Hasznos Programok> 4. ColorPix

Nem vagyok programozó, sem nagy Webdesign-er - de ha már oldalakat üzemeltetek néhány dolgot akarva akaratlanul elsajátítottam HTML és CSS területén. Ha csak egy egyszerű kis blogod is van: ajánlott, hogy tudj néhány dolgot (legalább az alapokat).
A CSS egyik nagy alapja a színsémák, amelyek kódolva vannak ily módon: http://www.w3schools.com/cssref/css_colors.asp
Persze nem kell megtanulni kívűlről, segít ez a jó kis program: amit fel sem kell telepíteni.
Csak letöltöd, elindítod és már működik is. Olyan apró, hogy szinte észre sem veszed: de tud egy nagyon fontos dolgot - felismeri a színeket és megadja az RGB és a HEX kódját + a Pixelt.
Szóval pontosan mire is jó ez?
Bemutatom képekben:

Pl a blogomon alkalmaztam, hogy csicsásabbá varázsoljam. Elindítod a kis programot és ráviszed az egeret a színpontra. Fel is ismeri: jelen esetben a #1ABC9C az amre kíváncsi voltam.


Ezt szépen bemásoltam a látogatottsági widgetem kódsorában: a megfelelő helyre.


És itt van a végeredmény: a kis widgetem most szépen beolvad - nem olyan zavaró....


....mint pl ha ilyen lenne:


Remélem érthető volt. Nem tudom, hogy a webdesignerek használják - e a ColorPixet (vagy hasonlót), de nekem ez pont megfelelő ilyen dolgokra. Ha persze tudtok más megoldást is rá (jobbat), akkor várom a megjegyzéseket e bejegyzés alá.
Itt van az elérhetőség: innen lehet letölteni ingyenesen!
(kattints a Download gombra)


Címkék: , , , , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban