Vettem egy táblagépet

Mostanában elkapott a hév, mindenfélét összevásárolok. De van rá magyarázat.
Végre van is miből... és ha van miből miért is ne vegyen az ember olyan dolgokat amire szüksége van? Nehogy azt higgye bárki is, hogy úszok az eurókban... de kis dolgokra össze tudok spórolni valamennyit.
PL: már régóta vágytam egy táblagépre. Ennek is megvan a maga haszna. Van aki azon az elven van: hogy felesleges dolog ... újabb szarság amire költheted a pénzed. Én meg úgy vagyok vele: hogy igen is hasznos tud lenni - ha ki tudod használni.
Első érvem az az: hogy én majdnem egész nap a munkába számítógép előtt ülök - és hát legyen már egy kis változatosság (a gerincemnek is jót tesz) - itthon lazulásképp ne kelljen már a híreket a képernyő előtt olvassam. Jó hogy csak hátradőlök a fotelbe ... és kényelmesen böngézgetek.
A másik dolog, meg hogy én sokat szoktam olvasni. És nem! - nem regényeket: a fontosabbakat már elolvastam suli alatt  : helyette tudományos magazinokat, Számítástechnikai folyóiratokat, érdekes társadalmi - demográfiai könyveket .... stb
Ezeket szeretem ... hogy miért, majd lesz külön egy ebookos bejegyzés is.
Eddig gép előtt ülve elég kényelmetlen volt olvasgatni több 100 oldalakat... mostanra már a táblagépen levő ebook olvasommal alszok el.
A harmadik pozitívuma: hogy hordozható és kis helyen elfér. Bárhova viheted. Ha kedvem van mondjuk a parkban olvasni, csak beteszem a táskába és kész. Fürdés közben beteszek egy sorozatot stb ...
Persze ezeket telefonon  is meglehet csinálni: de azért már egy 8 colos telefonnal nem járhatok fel - alá a városba - mert azért az már durva.
Telefonon olvasni nem lehet. A 8 col az szerintem az alap - kényelmes, egyszóval ideális.
A 10 -es már túl nagy - hordozni már nehézkes ... 

Térjünk át a táblagépre. Már vagy 3-4 hónapja vettem. Egy romániai szaküzletben (webshop - Altex) figyeltem fel rá: hogy jéé le van árazva. Persze miután megvettem utánnanéztem máshol is: és hát nemépp 40 % -os volt az a leárzaás, hanem legfeljebb 5.
Mindegy leszarom már: megvettem és eddig megvagyok elégedve vele.
A márkától egy kicsit írtóztam: AllView - egy román brassói cég gyártja őket. 
Bevállaltam: és nem csalódtam benne. Ár - érték arányban rendben van. Egyszerű tablet - elfogadható karakterisztikákkal:


Az ára: 500 lej volt (kb 35000 FT)
- bónusz: kapsz hozzá Office licenszet és One Drive 1 GB tárhelyet -
Képeket és videót elég jól csinál (Full HD videó - mondjuk egy kicsit kockás - mert nincs vaku, de ennyi pénzért mit is várunk)
RAM: tehettek volna bele legalább 2 -őt, de amiért Windows 8.1 -es van rajta, nem érződik a lassulás.
GPU: Intel HD Grapics - csak előnyére vállik
Akkumulátor: 3800 mAh - ami igaz, hogy egy kicsit kevés, de ilyen árban a Galaxy Tabok is (Liteosak) hasonlóak. Megfelelő. Két teljes filmet meg lehet nézni, játszani talán kb 2 órát...
De ha olvasol pl ... akkor bírja elég jól.
Dehát ezt is ki lehet küszöbölni ugyebár egy hordozható Powerbank -al: már elég olcsón lehet kapni.
(ajánlatos a kb 9000 mAh -es)
A nagy nagy előnye: hogy egy teljes Winbdows 8.1 rendszer van rajta. Szóval azt csinálhatsz rajta amit akarsz. Indíthatsz exe fileokat ... pont úgy, mint a számítógépen. 
Ezért is vettem meg ezt a táblagépet: hiszen így már nem leszek korlátozva: ha nincs megfelelő aplikáció, felteszek egy normál exe programot és kész.
A hátrány viszont: a kevés tárhely: 16 GB , --- a Windows teljes rendszere, előretelepített Office -al elfoglal legalább 8 GB... és ha még frissíted is, akkor 10 GB.
Marad Kb 5 - amivel kell boldoguljál. Aplikációkat belső tárhelyre teszi (még nem jöttem rá, hogy lehet SD kártyára tenni) - ezért pl már egy ütősebb játék fel sem megy rá.
És a másik negatívum: az aplikációk. Windows Phone ide- vagy oda, a Microsoft nagyon de nagyon le van maradva! Pedig mennyit vártam rá , hittem benne, hogy azért valamikor csak elindul már a fejlesztése. De nem - először mindig Iphone -ra és Androidra készítik el az Appokat... és van amikor a Windowst ki is hagyják. Szomorú.
De hátha a hamarosan megjelenő Windows 10 -ben ezt orvosolni fogják. (azt sugták, hogy majd lehet  benne Android és Apple-ös aplikációkat is futtatni - de majd meglátjuk)

Tehát: a tanulság - hogy nem feltétlen kell ultra drága táblagépet vegyél. Fogalmazd meg magadban:
hogy mire is fogod használni : és ezek szerint vásároljál. Mindenképp nézz utánna  a terméknek: pl Youtubon már minden típusra van tesztvideó. Vagy menj el egy boltba és teszteld le.
Ne írtózz a Windows-os Táblagépektől - igazán stabilak: és az, hogy van Desktop mód - bármit csinálhatsz rajta.
Ha tartassz az Allview cégtől ajánlom a Lenovókat. Jobb konstrukciók és nem is olyan drágák...
(persze Windows-os)
Itt van néhány variáns:
Lenovo Miix 3
Wi-Fi, 7.85" IPS, Quad Core Intel® Atom™ Z3735F 1.33GHz (1.83GHz Burst), 32GB, 2GB, Windows 8.1
Kb 65000 FT
Lenovo Yoga 2
Wi-Fi, 8.0", Quad Core Intel® Atom™ Z3745 .33GHz (1.86GHz Burst), 16GB, 2GB, Windows 8.1
Kb 85500 FT
Toshiba Encore 2
WT8-B-102, Wi-Fi, 8.0", Quad Core Intel® Atom™ Z3735G 1.33GHz (1.83GHz Burst), 32GB, 1GB, Windows 8.1
Kb 46000 FT
DELL Venue 8 Pro
Wi-Fi + 3G, 8.0" IPS, Quad Core Intel® Atom™ Z3740D 1.33GHz (Burst: 1.83GHz), 64GB, 2GB, Windows 8.1 Pro
Kb 72000 FT
Címkék: , , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban