Filmajánló 3.

A mostani bejegyzésemben: nem épp a legjobb filmeket fogom bemutatni: hanem azok közül válogattam, amelyeket a napokban néztem meg. Voltak köztük olyanok: amelyekre 10 pontot adtam az IMDb -n, de nem mindegyikre. Voltak gyengébbek is: de ezeket is érdemes megnézni: mert nagyon jó sztorival rendelkeznek. Elgondolkodtató, egyedi... másabb. Nem az a szokásos giccses Hollywoody produkciók.
Lássuk tehát:
Nem rangsorolás!
1. Good Will Hunting (1997)
IMDb pontszám: 8.2
Műfaj: dráma, pszicho

Nagyon tetszett. Szörnyűlködtem is, hogy eddig hogy a fenébe nem néztem meg? Jó színészek: Matt Damon, Robin Williams, Ben Affleck, Stellan Skarsgård ... ennyi bőven elég. Meg is győztelek, hogy megnézd. 
A film 3 díjat nyert: 
Golden Globe-díj (1998) - Legjobb forgatókönyv: Matt Damon, Ben Affleck (igen ők írták)
Oscar-díj (1998) - Legjobb férfi mellékszereplő: Robin Williams (jó is benne)
Oscar-díj (1998) - Legjobb eredeti forgatókönyv: Ben Affleck, Matt Damon
+ 11 jelölés: Oscar, Golden Globe (3) és egy Berlini Nemzetközi Filmfesztivál: Arany Medve
Sztorija: az elején elég unalmasnak tűnt, de aztán jött Robin Williams és megnyugodtam. A végére kiforrt az egész történet.
Ezt a filmet meg kell nézni!
Pontszámom: 8

2. The Professional (Le Professionel) (1981)
A profi
IMDb pontszám: 7,5
Műfaj: akció, krimi

Régebben (kicsi koromban) néztem Jean-Paul Belmondo  filmeket. (mert 1-2 csatorna volt, aztán sokszor betették a filmjeit) Ez is köztük volt. A többire nem emlékszek. Nem is tudnék most még egy Belmondo filmet írni (csak ha utánnanéznék: az már csalás lenne) Nemtudom: szüleink biztos szerették a színészt. Én valahogy nem vagyok odáig érte. A francia filmek viszont (elég sok) jók. Ez is részben ilyen. Csak van néhány problémája. Nem írom le a tartalmát (a youtube előzetesekből mindegyik filmről levonhattok egy következtetést) ...  : nekem nem nagyon tetszett. A sztorija rendben van, de az a bosszú, és maga a szerep nem volt tökéletes. (az én véleményem) Az egész film a bosszúról szól. (inkább) Nincs benne ideológia, valami tanulság... vagy legalább, valamin , hogy elgondolkozzál a film megnézése után. De azért ajánlom, hogy nézzétek meg: elég híres film. 
Biztos most az a kérdésed, hogy akkor mi a fenének tettem ezt a filmet a legjobbak közé?
Én megbocsátottam neki. Van ahol eluntam magam: de jött a zene ... és valahogy úgy feljavította ezt a filmet, hogy hihetetlen. Ennio Morricone : igen ő a hibás ... Nagyon jó! Amúgy ezt a filmet nem jelölték semmire (meg is értem) de egy díjat azért nyert. Gondolom már kitaláltad milyen kategóriában:
Cézár-díj (1982) - Legjobb filmzene jelölés: Ennio Morricone
Betétdal teljes címe: Ennio Morricone - Chi Mai (Itt hallgasd)
Pontszámom: 8

3. Awakenings (1990)
Ébredések
IMDb pontszám: 7.6
Műfaj: életrajzi, dráma

Na ez egy nagyon jó film! 
Röviden: Egy kitartóan kísérletező orvosnak (Robin Williams) sikerül visszavezetni a normális életbe egy titokzatos agyhártyagyulladás-járvány tucatnyi élőhalott áldozatát.
Ez áll a filmkatalóguson. Na de ez nem annyira pontos. Kijavítanám: ... sikerül egy kis időre visszavezetni a normális életbe....
Valós eseményen alapszik: komolyan megnéztem a wikipédián a történetet. (ha kiírják: hogy valós mindig utánna nézek: hogy mennyire valós)
A két főszereplő: Robin Williams - orvos (tehát már jónak ígérkezik) és Robert De Niro - az egyik beteg (imádom a filmjeit)
Aki akciós filmeket szeret annak nem ajánlom. Aki szereti az elgondolkodtató alkotásokat: ajánlom sok-sok szeretettel. Nem találtam benne hibát. Mindenki nagyon jól játszodja el a maga szerepét: főleg a két főszereplő. 
Sajnos a film csak jelöléseket kapott. (de ez is valami)
Golden Globe-díj (1991) - Legjobb színész - drámai kategória jelölés: Robin Williams
Oscar-díj (1991) - Legjobb film jelölés: Lawrence Lasker, Walter F. Parkes
Oscar-díj (1991) - Legjobb adaptált forgatókönyv jelölés: Steven Zaillian
Oscar-díj (1991) - Legjobb férfi alakítás jelölés: Robert De Niro
Pontszámom: 9

4. Arlington Road (1999)
A Szomszéd
IMDb pontszám: 7.1
Műfaj: misztikus, thriller

Ez a film a türelmes embereknek lett készítve. Miért írom ezt. Ajánlottam a barátaimnak ezt a csodálatos filmet (kb 1 hete) : és még most sem nézték végig. Nem tudom mit hisznek? Hogy blöffölök, hogy nagyon jó film és erre meg szar? 
Nem mondom, hogy tökéletes a film. 112 perces . Az eleje (első óra) igen unalmas: még én is majdnem belealudtam: olyan átlagos Hollywoody idétlenkedések egyvelege. Azután mintha egy kicsit felébrednél: látsz benne valami akciót: de inkább misztikumot: de még nem tudod hova tenni. Egyre fokozódik... és a vége felborul. Rádöbbensz, hogy ez nem az a szokásos Hollywoody alkotás. Ez más... A vége olyan, hogy visszapörgeti benned a korábbi eseményeket. Csak úgy érted meg. 
Amikor vége lett, azt mondtam magamban: na végre tudtam nézni én is egy filmet, aminek volt értelme. Sok filmmel úgy vagyok: hogy megnézem, aztán annyi. Jó film és kész. Félreteszem: 1 év után nem fogok a cselekményére emlékezni. Talán azt is elfelejtem , hogy láttam. De erre a filmre: biztos vagyok, hogy 10 év múlva is fogok emlékezni.
Nem mondok semmit róla: csak annyit, hogy a terrorizmusról szól. (de nem a Bin Laden féléről)
Főszereplők: Jeff Bridges, Tim Robbins, Joan Cusack  (nagyszerűek)
Hogy nézzed? Ha unalmasnak is tűnik: nézzed figyelmesen. Semiképp ne szakítsd meg a nézését. (hogy na majd belenézek holnap is) 
Pontszámom: 10

5. The Princess Bride (1987)
A herceg menyasszonya
IMDb pontszám: 8.1
Műfaj: Kaland, Komédia, Családi

Ez egy jó régi film. És komédia! (főleg) Eleinte gondoltam megnézem: nem számítottam jóra. Gondoltam olyan átlagos lityi - lötyis film. De nem az. Jó a története. Elég sok komédiát néztem eddig: az újakon ritkán tudok nevetni. De ezen aztán szó szerint be..tam. (pótold ki) Elég szokatlan humora van (abszurd)... de nekem ezek tetszenek. Nem átlagos: hanem nagyszerűen kitalált film. A humor - komédiát nagyon jól ötvözték. (gratulálok Rob Reiner) Nem hosszú: 94 perc. Amúgy az egész egy mese: a nagypapa (Peter Falk - igen Columbo felügyelő) olvassa fel az egész történetet. Nekem nagyon tetszett az egész.
Pontszámom: 9


6. Blade Runner (1982)
Szárnyas fejvadász
IMDb pontszám: 8.3
Műfaj: sci - fi, dráma, kaland

Na ez híres film: nem is csodálom. A Sci - fik általába nézhetőek. Olyan más világ. A jövő... áááh. Hát nem érdekel? Persze hogy Mindenkit!
A film maga jó, főleg a rendezés. Ha a 80 években néztem volna meg: biztos rajongóvá válltam volna. De bevallom: most láttam előszőr: olyan közepes volt számomra. De: nézd meg: azért mert az ő kategóriájában kiemelt helyen szerepel. És: Harrison Ford a főszereplő (elég jó benne).
Ha a tartalmát el akarod olvasni: Klikk
Amúgy lehet nekem azért nem tetszett annyira, mert nem nagyon szerettem a Sci - fiket (kivétel Csillagok háborúja)
Ami nagyon tetszett benne: a zene.
(van egy Final Cut -is : 2007 -es)
Pontszámom: 8


7. A Beautiful Mind
Egy csodálatos elme
IMDb pontszám: 8.1
Műfaj: életrajzi, dráma

Na ez már 10 -es film. Nem találtam benne semmi hibát: lekötött teljes egészében. Van benne misztukum, akció, dráma. Tökéletes! 
Rendkívüli színészekkel: Russell Crowe, Ed Harris, Jennifer Connelly, Christopher Plummer...
Nagyszerű! Ezt csak dícsérni tudom. Amúgy a film valós eseményeken alapul: igen utánnanéztem. Csak ebben az esetben van egy kis eltérés. Az író, rendező belevitt egy kis irrealitást is: hogy jobb legyen a film. (apró dolgok) Egy Nóbel díjas tudósról szól: John Forbes Nash jr. A linket nem teszem be: és ajánlom, hogy ne olvassátok el : direkt a filmet nézzétek.
Remek film: és persze ez meg is lett díjazva:

BAFTA-díj (2002) - Legjobb női mellékszereplő: Jennifer Connelly
BAFTA-díj (2002) - Legjobb férfi alakítás: Russell Crowe
Golden Globe-díj (2002) - Legjobb női mellékszereplő: Jennifer Connelly
Golden Globe-díj (2002) - Legjobb színész - drámai kategória: Russell Crowe
Golden Globe-díj (2002) - Legjobb film - drámai kategória, 
Golden Globe-díj (2002) - Legjobb forgatókönyv: Akiva Goldsman
Oscar-díj (2002) - Legjobb film: Brian Grazer, Ron Howard
Oscar-díj (2002) - Legjobb rendező: Ron Howard
Oscar-díj (2002) - Legjobb női mellékszereplő: Jennifer Connelly
Oscar-díj (2002) - Legjobb adaptált forgatókönyv: Akiva Goldsman
BAFTA-díj (2002) - Legjobb film jelölés: Brian Grazer, Ron Howard
BAFTA-díj (2002) - Legjobb rendező jelölés: Ron Howard
BAFTA-díj (2002) - Legjobb adaptált forgatókönyv jelölés: Akiva Goldsman
Golden Globe-díj (2002) - Legjobb rendező jelölés: Ron Howard
Golden Globe-díj (2002) - Legjobb filmzene jelölés: James Horner
MTV Movie Awards (2002) - Legjobb férfi főszereplő jelölés: Russell Crowe
Oscar-díj (2002) - Legjobb vágás jelölés: Mike Hill, Daniel P. Hanley
Oscar-díj (2002) - Legjobb smink és maszk jelölés
Oscar-díj (2002) - Legjobb filmzene jelölés: James Horner
Oscar-díj (2002) - Legjobb férfi alakítás jelölés: Russell Crowe
Na ugye, hogy megnézed?
Pontszámom: 10

8. Fargo (1996)
IMDb pontszám: 8.2
Műfaj: krimi, dráma

Valós eseményen alapul. Na ez a film nagyon tetszett. Egy kicsit abszurd a humora, de inkább kriminek mondom. (meghökkentő) Nagyon jó a története. Nagyon telített: nem unatkozol a nézése közben. Színészek remekek: William H. Macy, Steve Buscemi...
A leírását a filmkatalóguson nyugodtan el lehet olvasni (nagyon keveset írtak róla): Klikk ide
Amúgy meg elég sok díjat és jelölést kapott: ez mindent elárul:
BAFTA-díj (1997) - Legjobb rendező: Joel Coen
Cannes-i fesztivál (1996) - Legjobb rendező: Joel Coen
Oscar-díj (1997) - Legjobb eredeti forgatókönyv: Joel Coen, Ethan Coen
Oscar-díj (1997) - Legjobb női alakítás: Frances McDormand
Golden Globe-díj (1997) - Legjobb színésznő - zenés film és vígjáték kategória jelölés: Frances McDormand
Golden Globe-díj (1997) - Legjobb film - zenés film és vígjáték kategória jelölés
Oscar-díj (1997) - Legjobb film jelölés: Ethan Coen
Oscar-díj (1997) - Legjobb rendező jelölés: Joel Coen
Oscar-díj (1997) - Legjobb operatőr jelölés: Roger Deakins
Oscar-díj (1997) - Legjobb férfi mellékszereplő jelölés: William H. Macy
.. (nem írtam az összest: még van kb egy ennyi)
(csak azért teszem be néhánynál ezeket: hogy lássátok, hogy a film miben jó: pl itt kiderül: hogy jó a rendezésben, forgatókönyvben ... tehát jó a története)
Ha eddig nem nézted meg: tudod mi a dolgod!
Pontszámom: 10

9. In Bruges (2008)
Erőszakik
IMDb pontszám: 7.9
Műfaj: komédia, krimi, dráma

Tetszett. Amúgy ha megnézed: ajánlom a HD minőséget. Brugge (Belgium) városban játszodik: szépen be is mutatja. Szerintem még reklámot is csináltak vele. Egyszer nézhető film (vagyis én nem nézném meg mégegyszer) - levontam a következtetést, hogy miről szól : aztán asta la vista. Nem volt unalmas, de egyszer bőven elég volt. Főleg rendezése tetszett.
Azért nyert díjakat is: be is teszem (benne van a főszereplő is)
BAFTA-díj (2009) - Legjobb eredeti forgatókönyv: Martin McDonagh
Golden Globe-díj (2009) - Legjobb színész - zenés film és vígjáték kategória: Colin Farrell + 6 jelölés
Pontszámom: 9

10. Gambit (2012)
Dől a moné
IMDb pontszám: 5.6
Műfaj: komédia, krimi

Igen a pontszáma elég kicsi. Ezt meg is értem. Hogy miért tettem mégis be? Azért mert napjainkban, olyan kevés nézhető filmeket csinálnak. Nem? Én valahogy úgy vettem észre. Gondoltam beteszem ezt az erősen britt orientált (eredeti nyelven néztem: húúú az az akcentus) filmet. Lekötött: és ez már valami. Szórakoztató is volt (voltak benne poénok). Aki nem tetszett: az csak Cameron Diaz szereplése (mna de mit lehet csinálni?)
Szóval nekem tetszett: néhány apró hibától eltekintve. Amúgy meg nagyra értékelem: hogy Moné festményeit reklámozzák ez által. 
Leírás: Klikk
Pontszámom: 6

Címkék: , , , , , , , , , , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban