Bicikli őrület

Február környékén úgy döntöttem, hogy meglepem magam egy biciklivel. Örültem is neki, hiszen mindig is szerettem két keréken gurulni. Szabadságot ad: pont mint a motor. 
Előtte egy hónappal már mind néztem az árakat - mennyiért lehetne egy közepes minőségűt venni. Egy kicsit le is esett az állam, mikor megpillantottam a 2000 eurós tipusokat. Ha nagyon gazdag lennék, biztos költenék rá ennyit - mert azért valljuk be, nem mindegy milyen biciklin tekered le a kilómétereket. Lehet én vagyok az őrült, de én azon a véleményen vagyok - hogy amit nagyon szeretsz, azt ha teheted valósítsd meg. (vagy vedd meg valahogy) Sokan BMW -re és Ferrarikra költik a vagyonukat - én helyette egy ilyet vennék:


Pinarello Dogma K Hydro, és kurva jól néz ki. Az ára pedig (2014): 5300 $ - ami nem egy kis összeg.
Mégis, ha lenne 30000 $ -om (hogy azért maradjon is) biz Isten vennék egyet. Mellé pedig egy jó olcsó autót. 
Az én jelenlegi biciklim viszont meg se közzelíti ezt a kinézetet (mna meg minőséget): de megy és nem nagyon van problémám vele. Igaz egy kicsit már 8 -kat írnak le a kerekeim, de megoldom azt is idővel.
Ahogy már említettem kb. február végén vettem a Prophet német gyártmányú cirkálómat. Azóta majdnem minden nap előveszem és végigtekerem a várost. Néha forgalomban és van amikor a járdán. 
Amiért nekem is (mint mindenkinek) okostelefonom van (igaz már jó régi) - ezért kipróbáltam a cycling alkalmazásokat. Több is megtetszett, de 2 hónapja leragadtam a Runkeepernél. Hogy miért pont ennél? - Majd egy következő bejegyzésben elárulom. (bemutatva a többi alkalmazásokat is)
Jó, hogy legyen egy ilyen - mert ambicionál, hogy tekerjed még öcsi - csak 10 km, nem szégyeled te magadat? 
Vannak különböző kormányra szerelhető kütyük is. Nem is olyan borzasztó drágák. 20 euróért már jókat lehet kapni. Előnyük, hogy nem kell mindig azon törjed az agyad, hogy a telefonod aksija mikor merül le? (30 vagy 50 km kibír?) Elemmel mennek vagy a drágább változatok saját aksival rendelkeznek. (kell tölteni pont mint egy telefont - csak ugye többet tartja, mert csak erre van kitalálva)
Úgy döntöttem nem veszek ilyesmit, mert minek? - ha ott a telefon és azon is lemérheted a teljesítményeket. 
Egyes mobil alkalmazások már olyan komplexek, hogy messze felülmúlják a kütyük tudását. 
És ami nagy pozitívum: hogy a tevékenységeket fel lehet tölteni a netre - és szépen elraktározza neked. A másik dolog meg, hogy általában mindegyik ilyen app el van látva navigációval. Vagyis pontosan megnézheted hogy hol vagy - és tájékozodhatsz azután az integrált google térkép segítségével. Ehhez azonban már kell internet elérhetőség - de ez már nem akadály, hiszen már a telefonon mindenkinek van néhány MB internetje. (nagyon keveset eszik meg)
Na mégis belemerültem ebbe az aplikáció témába. Mindegy ezt már így hagyom.

Szóval biciklizek és szeretem. Napi 2 - 5 óra (ahogy kedvem szottyan) Városon kívül is tekerek - de csak ritkán. Az őrült autósok miatt eléggé rizikós. A városomat sajnos csak forgalmas utak szelik át. Majd idővel veszek egy visszapillantó tükröt (olyat amit le és fel lehet tenni 1 másodperc alatt - remélem van ilyen) és megoldódik a problémám. Nem félek enélkül sem, de megjártam nem is egyszer az autósokkal. Van aki hagy 1 m -t a bicikliseknek (többségük), de akadnak olyanok, akik épp leszarják, hogy te ott vígan biciklizel a szélen. Ügyet sem vetve elszáguldanak melletted 100 km/s sebességgel.... és ha véletlenül épp egy gödröt próbálok kikerülni? - az én bajom nem?
Mjó mindegy : itt ebben a szar országban nincsenek bicikliutak, nincs rend és tisztelet - még én leszek a hűlye, hogy itt pofázok.
Na egyelőre elég ennyi.
Majd még jelentkezem e témával. 

UI: az első kép februárban készült és egy kicsit meg van photoshoppolva: tettem magamnak biciklitáblát (ha már a szegény polgármesterünk nem képes erre költeni)
Címkék: , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban