Orbán Viktor karácsonyi üdvözlete

Holnap már karácsony: a szeretet ünnepe. Ma a postaládámban egy levél érkezett Magyarország miniszterelnökétől. (elsőbbségi) De jó, hogy gondol ránk is: szórványban élő magyarokra.
Ezt a levelet most egy kicsit elemezném...
Ha te is megkaptad ezt az üdvözletet, kedves határon túl élő magyar honfitársam: nehogy azt hidd, hogy ez egy egyszerű karácsonyi üdvözlet. Az egész csak egy dologról szól: informál téged: hogy nehogy kihagyd a szavazás lehetőségét. Már a megszólítás: ,, Tisztelt Magyar Választópolgár! '' elárulja, hogy mi is lesz a tartalma. 
Az első mondatban már benne van a lényeg: ,, Azért írok Önnek, mert szeretném, ha tudná, hogy az Ön részvétele a tavasszal tartandó magyarországi választáson az egész magyarság számára fontos. ''
Jó rendben van: legalább bevallja, hogy miért is küldött levelet nekem. Csak egy kicsit módosítanám. 
Azért írok ...bla bla bla ... az ön részvétele a tavasszal tartandó választáson NEKEM nagyon fontos.
Mit kell itt körülírni a dolgokat? Tény, hogy a magyarországon élő magyarok ellenzik, hogy mi szavazhassunk. (hol itt a magyarság?) Ezt meg is értem: hiszen mi nem élünk ott.
Én bevallom nem nagyon követem a magyarországi politikai dolgokat: nem érdekel, mert én itt élek, Romániában: ezért nem is áll módomban szavazni. (mert nem tudom kire)
Ha majd ott fogok élni: majd esetleg szavazok.
A magyar állampolgárságról annyit: hogy jó, hogy megengedték már nekünk is, hogy magyarok legyünk. Köszönjük, komolyan. Sokaknak (főleg az idősebbeknek) ez a dolog nagyon fontos.
Most hogy papíron is magyarok vagyunk: elvileg jogunk van szavazni is. 
Tehát a levél lerövidítve:
Tisztelt Választópolgár! (magyar? az mellékes, hiszen a hangsúly a választópolgáron van)
Közeleg a választás: Nekem nagyon fontos, hogy elmenj szavazni. (amiért nem lehet odaírni: hogy rám szavazz: ezért körülírja a dolgokat)
Végre: énmiattam a magyarországi és külhoni magyarok ismét közösen dönhetnek Magyarország sorsáról. Szóval menj el szavazni! Végre megvalósítottam az újraegyesítést.
Szavazz!!!
Mja és egyébként: Áldott, boldog karácsonyt és békés újesztendőt kívánok!


Címkék: ,

2 megjegyzés:

  1. Én budapesti lakosként nem kaptam ilyen levelet,nem mintha elolvastam volna,az ilyen típusú levelek azonnal a postaláda melletti kukában landolnak,mert csak addig vagyunk fontosak ameddig leadjuk rájuk a szavazatunkat.

    VálaszTörlés
  2. Én erdélyi lakos vagyok: és ezt csak a szórványban élő magyarok kapták (akik letették az állampolgársági esküt). Érdekes, hogy nálatok nem küldözgetik. :D

    VálaszTörlés

Keresés ebben a blogban