Norc

A héten rákerestem a Norc -ra... csak úgy eszembe jutott: de nem jött be az oldal. Rákerestem Google-n Norc problem kifejezésre és azt írták, hogy 2013 novemberétől nem működnek az oldalai.
Eléggé lehangolt. Igaz mostanában nem töltöttem rajta sok időt, mert ott volt a Street View. De mégis jó és kell is egy alternatíva! Nem szeretem, hogy valami vagy valaki monopóliumon van. Legyenek más hasonló dolgok is: hogy lehessen választani.
Mi is ez a Norc?
Egy román vállalat: 2008-ban jött létre. A Google Street View -hez hasonló utcaképeket készített. Nagy szám volt 2009-2011 tájékán: azért mert még ezekben az években a Google nem készített Romániáról, de még Magyarországról sem képeket. A cél az volt, hogy a Google által hanyagolt kelet-európai térségben létrehozza, lemásolja a Street View szolgáltatást.
Mindig nézegettem: mert szeretem az ilyen dolgokat. Egy kicsit másabb volt mint a nagy testvére: egyszerűbb, néha leakadt: de volt! 

norc.at – Ausztria
norc.cz – Csehország
norc.pl – Lengyelország
norc.hu – Magyarország
mappi.ru – Oroszország
norc.ro – Románia
norc.sk – Szlovákia

A fontosabb városok és utcák voltak csak feldolgozva. Nem a nagy Google: ezért be kellett érni ennyivel. Rendben is volt... egy darabig. 
Mi történt vele?
Nem találtam hivatalos tájékoztatót, de gondolom ez áll a háttérben:
Aki nem tudná, 2013 -tól Románia és Magyarszág is elérhető a Google Street Viewen. Nagyon komplex munkát csináltak. Még az eldugott falucskákat sem hagyta ki a kocsi. Így a Norc nem bírta tartani a lépést: ugyebár a Google - é szebb, gyorsabb és részletesebb. Mire legyen egy gyengébb változat is? 
Sokan, így én is: meg is feledkeztem róla. Szóval én is hibás vagyok, hogy ez a cég csődbe ment.
A másik lehetséges ok: hogy felvásárolták. (remélem, hogy igen: így legalább pénzhez jutottak)
Nem lehet tudni. Ha esetleg megírják: majd itt közölni fogom.

Bővebb információ: http://hu.wikipedia.org/wiki/NORC
Hátha csak szerver problémái vannak!

Címkék: , , ,

1 megjegyzés:

  1. A balatoni régióban és másutt is sokkal részletesebb volt a Norc

    Lajos

    VálaszTörlés

Keresés ebben a blogban