Váltottam Ubuntura egy napig

A hétvégén nagyon unatkozhattam, hogy ilyen dologra vetemedtem. Elég régen tettem a laptopomra rendszert: már egy kicsit éreztem a lassulását. Hát gondoltam nem szarakodok én: felteszem az új Ubuntut. Így is volt: letöltöttem innen ni: http://ubuntu.com/download a 14.04 -es linuxot, megírtam szépen DVD -re (mert én a klasszikus dolgokat kedvelem) ... és elkezdtem telepíteni.
Jaj de gyönyörűűű: azt a mindenit de lila minden.
Telepítem ... és telepítem. Feltűnt, hogy alig kérdez valamit: csupán óra, billentyűzet és felhasználónév (jelszóval). Maximum fél órát vett igénybe: és már használhattam is az új Linux rendszert.
Boldog voltam: elkezdtem tesztelgetni. Húúú az anyját, hogy ez mindent felrakott: nem kell szarakodjak a driverekkel. Csúcs szuper.
Húúú az anyját, hogy még marketje is van. Húúú az apját, hogy milyen szép és gyors minden.
De aztán ... a mosoly eltűnt az arcomról. Hogy azt a... A teljes rendszert formatálta és egy szerencsétlen meghajtó van?
Levegő után kapkodtam... kinyitottam az ablakomat. Hűvös téli szél csapta meg az arcomat. Ennek már fele se tréfa: vagy 100 GB fontos adat odaveszett.
Gyorsan visszateszem a Windowst: hátha csak rosszul látta a Bubuntu.
Tágas égen angyalok... na a Windowsnál szépen kellett újraformatálni (mert ugye Linuxnak más a fileformátuma).
Na gondolom magamban: cseszhetem az adataimat. 
Windows felment: adat nulla.
Egy órát szarakodtam az Nvidia driverrel is: aztán meg nekiálltam az adataimat visszaááltani. 
De hogyan?
Kipróbáltam a Recuva-t : ami ingyenes. Lássuk mit tud.
Itt van a honlapja is: https://piriform.com/recuva
Vagy 3 órán keresztül vizsgáltattam vele a hardot: szépen le is hozta az eredményeket. Össze - vissza volt minden - nem jó.
Mit próbáljak - rákerestem a neten, a legjobb adatvisszaállító programok szóösszetételre.
Köztük szerepelt az EaseUS Data Recovery Wizard 8.5 , ami hát nem épp egy ingyenes program. (jelenleg 70 dollár) Valahogy megcsináltam, hogy Pro verzióvá válljon (igen úgy) ... és elindítottam.
Na adjunk neki egy Deep Scant. És eltelt 3 óra, 6 óra.... úgy hagytam éjszakára is... 12 óra és még mindig vizsgálta a hardot. Meguntam és leállítottam 60 százaléknál. És kérem: visszaállította. Az eredeti mappákban voltak a dolgaim: lementettem ami fontosabb volt és megreggeliztem.
Persze még kellett volna hagyjam 12 órát, hogy teljesen visszahozza az adatokat: de már nagyon meguntam - ezért azok közül amit lementettem néhány dolog nem volt teljes. (pl: a doc fileok használhatatlanok, néhány zenét nem játszott le stb)
Na de üsse kő: jobb mint a semmi.


Hasznos tanács:
- a fontosabb adataidat mentsd le: külső meghajtókon (hard, felhő, pendrive)
- ha linuxot telepítessz: ügyelj hogyan teszed
- ne bízz abba, hogy majd valami programmal visszahozod az adataidat: egyikse tökéletes.



Címkék: , , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban