90000 Forint (mondjuk, hogy egy fizetés) - Cross, Focus meg Devronok pedig 150000 - től kezdődnek. Majd lehet pár év múlva veszek egy jobbat... de ez most pont jó.
Mentem vele terepen is - és azért bírja, persze csak óvatosan!
Aszfalton - egy kicsit lassú, a gumik miatt, na meg a viszonylag nehéz váz miatt (50 km/órát értem el vele)
Negatívumok:
- ülés: egy idő után nyiszorog: le kell venni és meg kell erősíteni a csavart (ömlesztett ülés) Talán a kényelmetlenséget is megemlíteném - de én ezt szépen orvosoltam egy szilikonos bevonattal. (így elfogadható)
- gumi: nem épp a legjobb, de átlagos felhasználásra megfelelő. De ha jobb gurulást akarsz, lecserálheted egy másikra.
- váz: nehéz, de nagyon stabil. A bicikli pedál nélkül kb 14 kilót nyom, ezért a 10 emeletre felvinni, eléggé fárasztó. (megoldás: költözz a földszintre)

Pozitívumok
- talán a legfontosabb az: hogy a többi biciklihez képest olcsónak mondható
- olcsó, de ennek ellenére viszonylag jól felszerelt: kapunk egy jó sebességváltót és tárcsaféket (igaz nem a legjobb, de eddig nem volt vele problémám)
- nem kell attól félj, hogy az úton maradsz vele - igazán masszív és ha megfelelően karbantartod , nem lesz vele problémád
- és persze még sorolhatnám... (pl, hogy könnyen fejleszheted)...

Hosszú túrákon nemtudom hogy viselkedik, mert én 1 nap max 80 km -t mentem vele. Lehet az ülés miatt az őrületbe kerget: de ajánlom, hogy vegyél rá valami jobb szilikonos párnácskát.
Eddig kb 1000 km -t mentem vele és ezeket tudtam így leírni róla.
Azonban, ha mégis kételkednél benne, akkor vegyél egy 200000 -es biciklit, azokkal már nem lesz bajod.




De nemcsak 500 - as létezik. Gondolkoztam az 520 -on is!
Jobb felszereltésggel... De 45000 Ft - al drágább:
http://www.decathlon.co.hu/btwin-rockrider-520-mtb-id_8293188.html
Így néz ki:
Persze, hogy még ez is megéri...

...Vagy Rockrider 540
165 000 Ft- ért
http://www.decathlon.co.hu/btwin-rockrider-540-mtb-id_8293149.html
Így néz ki:


Ez már Sram X7 -es váltóval (27 sebesség), Tektro Auriga tárcsafék stb.

De ha már nem sajnálod a pénzt:
Roockrider 560
208 000 Ft -ért
http://www.decathlon.co.hu/rockrider-560-mtb-id_8293151.html


Váltó: Shimano Deore, Avid fék, könnyű Aero kerék...

Jól látszik a B Twin mindenkire gondol (persze ennél olcsóbbak is vannak pl: a 340-es, 60000 Ft -ért , de ezt most kihagyom a felsorolásomból) -  ez majdnem minden termékre igaz: minél drágább, annál minőségibb. Ígyhát ha nem sajnálod a pénzt vehetsz akár egy Cannondale Trigger Alloy 3 -at 1 millió FT -ért:


Ennyi lett volna!
Jó bringázást mindenkinek!

2 comments:

zombi írta...

Most gondolkodom egy 540-en. A jelenlegi ára 120 E. Nagyon jól néz ki, csak idegesít, hogy irreálisan olcsó. Más ilyen bringák kétszer ennyibe kerülnek. Mitől ilyen olcsó?

Bíró Zoltán írta...

hát kispórolnak belőle pár dolgot. Pl: gumik, ahogy látom az 540 - sen is idővel cserélni kell. (de az nem nagy befektetés - teszel rá egy jót és tökéletes lesz) Én már 2 éve használom az 500 -ast intenzíven (pár dolgot cseréltem rajta) , tűrhető és meg vagyok vele elégedve. Dehát mindenki úgy vegyen biciklit, ahogy a pénztárcája engedi :D vannak persze jobbak is 200 E felett

Megjegyzés küldése