Blog készítése egyszerűen

Egy rövid és egyszerű útmutatót kívánok most bemutatni a blog készítéséről. 
Kezdjük a legelején.

Fontos!
Először is a következő kérdéseket válaszold meg magadnak. Miért akarok blogot indítani? Miről akarom hogy szóljon? Hogy nézzen ki? Mi a fontosabb nekem? - a sok látogató vagy a minőség?
Ha a látogatók - meg is van a témája: beauty, celebség, sokkoló történetek - videók stb.
Ha minőség - akkor bármiről írhatsz, amiben profinak érzed magad. (pl: versek, humoros szösszenetek, mindennapjaid, finom receptek (saját fotókkal), kirándulások bemutatása stb. A lényeg csak annyi, hogy helyesen írj, jól fogalmazz, legyen türelmed és legyen benned egy kis kreativitás.
Ezután jöhet a blogkészítés.
(blogger platformon mutatom be - de kb ez a menete a wordpress és blog.hu -nál is)

1. Regisztráció

Írd be a böngésződbe: blogger.com (vagy klikkelj rá)
Megjelenik a Google bejelentkezési oldala. Lent Create Account -ra készíthetsz egy új Google fiókat. (ha már van gmailed: akkor szépen csak bejelentkezel vele) Kitöltöd a kért adatokat. Fontos: hogy a telefonszámodat helyesen add meg - mert kapsz egy visszaiagolási kódot, amit be kell majd írj.

2. Bejelentkezés
A sikeres regisztráció után, bejelentkezel és megjelenik a blogger felülete - ami eleinte lehet egy nagy káosznak fog tűnni, viszont majd hamar megszokod a kezelését.

3. Blog létrehozása
Rámész a New Blog -ra 
Megnyílik egy kis ablak. 


Megadod a Blogod címét (1), elérhetőségét - URL: amin majd elérhetővé válik az oldalad (2) és kinézetét. (3)
Mindhárom utólag megváltoztatható: úgyhogy ha elrontottad annyi baj legyen.
Ezek után adsz egy Create Blog -ot és kész is van.

4. Bejegyzések írása
Előjön egy komplexebb kezelőfelület - ahol már elkezdheted az írást.
Egyetlen dolgod van: rákattintassz a New Post -ra

Itt már kezdheted is az első bejegyzéseded megfogalmazni.
1 - adsz egy címet neki
2 - írsz szöveget (irodalom órát fel kell elevenítsed: koherencia na meg helyesírás alapkövetelmény)
3 - megcímkézed: hogy a neten egyszerűbben rákeressenek. (adott témáról címszavak. PL: ha nyaralásról írsz - címkék: helységek ahol voltál, nyaralás, nyári kiruccanás, napsütés, tenger stb)
4 - Publish: azaz közzéteszed a bejegyzésedet
View Blog -ra kattintva megnézheted a végeredményt.
Persze ajánlott, hogy képet is illesz be, de túlzásokba ne essél (kivéve, ha photo blogról van szó)

.....................................................................
És akkor most következzen még néhány fontos dolog

1. A legfontosabb egy blogban: a tartalom. Nem mindegy, hogy miről írsz! Ahogy már említettem: ha sok kattintást akarsz elérni - akkor a menő témaköröket helyezd előtérbe (receptek, szépségápolás, utazás... ), de nem árt, ha valamit konyítassz is hozzá. Ha nem tudsz főzni, akkor egy receptes bloggal nem sokra mész.
2. Tartalom - ahogy ezt is már említettem: fel kell építeni az egészet. Összefüggő mondatokat alkoss, ne ismételj sokat (mint ahogy most én teszem) és a helyesírásra figyelj oda!
Hosszú legyen vagy rövid? Én a rövid és velősre voksolok ... de lehet tévedek.
Sajár írás legyen! Ha esetleg idézel vagy átveszel máshonnan infókat, képeket : akkor mindenképp tűntesd fel a forrását!
3. Kinézet: képeket megfelően illesszél be. A fontos dolgokat emeld ki. (vastag vagy dőlt betűkkel)
Betűtípus: legyen olvasható és vigyázz a színekre! (ne vidd túlzásba)
4. Bejegyzések gyakorisága:  A blogírásból kevesen élnek meg, főleg mostanában igaz ez: amikor is mindenki inkább a Youtubot nézi. (vlogok, termékbemutatók stb) Mégis szerintem a blogoknak van létjogosultságuk. Hogy fenntartsd az érdeklődést érdemes legalább hetente egy bejegyzést közzétenni.
5. Reklámok: Google Adsense segítségével kereshetsz egy kis pénzt, ha elhelyezel reklámokat az oldaladon. Ne várj csodára, mert a dollárocskák nagyon lassan gyűlnek. Fél év alatt, ha átlagosan napi 1000 látogatód van,  összegyűlhet kb száz euró.  (jelenleg én 7 dollárnál tartok) Reklámok elhelyezését ne vidd túlzásba!
6. Nézegesd a híresebb blogok szerkezetét, kinézetét, tartalmát. A ,,nagyoktól'' nem szégyen tanulni.
7. Összesítés: ha kész vagy a bloggal és írtál már pár bejegyzést: pörgesd végig (csekkold a kinézetet mobilon is!) és ha meg vagy elégedve vele (és ismerőseid is megerősítik, hogy minden szuper), akkor csupán egyetlen dolgod van: a tartalom előállítása ...

Kinézetről még annyit, hogy a bloggerre nagyon jó kis ingyenes sablonok vannak.
Ha nem tetszik a felkínált bloggeres téma, akkor keresd fel az alábbi honlapot:
https://gooyaabitemplates.com
Sok sablon közül választhatsz.
Ha kaptál az ízlésednek megfelelőt, letöltöd, kicsomagolod a zip file - t
A csomagolt állományból nekünk ebben az esetben a MeshMag Magazine.xml kell.
Bármelyik sablont töltöd le, az xml -t kell majd feltöltsd a bloggerbe a következő módon:
Rámész a blogger menüjében a Theme -re, ott pedig a jobb felső sarokban lévő Backup / Restore -ra kell kattintani. Azután pedig előjön egy ilyen ablakocska...

 Choose File - kikeresed a letöltött téma .xml kiterjesztésű file -ját és adsz neki egy Upload -ot.
Ha piros betükkel ír ki valami Errort, akkor az adott sablon nem jó, keress egy másikat.
Új sablon feltöltése előtt érdemes a régit lementeni (Download Theme), hogy ha véletlenül nem tetszik az új, bármikor vissza tudjad rakni majd az előző verziót.
Az ingyenes sablonok nem mindig néznek ki jól! (PL: a sablon készítője, beteszi a saját elérhetőségét reklám céljából) Ajánlott szerkeszteni, de ez már más tál tészta. (kevés html ismeret szükséges hozzá - html kódba át kell írni a dolgokat)

Az én blogomról
Nincs konkrét témája. Össze -vissza írok mindent. Ez azért van: mert sok minden érdekel: de főleg a biciklizés, zene, filmek és a számítógépes dolgok (kütyük, programok)
A blogot 2012 április 25 - én indítottam eleinte a blogger sablont használtam ... utánna meg lassan - lassan kezdtem sablonokat szerkeszteni. Ezért a kinézetet állandóan változtattam - nem találtam meg a tökéletest. De a jelenlegi (amit kb 1 hete szerkesztettem) marad egy jó darabig.
Koherencia és helyesírás: bármennyire is figyelek rá: sokszor nem jön össze. Ezért elnézést kérek az olvasóimtól. Sokszor fáradtan írom a bejegyzéseket - át szoktam ugyan gyorsan olvasni utánna, de mégis sok időre reá mégis fedezek fel apróbb - nagyobb hibákat.
Erre is van megoldás: hogy töröljem az egészet és ne írjak több semmit.
De már annyira megszoktam a kis blogomat, hogy elvonási tüneteim lennének az hétszentség.
Bennem van még az is: hogy hátha mások is érdekesnek vagy informatívnak találják a blogomat.
(ez még kérdéses: mert kaptam negatív kritikákat is)

FONTOS!
Ezt a bejegyést azoknak szántam, akik nem tudják, hogyan kezdjék el a blogírást. 
A tanácsokról meg csak annyit, hogy nem feltétlen kell megfogadni. Én a személyes tapasztalataimból indultam ki - de bárki tévedhet,ezért én is.
Egyúttal meg: szívesen várom a megjegyzéseket.
Ha kérdésed van, tedd fel  bátran - ugyancsak megjegyzés formájában válaszolni fogok. (max 1 héten belül) 


Címkék: , , , , , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban