Blog Újítás


Ha rendszeres látogatója vagy a blogomnak (remélem vannak ilyen olvasók is) észrevehetted, hogy egy kicsit megváltozott a szerkezet.
Eddig nem volt Olvasd tovább funkció. Most betettem: így könnyebben lehet majd böngészni, áttekinthetőbb és gyorsabb. A régi változtaban elég kellemetlen volt az, hogy nehezen töltődött be az oldal (a sok kép és videók miatt: főleg). Én inkább a hosszabb bejegyzéseknek vagyok a híve. Jó ez? : azt már nemtudom pontosan. Sokak szerint egy blog sok kisebb bejegyzésekből kell álljon. A látogatóknak nincs idejük elolvasni a hosszú bejegyzéseket. Ez annak is tudható be: hogy a világ nagyon felgyorsult. (főleg a technika fejlődése miatt). Kevesebb könyvet is olvasunk: inkább  megnézzük a filmjét. (persze ha készítettek) A nyomtatott sajtó is válságban van.(már régóta). Okai: a felgyorsult élet- nem tudjuk beosztani az időnket + az ebookok. Az utóbbi hasznos: elsősorban óvjuk a környezetet (fa), több könyvet tudunk tárolni rajta (ezres nagyságrendűeket), bárhova magunkkal vihetjük, könnyű és az újabb típusú ebookokhoz már a villanyt sem kell felkapcsolni, ha éjjel akarunk olvasni. 


Nem akarom rövidre fogni a bejegyzéseimet: lesznek ugyan rövid, tömör cikkek, de én inkább a részletességre törekszem. Amúgy a valós életben nem fosom a szavakat: lehet ezért is van az, hogy itt sokat írok. (valahol ki kell éljem magam). 
1. Tehát: Olvasd Tovább fukciós lett a blogom. Aki el akarja olvasni az egészet, erre a gombra kell kattintani.
2. Egy kicsit változtak a widgetek is: csupán azokat hagytam meg, amelyek szükségesek egy blog olvasásakor: archívum (hogy tudjad kiválasztani időpont szerint az írásaimat), Válassz Témát, Google Translate (ha véletlenül egy külföldi felbukkan), Kereső (Szörcs), Amiket követek (ide teszem az olyan egyéb blogokat, amelyeket figyelemmel kísérek: ajánlom nektek is) és megmaradt a Feedjit (a másikat kitöröltem) amely a látogatottságot mutatja (honnan, hogyan, mivel, mikor jutottak a blogomra), egy minimalisztukus látogató widget (országok jelzésével) valamint meghagytam az alap: Követőim és Feliratkozási lehetőségeket.
3. Új ilyen widgeteket is betettem: 
- Összes Látogató: reális látogatási mutatószámmal 
- Chat: rábukkantam erre a nagyszerű dolgora. Chatroll a neve. Nagyon profi (már a hivatalos honlapja is: http://chatroll.com) Ezen a kis ablakon írhatsz nekem és chatelhetsz a többiekkel. Az üzeneteket tárolja így bármikor visszanézhető mindenki számára) Hátránya: csak 10 chatelőt bír el egyszerre (ha többet akarsz kell fizess), de ez nekem bőven elég. Amúgy ha chatelni akarsz be kell írj egy nicket (vagy hagyod a guest -et amit megad) és adsz egy OK -t.
4. Elkészült a blog facebook oldala, ahol közzéteszem a legújabb bejegyzéseimet. Írhattok is nekem: ha van valami kérdésetek. Szóval Likeoljátok: https://www.facebook.com/birozoltanblog

Amúgy kb ennyi lenne az újítás. Nem nagy valami: de azért ez is időbe telt. Főleg azért is, mert órákat pazaroltam el egy új külső (téma) keresésére. Itt: http://btemplates.com/ Nem tudom, hogy: de nem találtam. Rengeteg van: 4400 körül. Mégis megmaradok ennél a kinézetnél.
Amúgy azon is gondolkoztam, hogy átmenjek a wordpressre vagy a blog.hu -ra. Ki is próbáltam őket. Wordpressen el is kezdtem írni egy vagy két bejegyzést... de nem. Annyira profitorientáltak, hogy az már túlzás. A jobb témákat meg kell venni (akad azért jó ingyenes is: csak kevés). A regisztráció után van 3000 MB tárhelyed. Ezt be kell osztanod. Szóval ha írod a blogod: és mondjuk sok képet teszel fel (jó minőségben) akkor hamar elfogy a tárhelyed: ezért be kell fizess, hogy bővítsék. Plusz: sok funkciót (pl design szerkesztés: szín, betűtípus...) csak befizetéssel tudsz hanszálni. Ennek ellenére a wordpess jó: és az első helyen áll. A blog.hu -ra regisztráltam: de aztán már elment a kedvem tőle. Meg se kaptam a bejegyzés írása menüpontot. Olvastam, hogy jó a közössége és hamar híres lehet a blogod ha ezt használod.
Na de én szépen maradok a bloggernél (blogspot) ami a Google kezében van. Egyszerű, nagyszerű, könnyen szerkeszthető... minden van itt amire szükséged lehet.
Egy darabig tehát nem újítok.
Remélem tetszik így nektek: ha nem - írjátok meg. Kritikákat, véleményeket várok! (akár a facebookon üzenetben is) 


Címkék:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban