Jó és rossz filmek

 
 Nekikezdtem megint filmeket nézni. Úgy vagyok vele, hogy amikor kedvem van: beteszek egyet s ha nem jó, teljesen elmegy a kedvem tőlük. Van ez így... a filmajánlóim mostantól azokból a filmekből lesz összeállítva, amelyeket frissen megnéztem: legyen az jó vagy épp rossz.

A jó filmek:

1. Battleship (Csatahajó), 2012


Kezdeném ezzel: meglepett, hiszen azt gondoltam, hogy megint egy akciódús szar kis amerikai film. De tévedtem, már az elején megfogott és nem tudtam levenni a szemem róla. Rihanna az énekeső is kapott egy szerepet. A többi színészt nem nagyon ismertem: kivételt képez Liam Neeson és Peter MacNicol.
A lényege az, hogy az amerikaiak jelet adnak az űrbe, hátha választ adnak a földönkívüliek. Nemsokára rá pedig jönnek is. Egy fejlettebb földölkívüli csoporttal kell szembeszállniuk: első dolguk, hogy a társadalmunk kommunikációs innovációit kiiktassák. Nagy küzdelmek árán, végül némi taktikával egy jó öreg csatahajó vívja ki a győzelmet. A film jól felépített és a technikája meg kimagasló. 

2. The Artist (A némafilmes), 2011


    Egyszerűen zseniális ez a film. Némafilm, csak a legvégén hallhatunk néhány interakciót. Jean Dujardin nagyon jól játsza a szerepét. A 20-as években járunk, amikor még a némafilmek világa uralkodott. A főszereplő egy színészt alakít, aki nagyon szereti a szakmáját: persze beleszeret egy lányba, akit nem tud kiverni a fejéből. Idővel a filmipar megváltozik és a hangosfilm lesz az uralkodó. A főszereplő ettől kikészül, főnöke kirúgja végül meg a szerelme segít neki, hogy a szakmáját tovább folytassa. Tudom, elég unalmasnak hangzik a történet: de aki megnézi nem bánja meg. A film több díjat is kapott... Megérdemelten. 

3. Ruby Sparks, 2012


    Nagyon tetszett. Akció nincs benne : nagyon nem is szeretem az értelmetlen lövöldőzéseket, verekedéseket meg robbantásokat. A film pszichológikus, elmélyedsz benne. Az imdb -n komédiaként is szerepel: ez szerintem egy kicsit túlzás, hiszen itt igazán nincs semmi komikus cselekmény. Egy íróról szól, aki könyvet ír egy lányról, beleéli magát: végül meg amit megír valósággá válik. Megjelenik a lány, az ideálja és együtt élnek egy darabig. Azonban minden kapcsolatban vannak problémák, emiatt a főszereplő befolyásolja a lány cselekvéseit: megírja hogy mit csináljon. Rájön, hogy nem mehet így a végletekig: ezért megmondja szerelmének, hogy ő csak egy kitalált személy ... a lány eltűnik, a fiú meg egy depresszió után kiadja a könyvét ami nagy sikereket ér el. A film végén a parkba találkozik a lánnyal: a valódival és a képzelet így valósággá válik.
Ritka az ilyen jó film. Érdemes megnézni. Az író egyben a főszereplő hatalmasat alakít: Paul Dano: aki egyre felkapottabb lett. Being Flynn, Fo Ellen, Cowboys and Aliens valamint a The Girls Next Door filmekből tűnhet ismerősnek. Nagy jővője van, remek színész lett belőle.

A rosszak:

     Rossz filmekbe egyre többször belefutok. Az utóbbi években, olyan szar filmeket adnak ki, hogy az már fáj. Ilyenkor ver az ideg, hogy 2 órát rápazaroltam. Az elkerülése végett ajánlott a bemutatóját megnézni youtubon egyes filmkenek. 

1. Cosmopolis, 2012


Robert Pattinson a főszereplő, akit én nem szeretek: de gondoltam csak megnézem, új film a címe elég jó... egy szart! Értelmetlen, unalmas az egész film ... Lehet van valami filózófiája, de én annyira beleuntam, hogy már nem is tudtam rá koncentrálni. Egy film szerintem legyen teljes, az eleitől a végéig érdekes: ez nem az.

2. That' s My Boy, 2012


Adam Sandler filmjei és alakításai régebben jobban tetszettek. Nagyon torzít maga a film, a történet meg az egész mindenség. Túlzásokba esik, amit én már nem tűrök. Csupán 1 jeleneten mosolyodtam el.

3. Men in Black 3, 2012


     Nagyon nagy csalódás. Az első nagyon tetszett, a második kevésbé: de ez borzalmas. Nem hiszem el, hogy tudták így elrontani ezt a filmet. Unalmas: poénok nincsenek és mintha már Will Smith se lenne a régi. 


4. The Dictator, 2012


     Amilyen jónak beharangozták... épp olyan szar. Érződik rajta, hogy nagyon le akarja másolni a Borat filmet: csak az a baj, hogy nem tudja. Nagy csalódás volt.

     Veszem a bátorságot és mostantól vigyázok, hogy milyen filmet is nézek meg: ezért lehet, hogy a  következőkben csak a jókról számolok be... reméljük. 

A Filmajánlóm ezennel bezárúlt (jó sokáig tartott ugye?) De kezdtem egy újat: A legjobb filmek cím alatt. Itt ajánlok jó filmeket és már nem foglalkozok a szar alkotásokkal.


Címkék:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban