A milánói csákányos


Nem szoktam ilyenekről írni: de most mégis megteszem. Nem szeretem a sokkoló híreket: tudom, minden hiradóban ezek mennek. De vajon miért? Az emberek kíváncsiak. Így születtünk, hogy kell időnként egy kis horror, egy kis félelem: a lényeg, hogy sokkoló legyen. Most, milyen lenne az a hír, hogy : Budapesten egy 35 éves férfi felpofozta a szomszédasszonyát, mert hangosan hallgatta a Kossuth Rádiót. Ez nem érdekes, ezért nem is fogunk hallani, látni ilyen híreket a tv -ben.


A hírcsatornáknak más kell:
- egy 56 éves férfi agyongázolt egy 14 éves gyereket a gyalogátkelőn
- a moziban, az Avatar vetítése közben egy fiatal fiú lemészárolt 77 emebert
- tűz ütött ki Aprajafalván: sebesültek száma: 36, halottak száma: 18
- 32 éves afgán állampolgár 12 embert megölt, majd feldarabolta őket és a Dunába dobta a testrészeket...
és még sorolhatnám
Ezek a hírek informatív jellegűek: megértem, a fontosabb dolgokat be kell mutatni. De tény, hogy a tv-ben látott erőszak negatívan hat sok emberre. Nem megyek bele a pszichológai aspektusokba: de azért mondok egy példát erre is. Sok elmeháborodott azért követ el hihetetlen, borzalmas dolgokat (mészárlás, lövöldözés...), hogy híres legyen: a tv közvetítse a bűncselekményét, törődjenek vele, sokkolja az emberiséget.... és ezzel egyúttal leszarjon mindenkit: gondolván, hogy én vagyok a Terminátor: igaz, hogy rettegtek tőlem? Ez nem az én agyamból pattant most ki: sok fentebb említett embertípus bevallota késztetésének okait.

A bevezető után: térjek rá a lényegre (már ideje).
A nővéremmel naponta (na jó, amikor szembeütközünk facebookon) beszélgetek a neten. Ma is így történt: és írta, hogy a közelben (ahol lakik) történt egy fentebb említett elmezavarodott borzalom. Épp akkor ment a munkába és rendőröket látott a térségben. 
Niguarda, Milanó északi részén történt: Via Monte Rotondo. Május 11.
Beágyazok egy videót a hírről, aki nem érti: annak meg a videó alatt egyéb linkek:


                                   


KATTINTS A PLAY GOMBRA AZ INDÍTÁSHOZ


1 éve még a környéken bicikliztem, azért érintett meg az eset. Ez persze normális: hiszen, ha nálad is (kedves olvasó) lakóhelyed környékén történne egy ilyen eset, felfigyelnél rá.
A történet:
21 éves ghánai fiú (Mada Kabobo) sétálgat Milánó egyik utcáján egy csákánnyal (pickaxe angolul). Nem részletezik, hogy csak úgy sétálgatott vele, lóbálta közbe, hogy mindenki lássa. Lehet, hogy beszerezte valahol a csákányt, és óvatosan baktatott vele az utcán... és elkezdődött a mészárlás: elővette és az utcán járó emberekre támadt. (fejre célzott) 2 ember halt meg, 3 pedig súlyosan megsérült. A 40 éves férfi, aki épp a kutyáját sétáltatta a helyszínen meghalt. A második 21 éves fiú, aki az apjának segített az újságkihordásban a korházban másnap belehalt súlyos sérüléseibe. 
A rendőrség megérkezett: az elkövető pedig azt mondta nekik (amikor még nem kapták el), hogy éhes és nincs hol lakjon. Azonosították és kiderült, hogy illegálisan tartózkodott az országban: sőt Puglia tartományban már követett el rossz dolgokat. 
Az eset megrázó: a rai news videójából jól látható az emberek rémültsége. Meg kell említsem, hogy Niguarda Milánó közvetlen közelében fekvő település. Külvárosnak számít. Lakóházakkal, parkosított területekkel, békés emberekkel. Az emberek itt nyugodtak, némileg barátságosak és nyitottak. Nincs sűrgés-forgás. Persze, hogy egy ilyen eset hallatán: vagy láttán az emberek sokkba esnek. Az elkövető nem volt magánál (az olasz rendőrség szerint), pszichikai gondokkal kűzdött. Pontosan nem fogjuk megtudni szerintem a kiváltó okot: hiszen az ilyen elkövetőkre nem szánnak sok időt, hogy kiderítsék részletesen, hogy miért tette. Megtette: és ez a lényeg. Ez pedig megbocsáthatatlan. Más ember életére törjél, semmi ok nélkül: azért mert neked rossz : másnak miért legyen jó alapon?
Én megnéztem a hírekben az esetet, és belegondoltam, hogy még én is (vagy bárki más) találkozhattam volna a csákányos illetővel. Ha mondjuk hamarabb érkezik meg Milánóba 1 évvel: és én épp arra biciklizek: megállok a közelben vegyek valamit az üzletből... és előterem. Mi csak szőrnyülködünk és fogjunk a fejünket, hogy 2 ember meghalt. Szörnyű így meghalni. Más keze vegye el az életedet: borzasztó.

Sajnos az élet ilyen. Nem születtünk egyformának. Vannak jó emberek és vannak rosszak. Vannak gyilkosok is köztünk, és soha sem tudhatjuk, hogy hol lapulnak. Bármikor előkerülhet egy ilyen... és az életedet elveheti. Legyünk óvatosak: és ismerjük meg az embereket akik körülvesznek bennünket.
Sajnos nem hagyhatom ki azt a dolgot: hogy az elkövető afro (vagy, hogy is kell már titulálni őket: mert már nemtudom) és... hát faji megkülönböztetés. Ez a téma örök: én ellene vagyok. Az én teóriám szerint: minden ember lehet bűnöző: bizonyított tény. (csak egy példa: a szörnyű norvég mészárlás)
Ennek ellenére sok tanulmánnyal találkoztam, ami megcáfolta ezt. Részben egyetértek azzal, hogy pl: van romabűnözés (vagy, hogy nevezzem már őket: mert mind tiltakoznak, hogy ne használjuk azt a szót rájuk). Nem a mai társadalom miatt van ez így? Kiszorítjuk őket ... másnak tekintünk rájuk (afrókra, afgánokra, talibánok meg stb...) ... és emiatt? Vagy talán, ha pl: jelen esetben egy afro elkövet egy súlyos dolgot: megmarad jobban az emberek emlékezetében: hogy egy "másfajta" tette a szőrnyűséget. Jobban kitűnik: és jobban általánosítunk. 
Nemtudom, nem megyek bele ezekbe az ügyekbe: csak már hiányzik egy olyan világ, ahol nincs ez a megkülönböztetés história. Sokra vágyom?

Zárom soraimat, nehogy elfajuljanak a dolgok...

Frissítés: a sebesültek közül még 1 személy belehalt sérüléseibe
Címkék: ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban