Média Recycle Bin

   
Néha szoktam csak tv-t nézni: ilyenkor mindig felháborodok a látottakon. A szemét is értékesebb nála, hiszen benne még találhatunk újrahasznosítható dolgokat amit persze a környékünkön egy meghatározott csoport tagjai ki is használnak.
     Régebben sokat tv-ztem. Gyerekkoromban elkezdtem a magyar televizió 1-es csatornáját követni. Nem volt más, nem volt kábel tv ezért be kellett érjem azzal. De jó volt, jó kis műsorok voltak a 90 -es években. 
     A városunkban a 90 -es évek végén megjelent az első kábel tv szolgáltató: Astral Tv néven. Eleinte drága volt csupán a jómódúbbak kötötték be. Mi a 1998 körül élvezhettük ezt a fergeteges technikai vívmány. És Zolika meg rákapott a televizióra. Sokat néztem, főleg délelőtt. Szombat és vasárnap reggel 8 -tól egészen 1-ig fergeteges mesék mentek egyes csatornákon. tv2-n és RTL Klubon főleg ezeket néztem inkább. Mna meg a Cartoon Networkot, amely akkoriban igazi remekműveket sugárzott.

A képen látható meséken nőttem fel: ezek voltak az igazi mesék. Humorosak, jópofák : szerencsére a boomerang tv újból sugározza őket. Jupiii!

     Elég sok német adó is ment, sokat néztem az ottani meséket és filmeket is. Szerettem a nyelvet meg a műsorait. A Pro 7 -es volt a kedvencem, ami még most is elég jó. Ebben az időben kaptam rá a zenére is. Sokat néztem az MTV -t. A 90-es évek zenéit itt kedveltem meg. Egyszerűen zseniális volt ez a periódus, annyi jó zene látott napvilágot, hogy a mostani idétlen: futószallagon gyártott HIT-ek elbújhatnak mellettük. A tesóm is sokat nézte. Ő Michael Jackson, Take That és Ace of Base rajongó volt. Sokat hallgatta, ezért valamennyire én is Jackson rajongó lettem. Még most is szívesebben hallgatom mint pl: Rihannat vagy Lady Gagát. 
     Szép volt és szép emlékeim vannak az akkori műsorokról. Ha most lennék kicsi, és most nézném a csatornákat rosszul lennék. Felháborító, hogy mi lett belőle. A Cartoon Networkból egy jó nagy darab fos: idétlen japán mesékkel, a magyar kereskedelmi tv-ken a reklámok vették át a fő műsoridőt, a zenecsatornák meg semmit se érnek. (főleg az mtv szaródott el: de nagyon) Nincs mit nézni: a műsorok között vannak értelmesek, azonban sokat kell keresgélni. Nem nézek már tv-t, csak néha és nagyon megválogatom azokat is. Tv nincs a szobámba: és nem is kell. Az internet szolgáltatóm (ami talán Zilahon a legjobb: Bizar Telecom) jutányos áron digitális televiziózást is biztosít a felhasználóinak.


     Így szerintem rendben van. Valójában nem fizetek érte, hiszen ingyenes: az internettel együtt kapod, ami 30 lej 150 megás internet + 80 digitális tv csatorna. (Böngészőből kell elindítani) Szeretem, mert vannak benne jó kis külföldi adók is. A BBC - t szoktam nézni, Euro Newst, National Geography - kot meg néha a német adókat. Elég tűrhetőek. Amint látható a képen az RTL Klubon reklám van mint mindig. 
     A román adókat nem követem: hihetetlenül borzalmas az egész. Hírcsatornákat csak néha: Antena3, Realitatea meg néha a Pro Tv -s híreket (vagy az antena1), hiszen jó hogyha tudod mi történik az országban. Az Antena3 a kedvencem, elég jó: de a reklámok mennyisége az borzalmas. Az internet oldaluk is borzasztó ... nem lehet normálisan navigálni: tele vannak reklámokkal. Nem találkoztam még ilyennel, borzalom mit művelnek. Engem már úgy idegesít, hogy teljesen eltávolodtam az egész Intact Media Group -tól. (ide tartozik: antena1,antena2,antena3,euforia,radiozu)
Aki kíváncsi az meg is nézheti: http://radiozu.rohttp://antena3.ro : ráklikkelsz: mindenhol reklám, vissza akarsz nézni egy műsort 15 perc reklám, aztán berepül egy jó nagy reklámplakát ... ki akarod X-elni, de nem tudod: rá kell klikkeljél, hogy eltűnjön. Ráklikkelsz: bejön a reklámnak az oldala- visszalépsz a rendes oldalra, de a reklámplakát még mindig ott van... nagy nehezen eltűnik....Kínlódás az egész. Tudom, ebből is szerzik a pénzt, de azért ne vigyük túlzásba. Románia legnézettebb hírcsatornája ennyi kéretlen reklámokkal legyen teletűzdelve? Egy ideális Site az ez: http://bbc.com/ Példát vehetnének.
     A román adók közül nem tudok nézhetőt ajánlani. Talán a nemrégiben alakult Transilvania tv az, ami színvonalas műsorokat tud közvetíteni: http://transilvanialive.ro 
     A magyar adók egy fokkal jobbak. (m1, m2, dunatv, dunaworld) Főleg a duna tv emelkedik ki: kulturális, tudományos és politikai műsoraival. Szeretem : és itt a reklámokat is jobban elviselem.

Magyar Televizió 2-es csatornáján sugárzott Delta tudományos magazin az egyike volt a kedvenceimnek. Itt egy kis videó 1992 -ből ... nosztalgiázzunk.

     A többi csatorna szerintem nem ér semmit. tv2 és rtl klub műsorai egyre roszabbak. Ezeken az adókon azonban nézek néhány műsort. Csillag Születik, X -faktor, Heti Hetes, Legyen ön is Milliomos és ennyi. A Heti Hetes ezek közül a kedvencem. Az X -Faktort nem tudom miért nézem. Borzalom... mindig felidegeskedek. Talán azért kapcsolok mindig rá, mert hiányzik az életemből a stressz és valahogy, valahonnan ezt pótolnom kell. 
     A mostani X- Faktor kivételesen borzalmas: Antal Timeáért nézem, mert neki drukkolok: és szerintem ő kéne megnyerje a műsort: nagyon tehetséges. A zsűri tagok közül Keresztes Ildikót már a kezdetek kezdetétől nem kedveltem, Geszti elmegy, Malek Miklós rendben van, Nagy Feró meg kitünő. A mostani tehetségtelenség borzasztóan zavar, Zámbó Krisztiánnal az élen. Nem elemzem most egyiket se: szerintem csupán Timea emelkedik ki közülük. A tehetségkutatók azonban külföldön sem jobbak. Nézegettem a britt, az amerikai, a román és az ausztrál X - faktort: évről-évre rosszabbak. 
     A magyar kereskedelmi csatornákra azonban mérges vagyok, főleg az RTL Klubra. Régebben nem volt semmi baj. Az rtlmost -on visszanézegettem mindig a kedvenc műsoraimat ... ááá de most: már van RTL 2, miért ne legyen? A Heti Hetest meg a Milliomost szépen átpakkolták a 2 -re, az rtlmost.hu -n meg persze nem lehet újranézni. Rá kell kattintani az RTL2 -re (http://rtlklub.hu/most/rtl2) ...és meglepetééééés:  csupán 1000 forint/hónap: csak, hogy a feltöltött videóit nézegessem. Ez hasonlít a román protv által alkalmazott http://voyo.ro/ kezdeményezéssel, csak azért a voyo jóval nézhetetlenebb műsorokkal van ellátva. Sajnálom, de én nem engedhetem meg magamnak, hogy a szarért fizessek. És ezt a témát is befejeztem.
     A média elvakít: nem tudatosul bennünk, de mindenkit írányít. Bárkit rávehet bármire. Elhiteti velünk, hogy egy dolog úgy jó, ahogyan ők látják. Idegesít ez az egész borzalom ... ezért is kerülöm a televiziót. Nagyon megválogatom azokat a csatornákat, műsorokat amiket épp meg akarok nézni. Ha valami nem tetszik benne, inkább elkapcsolok: vagy véglegesen power off-olom. Vannak jó műsorok: és most nem akarom felsorolni őket. Mindenki maga döntse el, hogy mit akar nézni: sajnos senkiért sem felelek... és senkit nem akarok befolyásolni. Mindenki szabad: a média szabadsága is megvan, ami abban rejlik: hogy vagy elhiszed az egészet, vagy nem. (vagy hagyod butítani magadat, vagy nem) Ha mindenki intelligens lenne, akkor szerintem nem lennének ilyen alattomos műsorok.


    A celebség is teret hódított a médiában. Értelmetlen híradók ezek: olyan személyiségek a főszereplői akik alig tettek le az asztalra valamit. Elkezdve Győzikétől meg Delhusa Gjon műsorán át a Celeb vagyok ments ki innen -ig. Sajnos van rá igény, sokan nézik: talán szórakozás miatt, de könyörgöm inkább nézz meg egy paródiát vagy egy komikus előadást vagy egy filmet. Nem értem az egészet, hogy tudnak egyesek ilyen marhaságokat nézni. A Való Világ-ot is ebbe a kategóriába sorolom. Őszinte leszek: a legutóbbi VV -t nézegettem csupán azért, hogy lássam mit esznek rajta. Én nem ettem meg: inkább felhúztam minden egyes nap magamat, hogy hogy tud az a VV Kinga annyit nyávogni, hogy tud az a VV Vera olyan flegma lenni, meg VV Veronika nyávogós meg naiv lenni, VV Cristofel bunkó lenni stb. Csupán Attila (aki meg is nyerte) és Péter ért ott valamit. De értük érdemes -e nézni fél évig ezt a szar műsort? Celebségből azonban a mai világban meg lehet élni bizonyítja ezt VV Cristofel, aki hiába elsők között esett ki a műsorból, még mindig jelen van a médiában. A botrány az kell a népnek. Az a baj, hogy ily módon az igazi művészek, színészek háttérbe szorulnak. Nem foglalkoznak velük eleget, amiért sokan inkább ezekre a botrányhősökre kíváncsiak, ezért ne várjuk el azt hogy az igazi művészet, színészet, igényes műsorok és tv-k megmaradjanak.


     Barátok Közt: egy lapáttal még rátesz ez a sorozat is. 1998 -ban jött létre. Jelenleg 6274 -dik episzódnál tartanak... de kérem szépen ...hogy mi? Értelmetlen sorozat, színészek nélkül. Egy kis érdekesség: az imdb - elért pontszáma: 2.7 (http://imdb.com/title/tt0175383/) ... Na azért mondom. Sokan nézik és szeretik, ezért is létezik még: sajnos.
 
      A sok negatívumok között azért van valami pozitívum is - az, hogy azért még vannak jó tv csatornák, tv műsorok: csak kell keresgélni. Keressük meg számunkra a legmegfelelőbbet, ha a valóságshow érdekel, akkor nézzük azt, ha valami értelmesebbet akarunk nézzünk valami tudományos vagy igazi szórakoztató műsorokat. Vannak még, de kell egy kis erőfeszítést tegyünk annak érdekében, hogy a sok szemét között rátaláljunk. Ez ügyben kijelenthetem, hogy mindenki törődjön a maga dolgával, ha látjuk. hogy a barátunk Való Világot néz hagyjuk a fenébe, az ő baja. Mi úgyse tudjuk megváltoztatni a felfogását, hiszen a média sokkal hatalmasabb mint hinnénk. Ördögi csapda ez, amelybe sokan belekerülnek és nem tudnak kivergődni belőle. Én most, kivételesen rossz leszek: és azt írom, hogy hagyjuk őket egy kicsit szenvedni, amíg rá nem ébrednek, hogy a való világ másról szól.
     
Címkék: ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban