Windows 8 : A Nagy Átváltás


 Ha valami új programocska jelenik meg (ami érdekel is) azonnal letöltöm és kipróbálom. Szeretek új dolgokat felfedezni. Az operációs rendszerek közül sokat kipróbáltam már, azonban mindig a windowsnál maradtam. A linux-ot egy darabig (amiért megtetszett) a windows alatt használtam, de azután valahogy meguntam. Sok tesztelgetés után arra a következtetésre jutottam, hogy nem számít milyen OP rendszerem van, működjön kellőképpen, adjanak hozzá gyakran frissítéseket, a programok működjenek rajta, testreszabható  és gyors legyen. A Mac -en futó Liont Op -ot is teszteltem, de azonnal töröltem is. 

A Microsoft mint tudjuk az Op rendszerek terén nem volt mindig fényes, csináltak nagy hibákat. A win95 forradalmi volt a maga idejében, kezelőfelületével és a bevezetett Start menüvel. A windows 98 -ról és a windows 2000-ről inkább nem írnák. Windows Xp -vel újabb megbízhatóságot tanusított a Microsoft. Windows Vista talán a legrosszabb Op rendszer egyikének tartják számon. Egy nagy bukás után pedig kiadták a forradalmi Windows 7 -est, ami nekem az egyik kedvencem volt... mostanáig.
Windows 7 -essel nagyon meg voltam elégedve, nem is akartam leváltani- stabil volt, lehetett szépen testre szabni, az integrált tűzfala és a Security Essential antivírusa nagyon jól működött. Kékhalállal talán vagy 3 -szor találkoztam. De mindig kell újítani, ezért feltelepítettem a windows 8 -at.

     Már a nyár elején kipróbáltam: az ingyenes próbaverziót: amit le lehetett tölteni a Microsoft oldaláról. Szokatlan volt: 1 hét után azonban már a metró felületen lévő app-ok már nehezen indultak el. Nemrég azonban kiadták a végleges verziót és gondoltam itt az ideje, hogy a 7-től elbúcsúzzak. Meg kell említsem azt is, hogy a win8 nagyon olcsóra sikeredett: mindössze 50 dollár azoknak, akiknek van valamilyen előbbi Microsoft termékük.
     A telepítés menete: nagyon könnyű. Merem állítani, hogy az a korszak már lejárt, hogy meg kell tanulni a win instalálás trükkjeit. A win 8 korszakalkotó e téren csupán a nyelvet, a billentyűzet nyelvét és a földrajzi helyzetet kell megadjad, néhány Tovább gomb után fel is települ. (kb 15 perc) Hihetetlenül le van egyszerűsítve.


     Az egész rendszer a szinkronizáláson alapszik: + ha a táblagépünk, tévénk vagy a mobilunk is win8 rendszeren működik, egymással szinkronizálhatjuk semmi gond nélkül. Sőt a Skydrive segítségével bárhonnan elérhetjük adatainkat, zenéinket, filmjeinket. Ilyen lesz a világ, s elhihetjük, hogy ha most még nem váltjuk is le az op rendszerünket win 8-ra, idővel kénytelenek leszünk megcsinálni, hiszen ez a jövő. (nemsokára szerintem a többi versenytárs is elkezdi a hasonló módszeren alapuló op létrehozását) A rendszerbe be kell jelentkezni, kell csinálni egy Microsoft fiókot és azután már ez lesz a rendszerünk azonosítója. De senki se aggódjon az instalálás utáni bejelentkezési beállításoknál (mikor kéri az emailt meg a jelszót) bármilyen email címet elfogad.(legalábbis az én yahoo-mat elfogadta)



Miért is jó a Windows 8?
- boot idő rohamosan felgyorsult
- telepítése gyors és egyszerű (bárki felteheti)
- a szükséges drivereket alapból felteszi : lan, audio, video (nem kell kínlódjuk, hogy megkeressük a neten a megfelelő drivereket)
- a metró felület nagyon hasznos, eleinte szokatlan, hiszen a táblagépeken lehetett ilyen ikonokat látni, azonban egy kevés idő elteltével rádöbbenünk, hogy azért mouse-al és billentyűzettel is jól elboldogulunk.
- a csempék tehát kezelhetőek és hasznosak is - hiszen a csempe végül is egy nagyobb ikon -nak is tekithetjük. Előny, hogy egyes ilyen csempék dinamikussá válnak. Pl: a híradóé: mindig megjelenití az ikonban a legújabb híreket, vagy a Posta, ha kaptunk egy üzenetet (oda lesz írva: hogy önnek 1 új olvasatlan üzenetje van) vagy facebook csempén nyomon követhetjük a fb -on történő eseményeket anélkül, hogy felmennénk a rendes facebooka..
- A rendszer 2 részre osztható : a metró felület (a csempékkel) és akinek ez nem tetszik az bármikor átmehet a normál windows alapfelületre amit már megszokhattunk a windows 7 során
- a metró felületen és a normál alapfelületen is működnek programok: metróban app-oknak nevezzük.
- a metró letisztult könnyen kezelhető és egy idő után egy cseppet sem zavar, hogy pl: a monitorunk nem érintőképernyős

... és, hogy ne csak pozítivumokat említsek: egy kicsit bele is kötök
- szerintem nem fordítottak elegendő időt arra, hogy megszépítsék a metro felületet, lehetett volna élménydúsabb is. Normál ikonok, semmi extra, beállítások is egyszerűek. Ezt azonban vehetjük pozitívumnak is: pl az idősebbek vagy azok számára akik nem értenek olyan jól a gépekhez azoknak ideális, hiszen minden elérhető szimpla klikkelgetésekkel. Egyszerűbb, nagyba lehet látni mindent, letisztult ... csak sok helyen a letisztultsága unalmassá válik. Nincs benne semmi változatosság. Mondjuk lehetett volna betenni extra opciókat. (testreszabhatóság)
A jelenlegi win 8: 1 Ghz-es procin, 1 GB Ramon és egy akármilyen Direct X 9 -et támogatott videókártyával rendelkező gépen elfut. Állítom, hogy ez a konfiguráció nagyon le van csökkentve: hiszen a mai korban ilyen konfigurációs gépet már nem is nagyon gyártanak. Az itt a lényeg, hogy menjen táblagépen és mobiltelefonon is.

 Időjárás App : egyik leghasznosabb 


 Sok érdekességekkel ellátva 

Integrált Google App: lényege, hogy keress: olyan mint a google chrome, 
csak leegyszerűsítették

 Turizmust támogató app: Utazás sok szép hellyel, kimutatja a fontosabb hoteleket, repülőjératot stb

 Térkép App a Bingtől. Jobb lett volna ha a Google Maps -t integrálják

Képnézegető

- a másik dolog, hogy a metró felületen elérhető App-ok eléggé szarok. Még kevés van belőlük és sehogy se látom, hogy fejlődjön. Ha már kiadták ezt a windowst, akkor legalább a fontosabb appokat biztosíthatták volna már: pl facebook, soundcloud, aimp vagy winamp. Ami jelenleg elérhető nem ér semmit, csupán az integrált időjárás app az, ami kemelkedik közülük. A Skype a Metro felületen hihetetlenül rossz. (ki is töröltem egyből) Remélem, hogy az appos problémát idővel helyrehozzák, mert ha nem az egész win 8 szemlélet értékét veszti.


Ajánlom nekik, hogy sűrgősen fejlesszék ezt a részleget


- amit még negatívumnak tapasztalok, az a kikapcsoló gomb elhelyezése. Szörnyű!!! Jobb sarokba le kell húzni az egeret: megjelenik az eszköztár - ráviszed a beállításokra, azután főkapcsoló és ezen belül kiválaszthatod, hogy le akarod állítani, alvó állapotba teszed vagy épp újraindítod-e a gépet. Szerintem egy külön csempét vagy valamit elhelyeszhettek volna egy jól látható helyre. 

Egy hasznos tanács így a végére: hogy a boot menüben állítsunk vissza mindent alapértelmezettre (F2 vel, Del, vagy F10 -el hívhatjuk elő): legfontosabb, hogy a bootolást ne a dvd rom-ról végezze, hanem a hard disk -ről így gyorsabban el fog indulni a windowsunk (minden op rendszerre igaz). 

Appok lekicsinyítve ... és jobb oldalt: a különböző beállítások eszközsáv

     Végezetül megemlíteném azt, hogy ez az írás az én saját véleményemet tükrözi. Leírtam, hogy én hogyan is látom ezt a rendszert. Ettől lehet valakinek eltérő véleménye róla. Az egészet összevetve nekem tetszik de még nemtudom, hogy eléggé stabil -e, hiszen csupán egy pár napja használom. 
Nemrég adták ki azt a hírt, hogy a Microsoft már dolgozik az új rendszerén: amely Windows Blue nevet fogja viselni. (híresztelések szerint) Windows Blue? Hm ... akkor már értem az új kék windows logót.



Címkék: ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban