Call Of Duty

január 20, 2013 Bíró Zoltán 1 Comments


     Néha szeretek játszani: ha unatkozok és ha az időm engedi... belemerülök a játékok világába. Mindenki szeret játszani (ne tagadja senki) ... jó elfoglaltság: csak az a baj, hogy egyes játékokat olyan nagyszerűen megcsinálnak, hogy észreveszed, hogy napokig nem eszel csak lövöldözöl. Velem persze még nem történt ilyesmi: nem vagyok az a nagy játékfüggő: de a jó játékok néha lefoglalnak. Nem játszok akármit. Legyen érdekes és ami még fontos: hogy egyben értelmes is. Szeretem, ha egy játék a valóságot veszi alapul: ily módon megtanulsz néhány dolgot akarva akaratlanul. Ami még a játékok mellett szól, az az : hogy nagyon könnyen elsajátíthatod a nyelveket. (persze azért ne tegyél fel egy magyarosítást)
     A Call Of Duty sorozat ilyen. A II. Viláháborúban játszódik (1,2) : teljesen átéled a háborús hősöket. A Black Ops - ig játszottam... az utóbbiakat már nem sikerült átélnem. A véleményem ezekről az alábbiak:


1. Call Of Duty


2003 -ban jelent meg. A játék maga jó: élménydús. A grafikája azonban a mai igényeket tekintve eléggé rossz. Ennek ellenére szerintem érdemes végigjátszani: nem játszható HD -ben sajnos.

2. Call Of Duty 2


     A kedvencem. A grafika 2005 -höz képest nagyszerű. Még most is megállja a helyét. A pályák zseniálisak. A hangok nagyon jók. A történet pedig kiválló. Maga a játék egy remekmű. Aki szereti a háborús játékokat annak alapjáték. Talán ez a rész adja át a legjobban a háborús történetet. Átéled ... van egy hangulata. A zenéje pedig nagyon hatásos. Csak jókat tudok róla írni. 2 -szer vittem végig : és élveztem második alkalomkor is. A Multiplayert is jól kifejlesztették. (sok játéktípust lehet választani: az a baj, hogy csak eredeti call of dutyval csinálhatsz servert: én úgy tudom, aki ki akarja próbálni az a gameranger nevű programonon találhat néhány jó kis servert)

3. Call Of Duty World at War (4)


     Erről mit is írjak. A kezdésnél egy kicsit csalódott lettem. Valahogy az volt az érzésem, hogy a játéknak befellegzett. Valamennyire igazam is volt. Vannak problémáim vele, de van ami tetszett is.
A problémák: hogy a 2008 kiadási év miatt, talán szebb grafikát is fejleszthettek volna. Nincs vele gond, azonban talán jobb is lehetett volna. Ugyancsak a II Világháborúban játszódik: de mindig az volt az érzésem, hogy egy kicsit mintha eltúlozták volna. Maga az érzés valahogy nem jött át. Ami a legnagyobb problémám volt: az egy elég kicsi fejlesztői hiba (szerintem hiba): amikor lelősz egy embert az majdnem teljesen szétlocccsan. Először azt hittem, hogy csak viccelnek, de nem: egész idő alatt ez a hatás megvolt. Nem értem miért nem maradtak meg a realisztikusságnál. Ami még zavart az a túlzott dinamizmus. Nem mondom, hogy egy játék ne legyen ilyen: azonban egy háborús játék legyen egy kicsit logikai is. Tudjál stratégiát kieszelni, elbújni stb. Eléggé zavart az is, hogy néha mind lőttem az embereket, de azok mind jöttek: és jöttek ... lőni kellett egész végig. Counter Strike - hoz hasonlítanám: a lényeg a lövésen van. a többi szerintem rendben van: a történet és maga a játék teljes egészében (a kis problémáktól eltekintve) remek.

4. Call Of Duty : Black Ops


A hidegháborúban és a vietnámi háborúban játszódik. A grafikán van a hansúly: persze érthető is, hiszen 2010-et írunk. Történet remek, a játék maga jó: vagyis inkább remek!

5. Call Of Duty: Modern Warfare


     És az új sorozat: ami már a napjainkban és a jövőben játszódik.A 3 -om Modern Warfare közül az elsőt játszottam. Megelégeltem. Minden jó volt: de nem Call of Duty-s. Nekem a játék a múlt háborús eseményeit vegye alapul: az volt az igazi COD. Ez a jövő, meg a repülő masinák, lézerfegyver stb : nekem sok. Nem szeretem az irrealisztikus játékokat, ezért hagytam abba. (de persze biztos van aki szereti: annak ajánlom mindenképp) Grafika kitűnő, játékmenet rendben, élmény pedig maximumon van: csak az a baj: hogy itt is a dinamizmuson van a lényeg: lőjjél agyra - főre. Ez az elv már nekem nem tetszik.
    Jelenleg a fejlesztők évente adnak ki egy COD - ot. Egyik évben Black Ops -t, másik évben egy jövőbeli Modern Warfare-t. Ez szerintem rendben is van, hiszen akinem nem jön be a future elvű játékok, azoknak ott van a másik: csak bírja a géped :)

A Legújabb COD 

Ennyi volt a véleményem a COD -ról. Próbáltam rövid lenni ... jó játékot.

A megjelenések éve:

#RészElső kiadás dátuma
1Call of Duty2003. október 29.
2Call of Duty 22005. október 25.
3Call of Duty 32006. november 7.
4Call of Duty 4: Modern Warfare2007. november 7.
5Call of Duty: World at War2008. november 11.
6Call of Duty: Modern Warfare 22009. november 10.
7Call of Duty: Black Ops2010. november 9.
8Call of Duty: Modern Warfare 32011. november 8.
9Call of Duty: Black Ops 22012. november 13.


Csak a kedvenc játékjaimról írok majd néha: szóval akit nem érdekel ez a fajta időtöltés : az ne ijedjen meg. Ez a bejegyzés csak a véletlen műve. 


1 comments:

Névtelen írta...

Hey there! I've been following your website for some time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Kingwood Tx! Just wanted to tell you keep up the fantastic job!

my blog post Call of duty Black Ops 2 Hack