Kajla csoki teszt


Hol volt, hol nem volt ... azok a 70-80 -as évek: amikor nem lehetett kapni sok mindent, de mégis itt vagyunk, túléltük.
Nem volt Milka, Merci csoki na meg Raffaello vagy Ferrero Rocher ... mi szerényebbek voltunk és a Kajlát, a Macit és a Kedvencet ettük. Utánna leöblítettük egy kis Bambival és elnyúltunk az ágyon, nézvén a magyar 1 vagy 2 -őt. (mert csak ezek mentek)
Hiány volt minden területen: de aki élt azokban az időkben mégis visszakívánkozik. Az egyszerűség néha jobb. Ma már persze bármit megvehetünk: csak legyen pénze az embernek.
... És újból itt van: a magyarországi polcokon a Kajla csoki. Tegnap kaptam egyet és felismertem a csomagolását. Már nem emlékszem, hogy ettem volna kiskoromban ilyet. Mégis honnan emlékszek rá?
A testvérem és én mindig megtartottuk az édességek papírjait: szépen könyvekbe tettük s így kisimult. Talán még a padláson meg is van a kollekciónk.
A csokiról annyit kell tudni, hogy a kutya a Pajtás című képes gyermekújságnak volt a ,,reklámarca''.
Kajla az egyetlen magyar képregényhőssé vált, amely valóban népszerű volt a tíz-tizennégy évesek körében.
Ezért piacra dobták a csokit is... csomagolása annak idején hasonló volt, a mostanihoz. (eltérés: akkoriban Kajla Nugátként forgalmazták, és a kutya egy kicsit kisebbnek látszódott)



A Bonbonetti kft (osztrák kézben van) elkezdte (tavaly óta) piacra dobni a a retró-csokikat, és figyelem: az eredeti recept szerint!!!
Visszaemlékezhetünk a régi időkre... és beleharaphatunk a 70 -80 -as évek ízvilágába.
Olcsó volt és olcsó maradt. (max 200 ft)

Kibontottam. Az egyszerűség mindenhol. Csomagolás, a tejtábla formája és díszítése... na és persze, hogy alumínium fóliában van benne. (a mostani csokigyártók már nem használják)


Beleharapok...


Az első ízt amit megérzek: az a régi Turbo rágóhoz hasonlít. Azután enyhén érezni kezdem a rumot és a vaníliát. Nagyon szegényes ... de gondolom ilyen volt régen is. Csak akkor kevés volt a választék: és ezért mindenkinek ízlett. (jó is volt az na)
Mit is tartalmaz? Az eredeti összetevőket.


Ízfokozók nélkül készül. (a leírás szerint) Akkor már meg is értem, hogy miért ilyen szerény az ízvilága.
Mindenképp: az olcsó csokik közül kiemelkedik. 
Ajánlom mindenkinek, hogy harapjon bele.

UI: Igen én erdélyi vagyok, de mi is ettünk magyar termékeket. A mi családunk főleg. Szüleim szerencsés helyzetben voltak: hiszen gyakran tudtak átmenni a határon. (persze nem illegálisan mint a mexikóiak: hanem kereskedelem céljából) Rokonjainkhoz is el el látogattak. (nagymamám magyarországi volt) Így mindig mikor hazajöttek rengeteg édességgel leptek meg minket. Volt ott minden: ezért a boldogság hormonunk az égbe szökött)



Címkék: ,

2 megjegyzés:

  1. Kajla UNBOXING!!! xD xD Mekkora ötlet! Gratulálok! Vedd úgy, hogy lájkoltam, ha ez innen WP-ről most csak virtuálisan is megy.Úgy rémlik, hogy a 80-as években Erdélyben járva elég üres polcokat találtam sajna sok boltban - viszont ha Tito Vajdaságába mentünk az meg maga volt a kánaán Magyarországhoz képest is...

    VálaszTörlés
  2. :D Hát igen: most azonban minden van: csak pénz nincs. Köszi szépen a hozzászólásokat :D

    VálaszTörlés

Keresés ebben a blogban