Filmajánló 24.


1. Hotel Rwanda (2004)
Hotel Ruanda
Rendező: Terry George
Műfaj: történelmi, dráma
Pontszámom: 10
A film a borzasztó 1994 -es ruandai népírtásról szól, amikor is becslések szerint közel 1 millió tuszi és mérsékelt hutu vesztette életét. A vezető hatalmak nem avatkoztak be, ezért sokan bírálták az ENSZ alapelveit. Rengeteg dokumentumfilmet készítettek az eseményről ... 
Mozifilmek közül a Hotel Ruanda érte el a legnagyobb elismerést.

2. Morning Glory (2010)
Ébredj velünk
Rendező: Roger Michell
Műfaj: vígjáték, dráma, romantikus
Pontszámom: 6
Kétségeim támadtam e filmmel kapcsolatban - mégis itt van, mint amit ajánlok.
Idegesít Rachel McAdams - mindig a ,, be nem áll a szám '' típusú nőszemélyt alakít...  Ebben a filmben is - ripacskodás tetőfoka. Valahogy végignéztem, mert kíváncsi voltam a sztory végére ...
Vasárnapi kikapcsolódásra megfelel ... de azért vannak jobb filmek is.
Diane Keaton és Harrison Ford miatt tudtam végignézni. (nagyot alakítanak)

3. Louder Than Words (2013)
Erősebb a szavaknál
Rendező: Anthony Fabian
Műfaj: dráma, családi
Pontszámom: 8
Igaz történeten alapul.
Röviden: John és Brenda tragikus körülmények között elveszítik a lányukat, akinek kérésére a gyászt követően arra összpontosítanak, hogy létrehozzanak egy Gyermekkórházat (Maria Fereri). Problémákba ütköznek, de végül sikerül nekik ... a korház a mai napig működik Valhalla, Ney York -ban.

4. Surrogates (2009)
Hasonmás
Rendező: Jonathan Mostow
Műfaj: akció, sci-fi
Pontszámom: 8
Ha egy jó Bruce Willis filmet akarsz nézni: itt van egy: a Hasonmás. Jó kis sci - fi, érdekes történettel. Nekem nagyon tetsztett ... jó rendezés , színészi játékok és zene.
És ha hiszed, ha nem ezt a filmet most néztem meg előszőr... hihetetlen, hogy nem figyeltem fel reá 2009 -ben, 
Ha te sem láttad még - itt az idő, hogy bepótold.

5. The Hill (1965)
A domb
IMDb
Rendező: Sidney Lumet
Műfaj: dráma, háborús
Pontszámom: 8
Egy klasszikus film, amit mindenkinek kötelezően meg kéne néznie: a fellázadásról szól. Pontosabban a történet egy II Világháborúban lévő brit katonai táborban zajlik, ahol nem kis fegyelem uralkodik. Rendezés remek és a színészi játékok is zseniálisak. (Sean Connery, Harry Andrews, Ian Bannen, Alfred Lynch ...) Fekete - fehér ugyan, de ez ne zavarjon senkit - nagyszerű film. Egy érdekesség: a filmben egyetlen zene sincs! - de nem is hiányzott nekem, csak elrontotta volna.

6. Nueve Reinas / Nine Queens (2000) 
A kilenc királynő
IMDb
Rendező: Fabián Bielinsky 
Műfaj: krimi, dráma
Pontszámom: 9
15 év telt el - és én most kel megnézzem először ezt a zseniális argentín filmet. Hogy tudtam eddig ezt elkerülni? (pedig régebben is sok filmet néztem)
Nagyszerű - teljesen lekötött, a maga egyszerűségével és a hétköznapi stílusával. A hétköznapi alatt azt értem, hogy nincs benne semmi extra fordulat, erőltetett jelenet ... természetesen játszanak benne mindent ezért is olyan egyszerű azonosulni a szereplőkkel.
Remek krimi! - rengeteg csavarral, főleg a végén - Nagyon ajánlom!

7. How to Get Ahead in Advertising (1989)
Eladó az egész világ
IMDb
Rendező: Bruce Robinson
Műfaj: fantasztikus, vígjáték
Pontszámom: 7
Aki szereti az abszurd filmeket - abszurd elemekkel (hasonlít az 1985 -ben készült Brazilra) annak merem ajánlani. Elkezdtem nézni ... és közepe fele ledöbbentem: hogy ez most komoly? - és igen olyan dolgok történnek benne, ami nem megszokott, és elsőre nem is éertelmezhető.
Vígjátékként szerepel majdnem mindenhol, viszont szerintem ez egy kőkemény társadalomkritikus film - egy nem mindennapi megjelenítésben.

8. Blast from the Past (1999)
Csapás a múltból
IMDb
Rendező: Hugh Wilson
Műfaj: dráma, romantikus, vígjáték
Pontszámom: 7
Ez egy nagyon érdekes film: nem tökéletes, viszont akkora egy sztoryja van, hogy az hihetetlen.
Most egy kicsit idézek a filmkatalógusról: Képzeld el, milyen lehet az a srác, aki 35 évig egy földalatti atombunkerben él, kissé régimódi szüleivel. Iskolába sose járt, fogalma sincs arról, mi zajlik a világban, és - ami számára már egyre égetőbb probléma - még nem volt dolga nővel. Mindez egy fatális félreértés következménye, ugyanis Adam apja, a zseniális és őrült tudós a kubai atomválság idején kissé "túlspilázta" a dolgokat: az atombomba becsapódásától rettegve 1962-ben leköltözött feleségével a föld alá, otthonosan berendezkedett bunkerében és több évtizedig ki sem mozdult onnan. (idézet bezárva)
De már elfogyot 1998 -ra az élelmiszerük, és felküldik fiúkat, hogy szerezzen be valamit ehető dolgot. (persze jó régi pénzzel) ... és akkor jön az igazi komédia.
Bevallom, nevettem - elég jó kis jelenetek voltak benne. Viszont időnként nyálas volt, és Brendan Fraser (Adam) alakítása nagyon nem tetszett. Christopher Walken azonban vitt mindent szerintem: a mogorva fapofájával hihetetlen jól passzolt a szituációhoz.
Egyszer mindenképp nézhető!

9. Dogma (1999)
IMDb
Rendező: Kevin Smith
Műfaj: vígjáték
Pontszámom: 8
Lehidaltam ... nemtudom ki hogy van vele, de én bírom Kevin Smith (Néma Bob) humorát. Ezt a filmet jól megrendezte: tele van brutális jelenetekkel (humor): nem kímél senkit. A film bemutatásást követően a Katolikus Liga a film betiltását követelte, nem csodálkozom ... nézd meg a filmet és megérted miért.

10. Flashdance (1983)
IMDb
Rendező: Adrian Lyne
Műfaj: zenés, romantikus
Pontszámom: 6
Nem jó film, van benne egy csomó hiba, viszont meg kell nézni. A 80 -as évek diszkós mindennapokat, nagyon jól felidézi. Rengeteg jó zene csendül fel a film alatt pl:
Irene Cara – "Flashdance... What a Feeling"
Michael Sembello – "Maniac"
Joe Esposito – "Lady, Lady, Lady"
Helen St. John – "Love Theme From Flashdance"
Shandi Sinnamon – "He's a Dream"
Laura Branigan - Gloria
Joan Jett & The Blackhearts – "I Love Rock 'n Roll"
... stb
Szóval: hangulatos, a 80 -as éveket jól bemutató táncos filmecske. Ha eddig nem nézted meg, pótold be lemaradásodat.
Címkék: , , , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban