Itt az Újév!

Boldog Új Évet mindenkinek!
Hihetetlen, de megint eltelt egy év. Egyre jobban telik az idő: a fene tudja miért. Remélem mindenki jót evett karácsonykor (bejgli, töltött káposzta, húsleves) és Szilveszterkor pedig bor, pálinka, sörözés. (mert az a szokás, nemde?)
Röviden (vagy hosszan, majd meglátjuk) összefoglalom mi is történt velem a múlt évben.
Első fejezet.
2013 : Újév. Nem vártam sokat tőle. Válság volt, az autópálya csak abban a stádiumban evickélt: gazdaság hanyatlóban, munka meg sehol. És igen, tudom: aki keres az talál. Van amikor ezek a bölcs mondások nem vállnak be: például ilyen helyzetekben. Itthon voltam: azaz Zilahon (mna meg Olaszországban, de az egy külön fejezet) Egy lepusztult város ez: alig mozog itt valami. (csak az árak felfele - na meg a fizetések lefele)
Fejlesztgetik ugyan a várost ... de ha nincs munka, akkor mindhiába. Kinek is fejlesztik? - hiszen a fiatalság Kolozsvárra költözik (legtöbbje) és akinek van egy kis bátorsága elhúz ebből az országból azon nyomban. 
Már megszoktuk, hogy mindenki csak veszi a sátorfáját és uzsgyi Olaszországba! Elnézést. Olaszország Delete. Megváltozott a trend. Első helyen Anglia, második Németország, azután meg Spanyolország, Franciaország, Ausztria...Sehol sem könnyű, de ezekben az országokban legalább meg lehet élni. Lehet, hogy ki kell szolgáld a külföldieket: de legalább nem döntenek nyomorba. 
Romániában kik maradtak? Az idősebb korosztály (főleg), a kevés gazdag aki okos: de inkább lop ammenyit nem szégyel... és a kevés fiatal aki teng - leng valahol: valamelyik fejletebb városban.
Nem tudom mi lesz így... a drága kormány, hiába új meg fiatal: nem tesz semmit. 
Ezt azonban már megszoktuk. Lapozzunk.

Második fejezet.
Zilah: megújúlt. Tele kávézókkal és telis -tele ápárátokkal. (játékgépek) Tiszta Las Vegas lett belőle. Minden saroknál találsz egy kisebb vagy nagyobb ilyen tematikájú helységet. Le is ülhetsz, ihatsz egy kávét, de nem azon van a lényeg... a játékgépek. Tedd be a kis fizetésedet, hátha megkamatosztatod. Told bele a 10 lejest aztán várjad a cseresznyéket, dinnyéket, diókat meg a makkokat, hogy adjanak pontot.
A mésik dolog: a parkot szépen felújították. Vártunk rá vagy két évet. Kész van: meg lehet nézni. Hát lehetett volna jobb is, de jó ez a városnak. A szobrok helyett ültethettek volna valami szép virágokat, díszeket...
Ehelyett meg nézhetjük Sergiu Rusu munkáit (kb 35 darab):

Gyönyörű. Csak mellesleg megemlíteném: hogy a teljes költség : 3.452.375,76 lei  volt (új lej azaz ron) Amiből szerintem vagy 1 milliót ezek a szobrok zabáltak fel. (na legyen 500ezer- akkor is sok)
Na mindegy, már nincs mit tenni.
Forgalom a városban: borzalmas. tettek intelligens jelzőlámpákat. Még most sem szokták meg az emberek.
Mindezek a felújítások jó dolgok: csak csinálják meg azért rendesen.
Egyetlen dolog ami pozitívum: 

Szépen megcsinálták a járdát, padokkal és szemeteskosarakkal ellátva. Hátrány: hogy rövid. Mindenhol ilyen kéne legyen. (csak álmodjunk) A másik oldal ugyan olyan kátyús mint volt. Észre lehet venni: hogy az emberek központ fele, inkább ezen az oldalon mennek. A másik oldal elhagyatott, nem jár arra senki. A jobb üzletek kitalálod melyik felén vannak. Nem? 
Mozi még mindig nincs.
Na de lapozzunk...

Harmadik fejezet.
Nyár: Napsütés, kánikula, sör és fagyi. Olaszországba utaztam a nővéremhez. Már olyan második otthonomnak tekintem, úgy megszoktam. Még kicsit parla italiano is. (na de már el is felejtettem)
Tetszik ott (Milánó) mert szép majdnem minden és másak az emberek. Lehet szídták a pofámat csak én nem értettem - ha ez így volt, akkor szégyeljék magukat.
Van egy hatalmas park: ott naponta tekergettem a biciklimet. Mikor lesz már itt is biciklút... nem érem azt én meg.
Anita unokahúgom: rá vigyáztam. Elvoltunk. Nagyon megnőtt: el sem hittem. Úgy telik ez az idő: észre sem veszed. Már igazi beszélgetős vitákat folytatunk. Nagyon szereti a meséket. Kicsi koromban én is mind azt néztem: csak akkor más volt. Mindig kellett várni a szombatot és vasárnapot: mert csak reggelente adtak mesét. Most persze van Cartoon Network, Bumeráng, Jim Jam, Minimax meg Disney. 
Jobb volt régen: legalább nem néztem egész nap a tv-t. 
A nyár hamar eltelt. Vissza is kellett repüljek... azért mert csak.
Lapozzunk.

Negyedik fejezet.
Megérkezvén... kivettem az egyetemről a diplomámat és betettem a fiókomba. Azóta is ott áll. 
Érdekes ez az egyetem is. Megcsináltam az alapképzést meg utánna a mesterit. Kaptam két lapot aztán la revedere: csinálsz vele amit tudsz. Már 2 évtől rájöttem, hogy (majdnem) semmi értelme ennek az egyetemnek. De már milyen az: hogy ,, na kedves család, én az okos fejemmel: azt döntöttem el, hogy abbahagyom ezt a szaros egyetemet: és beiratkozok máshova'' Képzeletbeli válasz: ,, Micsoda? te teljesen megőrültél? Hogyaztán azt is hagyd ott? stb''
Amúgy meg én olyan vagyok, hogy amibe belekezdek, azt szeretem véghezvinni. (lehet negatívum) Ha látom, hogy értelmetlen: azért is befejezem: hátha mégsem az.
Ígyhát betettem a munkanélküli segélyre a papírokat (románul csak így szimplán: somer). És most kapok egy szép nagy szimbólikus összeget: 250 lejt, amiből még szépen levonják a különböző adókat is. Tehát a postás néni kézbesít nekem: kerekítve 230 lejt. (FT: 16500)
Veszek egy nadrágot .. és hip-hop konyec. (erre megfelelő válasz: ne vegyél nadrágot)
Közbe meg keresek munka után. (főleg a szakmában) CV ide-oda küldözgetés ...
Mna mindegy, egy darabig még elvagyok...
Lapozzunk.

Ötödik fejezet.
Belekezdtem egy új műsorba. (vagyis 2) Románia egyik (talán egyetlen) trance rádióadásán vagyok hallható minden pénteken 23:00 - tól.  Oldal: http://www.trancenet.ro
A nevem Nue (így jött) és egy órán át eufórikus trance zenéket mixelgetek. 
(Back in Trance)
A másik az Xperience deep house-house-tech-techno-minimal-progressive stílusú podcast műsor.
Amire pedig nagy hangsúlyt fektetek az a Chill Out Session: egyre nagyobb hallgatottsággal rendelkezik.
Lágy, chill, ambient, lounge zenékkel... (ezeket mindenki szereti)
Nemsokára 100 -dik adásnál tart.
Ez persze csak hobbi. Szeretem csinálni. 
Ennyi reklám elég is lesz. Lapozzunk.

Hatodik fejezet.
Ősz. Szeretem ezt az évszakot. (második helyen szerepel: első a tavasz) Olyan más... egy kicsit lehangoló, de ha nem esik folyton az eső nagyon szép tud lenni. Sajnos ez évben is az ősz csak pár napig tartott.
Globális felmelegedés vagy lehűlés az oka? Ahogy vége lett a nyárnak ... egy pár nap múlva szedhettem elő a téli kabátot. Nem szeretem a telet, egyszerű dolog miatt: mert hideg van.
A nyarat se: mert nagyon meleg. Fulladsz meg a kánikulában. Vedeled a sok vizet vagy a korsó söröket..
Ebből áll az egész.
Lapozzunk.

Hetedik fejezet
December. Az ünnepek hava. (átkereszteltem) Mikulás: hozott édességet. (az kell nekem, hogy hízzak)
A várost szépen feldíszítették, így ni:

http://mirel-matyas.blogspot.ro
Végre valami újat is csináltak. Eddig minden évben ugyanúgy díszítették fel. (ugyanazokkal az égőkkel) A karácsonyfa sem változott. Na meg egy jó ötlet: a központnál fa házikókat helyzetek el. Lehetett nézelődni, lingispírezni, kűrtős kalácsot venni (10 lejért)...  Na meg tettek egy mérges mikulást a park elébe:

Jó volt... csak kevés már az ember. Aki tud elmegy innen. A külföldön dolgozók vagy hazajöttek karácsonyra vagy nem. (szerintem fele-fele arányban) Ezért a város időnként kihalt volt... még ünnepek alatt is.
Karácsony: feldíszítettük az originál fánkat és vártuk az angyalkát. Sajnos nem jött el, de küldött egy emailt: hogy most nem tudott eljönni, mert neki sincs már pénze, de megígérte, hogy jövőre az idei év ajándékait is átadja.

Nyolcadik fejezet.
Szilveszter. Ugyanott voltunk mint a tavaly. Bélisen (magyarul Bélesen vagy Jósikafalván) egy kis házikóban löktük a csárdást. Jó volt: csak hamar eltelt. Sok mindent csináltunk: activityztünk, néha kártyáztunk, táncoltunk, ittunk, ettünk, aludtunk, kacagtunk, sétáltunk... Finom kajákat is készítettünk: büszkék is voltunk magunkra. Ingyen tüzijátékokat is nézhettünk: köszönjük szomszéd házikó lakóinak.
Eltelt...
És már 2014 -et írunk. Holnap meg már a születésnapomat ünneplem. (vagyis nem ünneplem)
Röviden ennyi jutott most eszembe... megyek is csinálom a tortát.





Címkék:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban