A legszebb román városok

Az internetes hírportálok évente készítenek felmérést, hogy kiderítsék: melyik a legszebb  város Romániában.
A baj csak az: hogy sokan felmennek az oldalra és a többség a saját városát jelöli be: így persze, hogy olyan városok is élmezőnybe kerülnek - amelyek nem érdemlik meg ezt a címet.
A legfrissebb felmérést az http://onlinereport.ro készítette el. Nézzük a helyezetteket.
1. Oradea (Nagyvárad) - 13.034 szavazat
2. Timisoara (Temesvár) - 8626 szavazat
3. Piatra Neamt - 7840 szavazat
4. Targu Mures (Marosvásárhely) - 5790 szavazat
5. Alba - Iulia (Gyulafehérvár) - 4512 szavazat
6. Iasi (Jászvásár) - 2261 szavazat
7. Cluj - Napoca (Kolozsvár) - 1934 szavazat
8. Baia Mare (Nagybánya) - 1590 szavazat
9. Brasov (Brassó) - 1367 szavazat
10. Craiova - 1344 szavazat

És a többi: 11. Sibiu (Nagyszeben), 12. Sfantu Gheorghe (Sepsiszentrgyörgy), 13. Galati, 14. Braila, 15. Arad, 16. Zalau (Zilah), 17. Constanta, 18. Bucuresti (Bukarest), 19. Sighisoara (Segesvár), 20. Campulung Muscel, 21. Lugoj, 22. Vaslui, 23. Targu - Jiu, 24. Petrosani, 25. Drobeta - Turnu Severin, 26. Slatina, 27. Satu Mate (Szatmárnémeti), 28. Suceava, 29. Bacau, 30. Hunedoara, 31. Ramnicu Valcea, 32. Vatra Dornei, 33. Botosani, 34. Pitesti, 35. Ploiesti, 36. Odorheiu Secuiesc (Székelyudvarhely), 37. Mirecurea Ciuc (Csíkszereda), 38. Deva, 39. Bistrita (Beszterce), 40. Targu Secuiesc (Kézdivásárhely), 41. Buzau, 42. Tulcea, 43. Focsani, 44. Medgidia, 45. Mangalia, 46. Sulina

Összesen: 57.729 szavazat

Kisebb városokra (30000 alatti lakosságú) is lehetett szavazni: külön. Végeredmény:
1. Calafat - 5417 szavazat
2. Targu Secuiesc (Kézdivásárhely) - 3886 szavazat (megjelenik a nagyobb városok eredményénél is)
3. Targu Neamt - 3417 szavazat
4. Sighisoara (Segesvár) - 2585 szavazat
5. Simleu Silvaniei (Szilágysomlyó) - 2303 szavazat
6. Beius - 2194 szavazat
7. Carei (Nagykároly) - 2038 szavazat
8. Comanesti - 1927 szavazat
9. Vulcan - 1586 szavazat
10. Sannicolau Mare - 1157 szavazat

És a többi: Gura Humorului, Radauti, Blaj, Campulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Moinesti, Curtea de Arges, Sovata (Szováta)....

Ha hiszitek, ha nem Romániában is vannak szép városok. 
Megpróbálok én is egy top 10 ranglistát csinálni. Elég nehéz.

1. Brassó (Brasov)
Szerintem Brassó a legszebb város: van hangulata - az óváros szépen megőrizve. Viszonylag rendezett és tiszta város. A körülötte lévő táj pedig csak javítja a szépségét.
Bővebben olvashatsz: itt

2. Segesvár (Sighisoara)
Sokszor jártam Segesváron - és mindig szépnek tűnt. Persze csak a képen is látható része. Egyedi és felejthetetlen élményt nyújt. Drakula házát érdemes meglátogatni. (Vlad Tepes)
A nagy hátránya: hogy sok a turista.
Bővebben olvashatsz: itt

3. Kolozsvár (Cluj - Napoca)
Nem azért tettem 3 -dik helyre, mert egyetemi éveim alatt itt laktam. Tényleg egy csodálatos város: ahol van kúltúra - és egy kicsit európaibb a szaga is. Itt is, mint minden városnak vannak szebb és kevésbé szebb részei is. A Monostor negyedett jobb inkább kihagyni.
Bővebben olvashatsz: itt

4. Temesvár (Timisoara)
Tüneményes. Rend és tisztaság. (a romániai viszonyokat messze felülmúlja)
Bővebben olvashatsz: itt

5. Nagyszeben (Sibiu)
Az erdélyi városoknak van egy különleges hangulata. A múlt és az új keveredése jellemzi őket. Persze a kommunizmus van ahol tönkretette ezt - az egyforma tömbházak és egyéb épületek rontják az adott város imázsát. Nagyszeben belvárosa viszont megtartotta régi kinézetét.
Gyönyörű.
Bővebben olvashatsz: itt

6. Nagyvárad (Oradea)
A szép román városok közé sorolom Nagyváradot is - a szépségét nem is kell bizonyítani.
Bővebben olvashatsz: itt

7. Jászvásár (Iasi)
A Ceausita építészetet itt is észrevehetjük. A belváros sem maradt ki. Ennek ellenére rendezett.
Bővebben olvashatsz: itt

8. Marosvásárhely (Targu Mures)
Mindig mikor itt voltam: más volt. Szeretem Marosvásárhelyt mert olyan magyaros - és ezért kultúráltabb mint a többi román nagyváros. Érződik rajta, hogy az emberek nem csak mennek az utcán: hanem körbe néznek és nagy megelégedéssel fújnak egy nagyot mondván: hogy de szép ez a város.
Bővebben olvashatsz: itt

9. Bukarest (Bucuresti)
Van Pro és Contra. Én sose jártam a fővárosban és talán nem is fogok. (mert nem vagyok rá kíváncsi)
Nem tetszik, de nem hagyhattam ki a toplistámról - mert ugyebár ha főváros, kell beszélni is róla.
Rengeteg lepukkant negyed van, tele tömbházakkal - nekem ez a fajta építészet egyáltalán nem tetszik.
A Casa Poporului is mind lehet nagy és robosztus - ha egyszer nincs értéke. Nem szeretem az olyan dolgokat amelyek a nagyságukkal akarnak kitűnni.
Szóval Bukarest: van szép oldalad is, de szerintem a drága diktátorunknak köszönhetően elég kevés maradt belőled.
Sokan (turisták) összetévesztik Budapest- el. Hát nem is tudom: még ha akarná se tudná felülmúlni a magyar fővárost. (de még szerintem Kijevet sem)
Bővebben olvashatsz: itt

10. Viktóriaváros (Victoria)
Utolsó hely: ez a tüneményes kisváros, aminek a neve Victoria. Nem voltam itt soha. A Google Street View -on sokat nézegettem a román helységeinket - így láttam meg ezt a várost, hogy milyen szép is tud lenni. Néhány szokásos román tömbház itt is van: de rendbe van tartva. Nem esik róluk a vakolat. 
Látszik, hogy az emberek törődnek a városukkal. Tiszta zöld mindent. (Parkos város)
Ha nyerek a lottón veszek itt egy kisházat.
Bővebben olvashatsz: itt

Figyelem! Csak városokról van szó. Vannak gyönyörű szép helyek még, amelyek a Világörökség részei: pl a Duna Delta. Nemsokára készítek egy komplex Románia turisztikai leírást.

Képek forrása: Google Images
Címkék: , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban