Vélemény 2 : Cóla


Mindenki tudja: a cóla (vagy kóla) írtózatosan káros az egészségre: mégis isszuk mint a güzü. 
Hasznos tulajdonsága: hogy tisztítószerként kitűnő - a rozsdát egy kis súrolással vígan leviszi. Érdekes.
Mit tesz vajon a gyomrunkban?.





Régebben sok szénsavas üditőket ittam: nem bírtam nélküle. 
,, - Olyan szomjas vagyok!
- Kérsz egy pohár vizet?
- Hűlye vagy? Pepsi nincs? ''
És igen már a végén oda jutottam: hogy víz helyett ilyen szarokat ittam. A gyomrom szegény csak nyekergett - fájt is néha. De szerencsére felvilágosodtam, ahogy Rousseau - és elkezdtem egészségesebben élni. 
Nem lehet teljesen: hiszen a mai világban lehetetlen - de mégis néhány termék kiiktatásával elkezdhetünk egészségesebben élni.
PL: a szénsavas üdítők
Tele vannak cukorral - iszod őket mind a franc, 1 percre csillapítja is a szomjadat, de a tömény cukor miatt újból elkezd cserepesedni a szád.
Teljesen elszoktam ezektől: csupán néha iszok, ha beülök valahova - és nem kívánom a sört.
Szerintem így rendjén is van. Az a baj, amikor már víz helyett iszod. Ott van a számítógép, Tv mellett -  s töltöd a poharadba egymás után ... s iszod -iszod amíg akkora nem lesz a hasad mint Döbröginek.
A Cólának azonban van egy negatív hatása.
Ven benne valami szar: ami függővé tesz. Nem hinném, hogy a koffein: hiszen kávét szoktam inni: de hetekig meg tudok lenni nélküle, ha arról van szó.
Szerintem: az íze miatt lehet - az a fránya Cóla íz, mna meg persze a coca ami utal a kokainra. 
Az egész világot függővé tette. (1884 -től) 
Talán nagyon káros, talán nem: én azt tanácsolom - hogy csak mértékkel igyad! - néha egy fél liter elfogyasztás szerintem nem tesz maradandó károsodást.
Most, hogy itt a nyár - épp a múltnap vettem egy jól lehűtött dobozos lightos kólát. (Azért dobozost: hogy az agyam táplálja be magának: én ma csak ennyit iszok. Ha 2 litert vesz az ember: addig issza amig el nem pusztítja) Áh de jó is volt. 
A kólák között is vannak különségek.
Van a Coca - Cola, Pepsi és az Amerikai kóla. Melyik a jobb? A franc se tudja. Ahogy ízlelgettem a Pepsi átlagos: de túl édes. Az amerikai kólák: olyan másak, mintha nem is kólát innál. A Coca - Cola pedig az ász. Hihetetlen , de nem tudja lekoppintani senki. Az a néhány alapanyag mégis számít!
Diétás kolák: Coca - Cola Light, Pepsi Light - sajnos eléggé károsak: hiszen Aszpartám-ot (édesítőszert) tartalmaz. Mostanában azonban megjelentek a Zérós termékek, amelyekben már nincs. (vagyis úgy van hírdetve, hogy jobb mint a lightos - dehát a mai kapitalista világban nem kell teljesen elhinni)
Szerintem ez sem jobb. (talán csak egy kicsivel)
Voltak még olyan variánsok: hogy Coca - Cola Vanilla - húúú azt visszahozhatnák, mert nagyon különleges volt.
A pepsi is nagyon régen próbálkozott egy kék színű folyadékkel. Néhány hónap után eltűnt a polcokról. Ki tudja mit tartalmazhatott?
Mna meg van a cseresznyés Cola ...meg egy csomó fajta marhaság.
Amikor megjelent anno: úgy dobták a piacra, mint valami gyógyítő nedűt. Így beindult a business. Lehet nem tartalmazott akkor annyi kemikáliákat mint most: de abban biztos vagyok, hogy a  jelenlegi formátuma írtózatosan káros!
És még valami: én szoktam néha tesztelni a szénsavas üdítőket. Ezeknek a jellegzetessége az: hogy a CO2 miatt jók: és ezért is isszák az emberek. Vegyél egy ilyen italt, csavard le a kupakját és hagyjad míg kimennek belőle a bubérékok. Ha teljesen kiment: próbáld meginni. Ha azt tapasztalod: hogy hát így is elég jó: akkor rendben van. Ha viszont elhányod magad: akkor inkább ne vegyél több olyan terméket.
Mna kb ennyit akartam írni.
Tiszteletem!


Címkék: , , , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban