Al Pacino Filmjei

március 17, 2013 Bíró Zoltán 0 Comments

 
Vannak olyan színészek, akik kiemelkedő életművel rendelkeznek. Al Pacino közéjük tartozik: nagyon jó filmekben szerepelt: ha van is rossz történetű film - az ő alakítása miatt érdemes megnézni. Filmjeiben alakított már nyomozót, állampolgárt, drogost, orvost (Dr. Halál), homoszexuálist ... Mindig is nagyra tartottam, hiszen egyik a legjobb színészek közül. (a Keresztapában alakított szerepe bizonyítja ezt- mindenki látta: aki nem annak kötelező megnéznie)


Elkezdtem nézni a '' Nagyok'' filmjeit. Megpróbáltam az egész filmográfiát beszerezni: és egyenként megnézni őket. Voltak kevésbé jó filmek, azonban voltak nagyon kiemelkedő produkciók is. Nem szeretem elemezni őket, hiszen nem tartom magam jó filmkritikusnak. A jó film relatív, hiszen ami nekem nagyon tetszik, lehet hogy sokan átlagos, nézhető vagy épp rossz filmnek titulálják.
     De nézzünk néhány információt a nagy színészről:
- 1940 április 25 - én született New York -ban
- Oscar díjas és többszörös Golden Globe - díjas amerikai színész, a filmtörténelem egyik legmeghatározóbb színészegyénisége
- első filmszerepe Pánik a Tű Parkban
- 1972 -ben Francis Ford Coppola ráosztotta a Corleone - családot irányító maffiavezér, Michael Corleone szerepét a Keresztapa című filmjében: ezzel robbant be a nagysikerű színészek közé.
- legsikeresebb filmjei: Keresztapa, a Sebhelyesarcú, Glengarry Glen Ross, Angyalok Amerikában, Serpico, Egy asszony illata, Fedőneve: Donnie Brasco, Szemtől Szemben...
     A filmjeit ebben a bejegyzésben megpróbálom elemezni, és felsorolom az én általam nagyratartott filmjeit is.

1969 : Me, Natalie (Én, Natalie)
IMDb: 6,7
1971: The Panic in the Needle Park (Pánik a Needle Parkban)
IMDb: 7,1
1972: The Godfather (A Keresztapa)
IMDb: 9,2
1973: Scarecrow (Madárijesztő)
IMDb: 7,2
1973: Serpico
IMDb: 7,8
1974: The Godfather Part II (A Keresztapa II.)
IMDb: 9,1
1975: Dog Day Afternoon (Kánikulai Délután)
IMDb: 8,1
1977: Bobby Deerfield
IMDb: 5,7
1979: And Justice For All (... és légyen igazság)
IMDb: 7,3
1980: Cruising (Portyán)
IMDb: 6,2
1982: Author! Author! (Szerző! Szerző!)
IMDb: 5,9
1983: Scarface (Sebhelyesarcú)
IMDb: 8,3
1985: Revolution (Amerika háborúban)
IMDb: 4,9
1989: Sea Of Love (A szerelem tengere)
IMDb: 6,7
1990: The Local Stigmatic (A kiközösített)
IMDb: 6,4
1990: Dick Tracy
IMDb: 6,0
1990: The Godfather Part III (A Keresztapa III.)
IMDb: 7,6
1991: Frankie and Johnny (Krumplirózsa)
IMDb: 6,5
1992: Glengarry Glen Ross
IMDb: 7,9
1992: Scent of a Woman (Egy asszony illata)
IMDb: 7,8
1993: Carlito's Way (Carlito útja)
IMDb: 7,9
1995: Two Bits (Egy nap a mozi)
IMDb: 6,1
1995: Heat (Szemtől szemben)
IMDb: 8,3
1996: City Hall (Minden gyanú felett)
IMDb: 6,1
1996: Looking for Richard (Richard nyomában)
IMDb: 7,2
1997: Donnie Brasco (Fedőneve: Donnie Brasco)
IMDb: 7,8
1997: The Devil's Advocate (Az ördög ügyvédje)
IMDb: 7,4
1999: The Insider (A bennfentes)
IMDb: 7,9
1999: Any given Sunday (Minden héten háború)
IMDb: 6,7
2000: Chinese Coffee (Kínai kávé)
IMDb: 7,1
2002: Insomnia (Álmatlanság)
IMDb: 7,2
2002: S1m0ne (Sztárcsináló 1.0)
IMDb: 6,0
2002: People I Know (Ismerős játékok)
IMDb: 5,5
2003: The Recruit (Beavatás)
IMDb: 6,5
2003: Gigli (Gengszter románc)
IMDb: 2,4
2003: Angels In America (Angyalok Amerikában)
IMDb: 8,2
2004: The Merchant of Venice (A velencei kalmár)
IMDb: 7,1
2005: Two for the money (Pénz beszél)
IMDb: 6,1
2007: 88 Minutes (88 perc)
IMDb: 5,8
2007: Ocean's Thirteen
IMDb: 6,8
2008: Rightouse Kill (A törvény gyilkosa)
IMDb: 5,9
2010: You don't know Jack (Dr. Halál)
IMDb: 7,7
2011: Jack and Jill (Jack és Jill)
IMDb: 3,4

Piros írással jeleztem azokat a filmeket, amelyek nagyon tetszettek. Vannak unalmas Al Pacino filmek is, azonban többségük remek alkotások. Az egyetlen film amelyet nem tudtam végignézni az a Dick Tracy volt. Zagyva, kusza: igaz nem is koncentráltam a filmre, de érthető is- hiszen már a legelején bemutatják a nagyfejű urat - amit már nem viseltem el. Furcsa emberek: furcsa filmmel - ez jött le nekem. Ettől még lehet, hogy jó film: de sajnos ezt az egyet nem tudtam megnézni: sajnálom.
Érdekességképpen feltüntettem az imdb pontszámot is. (2013 márciusi állás - a pontszámok idővel változnak: mert szavazni állandóan szoktak) Hihetetlen, de igaz: van egy 2,4 ponttal rendelkező film is: mégpedig a Gigli (Gengszter románc) Utánna olvastam és az derült ki, hogy a filmnek több hibája is van: az egyik az, hogy Jennifer Lopez a főszereplő ... és sokan nem szeretik (hozzászólók, és imdb pontozók között), nincs benne szexjelenet, technikai problémái vannak (pl hang), és ... sokba került. 54 millió dollár ezért a szar filmért (csak idéztem). Sokak szerint az egyetlen jó dolog a filmben az a 2 nagyszerű színész alakítása: Al Pacino (nem találkozunk vele túl gyakran) és Christopher Walken. Hát tény: megértem akiknek nem tetszett: én is nagyon ideges voltam miután megnéztem. Ajánlom azoknak, akik szeretnek rossz filmeket nézni. A másik borzalom az a Jack and Jill: Adam Sandlert sokan nem szeretik. Filmjeit általában emiatt lepontozzák. Én úgy vagyok vele, hogy 1 évben egy Sandler film még elmegy: ennyi. A fentebb említett filmje a pocsék kategóriába tartozik: megjegyzem, hogy azért vannak jó Adam Sandler filmek. (csak keresni kell)
Boldog vagyok, hogy megnéztem Al Pacino filmográfiáját, mert szerintem ezek a több mint filmek (a jókra értem)... tele érzelemmel, jó kis történetszállal, érdekes... nem unod meg. Mindenkinek ajánlom (a pirossal jelzetteket feltétlen) !!!

További érdekességet a színészről és filmjeiről itt lehet olvasni (nem másolom be: mert nincs értelme): http://www.imdb.com/name/nm0000199/


0 comments: