12/29/2012

Kaufland Őrület

   
Az ünnepek közeledtével, előjött a vásárlási kényszer is az emberekben. A nagy bevásárlóközpontok hazánkban is teret hódítottak. Mindenki mindent az ilyen helyeken szerez be: mert olcsóbb, vannak akciós termékek és bő a választék. Régebben szépen lementünk a sarki ABC -be és megvásároltuk azokat a termékeket amelyekre épp szükségünk volt. A mai tömeggyártás korszakában azonban a kis Mari néni sarki üzletek egyre rosszabb helyzetbe kerültek. Az emberek csupán akkor vásárolnak ilyen kis helyekről, ha véletlenül kimaradt a tojás vagy a pepsi a nagy bevásárlóközpontokban való nézelődéskor. Mari néni kedvesebb ugyan mint a Kauflandos kis csajok, mégis az utóbbit válasszuk amikor vásárolni támad kedvünk. A pénz ily módon a nagy cégekhez ármalik be: és az pedig bővül és bővül... amíg minden kis városban nem nyit egy üzletet. Az emberek örülnek ugyan, hiszen olcsóbban megfogják tudni vásárolni a különböző termékeket: csak az a baj, hogy kevesebb munkaerőre lesz szükség: a kisvállalkozások ily módon eltűnnek.
     Kaufland : Ieftin si Bun : ahogy a szlogen is mondja- olcsó és jó. Hát már ami.



A Kaufland a román nemzeti bevásárlókötzponjának is át lehetne nevezni. Mindenki ide jár. A városban mindenhol Kauflandos reklámzacskós embereket lehet látni. Mindig tele van: főleg ünnepekkor és hétvégén. A Kaufland német licensz (ha írhatom így) : a tervük között szerepelt, hogy a szegényebb Kelet- Európai országokban teret hódítsanak: áruljanak olcsó, tömeggyártott, német (ez is csak papíron) termékeket. Az első üzlet 1998 -ban nyílt meg Klando cseh városban. Szlovákia, Lengyelország, Horvátország, Bulgária és Románia -ban találhatunk még csak üzleteket. Romániában az első Kaufland 2005-ben nyílt meg: persze Bukarestben. Azóta több mint 70 -re duzzadt az üzletek száma. Első lett Romániában a bevételek szerint. Egy eltérő stratégiája volt: kisebb városokban is nyitott üzleteket: az Auchan, Carrefour, Metro, Real, Cora 100000 -nél alacsonyabb népességszámú városokra nem terjedt ki. A bevételek szerint: a legprofitálóbb a Kaufland, amit a Carrefour és a Metro követett.
     2005 -től rohamosan jelentek meg a városokban a supermarketek. 2005-ig pl Zilahon csupán 1 bevásárlóközpont volt: az Artima, melyet pár éve felvásárolt a Carrefour. Jelenleg: több mint 6 közül választhatunk. Lidl, Profi, Penny, Kaufland, Carrefour ... hova menjünk? Sokan még mindig a címben is említett helyre mennek: mert megszokták, a legnagyobb a városban, és hallgathatunk ingyen zenét. Az üzettel minden rendben is van: csupán az emberek (nem mindegyik) akik vásárolnak írtóan idegesítőek. Tolonganak mint az őrültek: van aki ide-oda rohangál. A nagy bevásárlókocsikat nyomják az ember lábára és persze ha épp nem tologatják: ott hagyják ahol épp kedvük tartja. Kerülgessed szépen, mert van időd. nem? Megoldás talán a kis kosár alternatíva bevezetése segíthetne egy kicsit. Mire kell azt a bazi nagy kocsit tologassad, mikor lehet csak egy pepsit és egy kenyeret akarsz venni? Néni kérem menjen arrébb...
   

     A Kauflandos termékek: elég jók és olcsók. Azonban mintha az utóbbi időben a minőségük egy kicsit rosszabodott volna. Talán azért mert tudják, hogy veszik így is: most miért tegyenek a csokiba finom mogyorót, jó ott a másik is. Az energiaitaluk viszont nagyon de nagyon rossz. Az még az átlagost sem éri el. Olcsó, de azért épp azt igyuk? (Crazy Wolf) 1 lejbe kerül: egy átlagos meg 2 -be. Nagyon veszélyes: egy csomó kémiai anyagot vegyítenek össze és azt igyad. Aki ilyet vesz: az hagyjon egy ilyen italt kibontva, amíg a CO2 kipusztul belőle. Nem kell hagyni sokat: mert azt is sajnálják belőle. Az ilyen Co2 -os dolgokat így tudjuk a legjobban letesztelni. Ha Co2 -nélkül is iható, akkor rendben van.


     Amit még meg kell említsek a rosszak közül : az a sör (Ambrózius vagy mi a fene). Én rosszabbat még nem ittam. Főzdét, komlót szerintem nem látott. Valami porból lehet (lehetne nem?) egy kis Co2 -al feltuningolják, aztán igyad. Megemlítem: hogy senki ne higgye azt, hogy ezeket Németországba készítik. Lengyel, cseh és szlovák a legtöbb terméknek a származási helye: csakhát oda van írva : német licensz... ezért sokakat tévútra visz. A eladókkal nincs semmi bajom: betanítják őket, hogy mit kell mondjanak: és mindenki ugyanazt a szöveget kapja: Buna Ziua!  Ati avut ceva probleme? Multumin ca ati ales magazinul nostru! La revedere! A többi helyeken még egy La revedere-t sem kapunk. Persze Mari néni a tömbház hátánál még megkérdezi: na hogy vagyunk? Hogy teltek az ünnepek? - kauflandos néni kérdezné: mindenkivel csevegne egy kicsit: jól néznénk ki.
     A másik problémám (mindegyik bevásárlóközpontra vonatkozik), hogy ha épp betévedek egyikbe, mintha nem engedne el. Marasztal: hogy nézegessem az árukat és mind tegyem a termékeket a kosárba. Ez valami ördögi átok... mindig többet fizetek. Sőt volt úgy, hogy az egész pénzemet egy Auchanos vagy Kauflandos bevásárlásra költöttem. Észre sem veszed és a pénzedet már csak a számlán láthatod viszont. Szerintem mindenki járt már így.

Mindent összevetve: a Kaufland jó: nem negatív reklámot akartam ezzel a cikkel elérni. Csupán azokat a termékeket írtam, amelyektől mindenki tartózkodjon. Az élelmiszerek nagy része jó, és megéri a pénzét: sőt sokak számára mindennapi eledel. Talán ha nem lenne ez az üzlet : éhen is halnánk, hiszen az árak egyre csak emelkednek, a fizetések meg stagnálnak. aki 400 lejes nyugdíjt kap (vannak) nem is tudom elképzelni, hogy vészeli át a napokat. Ez a fogyasztói társadalom hátránya: tömegtermelés- van minden csupán pénzed legyen hozzá. Ily módon mindenkinek kívánok sok pénzt, hogy tudjon sokat vásárolni a Kauflandban: vagy a konkurens bevásárlóközpontokban.



Hivatalos Román oldala: http://www.kaufland.ro


About Bíró Zoltán

Keresd fel mix honlapomat is: http://chilloutsessionworld.blogspot.com

0 comments:

Megjegyzés küldése