Slideshow Programok

Vagyis Videó szerkesztő - vágó és slideshow készítő softwarekről lesz most szó. Néha szoktam készíteni ilyen dolgokat. Most bemutatom azokat: amelyek megtetszettek. A lényege: hogy ingyenesek! 
Az ilyen Sony Vegas meg hasonló komplexebb dolgokat most kihagyom. Ezek ugyan jobbak és általában mindent tudnak... de drágák. Aki csak néhány slideshowt akar készíteni: annak felesleges megvásárolnia pl a Vegast 600 $ -ért. Igen annyi: http://sonycreativesoftware.com/vegaspro

Kezdeném a legjobbakkal
1. Windows Movie Maker 2.6
Régi (még a Vistás korból) de még mindig sokan használják. Egyszerű és gyors. Ha valami szimpla slideshowt akarsz készíteni ez pont megfelel. Hátrányai: nem tudod lementeni a filmet HD -ben, elég kevés vizuális effekt és beállítási lehetőség. A google -n keresgéltem és láttam, hogy van hozzá egy HD kiegészítés. Vigyázat! Ezek nem hivatalosak. Valakik (mert több ilyen változat van: papajohn meg testvérei) készítették hozzá: nem a Microsoft. Én inkább hagytam a fenébe.
Így néz ki:
Roppant egyszerű. Beteszed a képeket, a zenét ... és húzogatod ahova akarod.
Még keresem azt a programot: ami csak így működjön, de persze legyen HD mentés meg több effekt.

2. Windows Movie Maker 2012
A Windows 7 megjelenése óta ez a legfrissebb Movie Maker. Ezt is feltettem, lássam mit tud. Eleinte nem indult el: kiírta, hogy a videókártyám elég gyenge a futtatásához. Másnap véletlenül rákkatintottam és elindult. Fogalmam sincs, hogy miért gondolta meg magát. (talán mert mellé feltettem a 2.6 -os verziót?)
Megnyílt. Áh nem nagy valami... aztán meg elkezdtem készíteni egy kis videót rajta... és leesett az állam. Annyi mindent beletettek, hogy az nem igaz. Bonyorultabb mint a 2.6 -os, (sokkal) de meg lehet szokni. Ajánlom mindenkinek: nagyon jó lett. Néhány hátrányt azért felsorolok. (én ezeket vettem észre)
Maximális minőségben (akár Full HD) is le tudja menteni kreálmányunkat: viszont amíg azt lementi... belezavarodsz. Lehet egy i7 -es gépen 1 perc alatt lementi (de kétlem) A másik nagy hátránya: hogy nem lehet húzogatva beállítgatni a képeket meg a zenét. (legalábbis én nem tudtam) Mindig be kell írni manuálisan, hogy ez a kép X től Y másodpercig menjen, a zene meg B től C másodpercig. Elég fárasztó, ha egy 1 órás slideshowt készítessz. És kb ennyi is lenne a hátránya. A többi előny: rengeteg beállítás, effektek, animációk, HD mentés, text azaz írási lehetőség (pl cím, vagy megjegyzés) stb.
Így néz ki:

3. Ezvid
Találtam egy jó kis programot: azok számára akik szoktak Youtubra videókat feltölteni. (de gondolom ti már ismeritek) Ezvid a neve: kis program, hamar feltelepül és eléggé egyedi funkciókkal bír. Pl: a desktopunkat lefényképezi és beteszi autómatikusan a programba, mikrofonnal felvehetünk hangot, webkameránkkal betehetjük magunkat... akik game tutorialokat csinálnak, azoknak az ezvid mennyei manna.
Hátránya: hogy nem tehetsz be saját zenét (copyright), de néhány trükkel megoldható. (movie makerbe áthelyezed) Hogy hogyan: youtubra írd be put your own music onto ezvid. (ott szépen bemutatja)
Így néz ki:
Fontos: hogy jó helyről töltsd le! (a többi vírus)
(Learn More - teljesen leviszed: megjelenik a Donate lehetőség, alatta pedig: Please Donate first, then click here to Download!!! - nem féltétlen kell támogatni, rámész a click here -re és tölti is)

4. AVS Video Editor
Ez egy kicsit komplexebb. Több mindent tud. Videókat is szerkeszthetsz vele. Nekem tetszik, csak néha akadozik. Letisztult ... és eléggé jó kis beállítási lehetőségei vannak. (a movie maker 2012-ben jobbak vannak) Ki lehet próbálni. Ingyenes. Lehet HD -ben is menteni. 
Így néz ki:

5. Ashampoo Slideshow Studio HD
Ez az egyetlen itt: ami nem ingyenes. betettem, mert használtam és tetszett. Hamar megszoktam. A slideshowkra szerintem ez egy tökéletes program. Minden megvan benne: ami kell. Még a mentéssel sem volt gondom: hiába HD - elég gyorsan mentette le mindig. Hátránya talán az lenne: hogy még tehettek volna be témákat. (vannak ugyan: de kevés a szép)
Így néz ki:
Címkék: , , , , , ,

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm kedves Zoltán a felsorolást. Jó tudni, mik az előnyök, és mik a hátrányok. Főleg, hogy ezt Te kitapasztalod, nekünk meg csak válogatnunk kell...

    VálaszTörlés

Keresés ebben a blogban