Filmajánló 15.

1. Irreversible (2002) 
Visszafordíthatatlan
Rendező: Gaspar Noé
IMDb
Műfaj: krimi, dráma

Kezdem is a filmajánlómat egy durva francia filmmel. 18 éven felülieknek ajánlott! Az elején izgalmas  -  és a film mind csak pörög. Egy kicsit zavart (az egész film alatt) az illeg - billeg a kamera kivitelezés. Néztem és rájöttem, hogy ez a cikázgatás nem fog megszűnni - ezért belenyugodtam. A cselekmény fordított (innen kapta a címét is) A végén már egy kicsit untam - de megérte megnézni. Nagyon reális - és egy kicsit sokkoló. Főleg az a jelenet amikor Monica Belluccit brutálisan megerőszakolják a metró aluljárójában. 
Pontszámom: 8

2. The Big Lebowski (1998)
A nagy Lebowski
Rendező: Joel Coen, Ethan Coen
IMDb
Műfaj: vígjáték, krimi

Nagyon jó film. Ami jó benne az az: hogy lehet röhögni rajta. Kevés ilyen filmet készítenek már. A színészek zseniálisak: Jeff Bridgesí, John Goodman, Julianne Moore, Steve Buscemi, Philip Seymour Hoffman...
Hiányoltam Steve Buscemi szereplését - egy kicsit (vagyis nagyon) a háttérbe szorul. 
A sztori jó, a rendezés kitünő - tehát ajánlom mindenkinek! 
Minden idők legjobb 250 filmjei között szerepel az IMDb -n.
Pontszámom: 8

3. Donnie Darko (2001)
Rendező: Richard Kelly
IMDb
Műfaj: misztikus, fantasy, dráma

Teljesen a képernyőhöz szegezett. Sok dolgot nem értettem, de nem zavart. Szeretem a misztikus dolgokat - és azokat az alkotásokat amelyek nehezen emészthetőek. Ez egy ilyen: és sokak szerint jó film. (8-as feletti az IMDb pontszáma) Meglepődtem Jake Gyllenhaal színészi alakításán: eddig azt hittem, hogy egy rossz színész, de itt kitűnő. 11 díjat nyert el - gratulálok!
Nem a kedvenc filmem - de a top 250 -ben biztos ott van. 
Majd elfelejtettem -  a zenék benne hihetetlenül jók. (itt hangzik fel Gary Jules, Mad World feldolgozása - ami pont ide illik)
Pontszámom: 8

4. Dogville (2003)
Dogville - A menedék
Rendező: Lars von Trier
IMDb
Műfaj: dráma, thriller

Ez egy nagyon különleges film. Olyan mint egy színházi előadás - de díszletek nélkül. A házak falai körbe vannak rajzolva. Csak néhány kellék tűnik fel - ami szükséges: pl kapa, ágy, autó. Amiért nincsenek falak -  ezért a házakon ajtó sincs. A kilincset azonban a szereplők megfogják - úgy mintha ott lenne. (sőt kopogtatnak is) Nem láttam még ilyen filmet - ezért is tartottam furcsának: de mégis tetszett. És a tanácsom nektek - ne menjen el tőle a kedvetek: érdemes megnézni! (főleg a története miatt - nagyon nyomasztó és drámai) A film vége egy kicsit brutális - meg is hökkentem: másra vártam. 
Az biztos - nem egy tipikus hollywoody filmről beszélünk.
Mja és a főszereplő: Nicole Kidman.
Pontszámom: 8

5. Bird (1988)
Bird - Charlie Parker élete
Rendező: Clint Eastwood
IMDb
Műfaj: életrajzi, dráma

Aki nagy Jazz rajongó annak nem kell bemutatni Charlie Parkert. Én nem ismertem: de most már igen - e filmnek köszönhetően. Ezért jók az életrajzi filmek - mert a nagy zsenik életét szépen rekonstruálják nekünk. Ez a film elkalauzol a 30-40-50 -es évekbe. A jó rendezés miatt: (Clint Eastwood) ez nagyszerűen sikerült. 
Amiért minden idők egyik legjobb szaxofonosáról szól a film: ezért zene is van benne bőven. 
Charlie Parkerről a wikipédián is olvashatsz. 
Pontszámom: 7

6. The War Zone (1999)
Hadszíntér
Rendező: Tim Roth
IMDb
Műfaj: dráma

Rendező Tim Roth. Ő inkább színész - sok filmekben lehetett látni. (sorozat: Lie to Me) Ez a Tim egy nap felébredt, és azt hitte, hogy ő rendező. És elkészítette a Hadszínteret.
Nem egy híres film - pedig megérdemelné a népszerűséget. A családon belüli erőszak a témája - szexuális értelemben. Nyomasztó realisztikus dráma. Eleinte unalmas - közepétől beindul. Erős idegezetűeknek ajánlom.
Pontszámom: 9

7. Pulp Fiction (1994)
Ponyvaregény
Rendező: Quentin Tarantino
IMDb
Műfaj: krimi, thriller, dráma

Ki nem látta? Ez mára egy kultfilm. Ha nem ismered - azonnal nézd meg!
Én nem vagyok annyira odáig érte (mint egyesek) - de megnéztem másodjára is: tetszett, de láttam jobbat is!
Az IMDb - n jelenleg az 5-dik helyen szerepel: hát én a top50 -be tenném. (vagy 100)
Akciódús, viszont én egy kicsit untam - jó a történet meg a szereplők is jól játszanak, de mikor vége lett - nem éreztem azt a felemelő érzést. Egy jó film után fél óráig csak bámulom a sötét képernyőt: hogy húúú azt a....
Szóval na: nekem nem a kedvencem, de nagyon híres film - ezért érdemes megnézni.
Szórakoztató vasárnap esti kikapcsolodásra pont alkalmas.
Pontszámom: 8

8. Mystic River (2003)
Titokzatos folyó
Rendező: Clint Eastwood
IMDb
Műfaj: krimi, misztikus, dráma

Eastwood előtt le a kalappal. Egyre több filmjét nézem meg - és eddig mind tetszettek. Ezért nemsokára a kedvencem lesz. Annyira jó nézni a filmjeit - mindig megfog valamivel. Ez a filmje 2 Oscart nyert el (Sean Penn és Tim Robbins szereplése)
Hát meg kell hagyni - meg is érdemelték, de rendezés nélkül ez nem sikerülhetett volna.
A csavar a végén nagyot üt.
10 -est adok, hogy legalább a Gyűrük Úrát szorítsa le.
Pontszámom: 10

9. Seksmisja (1984)
Szexmisszió
Rendező: Juliusz Machulski
IMDb
Műfaj: vígjáték, sci-fi

Ez egy lengyel különlegesség. Ha nem találnád az eredeti címen : angolul Sexmission.
Rövid tartalom: Két férfi kísérleti alanyként hibernáltatja magát. A kísérlet elhúzódik, mikor felébrednek, egy "férfiatlanított" női falanszterbe kerülnek, ahol nagy riadalmat okoznak megjelenésükkel. Az ismeretlen "lények" ellen hajtóvadászat indul, hogy minél előbb eltüntessék őket ebből a világból. Bár a nők mindent elkövetnek, hogy a fejlett génmanipulációs technológia révén csak lányok szülessenek, mégis hiba csúszik a gépezetbe...
A képi világa nagyon tetszett. A történet abszurd - de annyira irónikus, hogy amikor láttam azonnal mosolyt csalt az arcomra.
Pontszámom: 8

10. Short Cuts (1993)
Rövidre vágva
Rendező: Robert Altman
IMDb
Műfaj: dráma, vígjáték

Ha a film egészét vesszük alapul - akkor 5 -ös. Ha viszont jelenetekre bontjuk 9 -es. Ezért lett a pontszámom egy szép átlag: 9+5=14 , 14/2=7. Hú micsoda számítások.
Tehát ez a film jelenetekből épül fel: amelyek szórakoztatóak és jó nézni őket. De nem különállóak - ezért a film végén felteszed majd a kérdést: hogy most akkor mi van?
Több mint 3 órás az időtartama - húzós: és nem is biztos, hogy megéri megnézni. Viszont: ha már tényleg nincs mit nézzél (mert láttad az egész jó filmet) ez egy jó választás lehet.
Pontszámom: 7

Címkék:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban