DJ Mag Top 100 DJ's (2012)

   

1997 - től indította útjára a DjMag elektronikus zenemagazin a Dj díjátadóját. Minden évben interneten keresztül lehetettt szavazni a kedvencedre. Toplisták még készülnek (pl:thedjlist.com) azonban ezt tartják kiemelkedőnek: ezért az itt elért első helyezet nagyban befolyásolja a DJ -k karrierjét. Idővel kiegészítették a szavazást egy Top 100 Clubs -al is.
     Az elmúlt években ők lettek az elsők:

1997 : Carl Cox
1998: Paul Oakenfold
1999: Paul Oakenfold
2000: Sasha
2001: John Digweed
2002: Tiesto
2003: Tiesto
2004: Tiesto
2005: Paul van Dyk
2006: Paul van Dyk
2007: Armin van Buuren
2008: Armin van Buuren
2009: Armin van Buuren
2010: Armin van Buuren
2011: David Guetta
2012: Armin van Buuren

     Armin van Buuren az egyik kedvencem: szerintem minden idők legnagyobb trance DJ- je, Tiestót már rég lekörözte. Arminnak köszönhetjük, hogy a trance még él: hiszen a 2005 -ös évtől eléggé hanyatlóban volt.
     Armin van Buuren az idén kapta meg az 5 -dik legjobb DJ-je címet. Nagyban segít neki az: hogy hetente hallható minden idők leghallgatottak trance rádióműsora: a A State Of Trance. Koncertjei felejthetetlenek. 
     A DjMag -ben nagyot csalódtam 2011 -ben (többen is): hiszen az első David Guetta lett. Sokan fel is háborodtak emiatt: sőt még a díjátadón le is hurrogták. Armin van Buuren kezdte lecsítítani az embereket. (ő adta át a díjat)



     Ebben a hónapban adta ki (Armin) a Year with Armin van Buuren dokumentumfilmet. Többek között belepillanthatunk egy híres DJ életébe. A közvetlensége nekem nagyon tetszett. Ebben a filmben látható az a momentum is: amikor Armint felhívják a DJMagtól és közlik vele, hogy ez évben (2011) csak második lett. A reakciója magáért beszél. Előre megmondja, hogy úgy érzi, hogy második lesz és Guetta az első: ez meg is valósul. A filmjéből kivehető a személyísége: amit nem is tagad: Maximalista.
   


     Rátérve a DJMagre : az idei év egyfelől jó volt: hiszen Armin visszavehette Guettától a díjat. Az Armin rajongók minden erejüket összevetve megint első helyre állították királyukat. Az ASOT (vagyis A State Of Trance) mindig fennt fog maradni ... és mindig ugyanazt a profizmust fogja adni: hiszen ahogy Armint ismerem, nem fogja abbahagyni egyhamar: Ő igazán a zenének él. A rádióműsora nekem a kedvencem. Megvan mind, és eddig az egészet meghallgattam: egyszerűen zseniális. Szívesen visszahallgatom a régebbi adásokat is: ez szerintem mond valamit. Nemsokára a 600 - dik részénél fog tartani. (jövőre): Egy igazi fergeteges világkörüli bulival ünnepli ezt meg a rajongóival. (nemsokára beszámoló) 
     DJMag nem azt mutatja, hogy ki mennyire jó DJ : hanem azt, hogy melyik a legnépszerűbb. Az interneten való szavazás megvalósította azt, hogy bárki szavazhat: és emiatt olyan előadók is bekerültek/hetnek a toplistába akik valójában nem is Dj-k. A thedjist.com -on volt ilyen eset. Az Inna valamint az Edward Maya őrület miatt ők is valahogy bekerültek az adatbázisba és eléggé előkelő helyen. A David Guetta eset az más: mint dj jelen van, azonban ki kell jelentsem, hogy vannak sokkal jobb és tehetségesebb is nála. Ha valaki rákeres a youtubon : david guetta live - az megnézheti, hogy milyen ő valójában a koncerteken. Mindenki maga győződjön meg róla, hogy hogyan is teljesít. Lezárva a David Guettás témát is, rátérek a 2012 -es DJMag-re.
     Mindenki utánnanézhet a http://djmag.com/ oldalon a top100 menüpont alatt található toplistára. 2007 -től visszanézhejük ezt a listát. Az idei év listáját én inkább képszerüleg illeszteném be a blogomba és aztán elemezném egy kicsit:



1. Armin van Buuren: megérdemelten
2. Tiesto: ő külön eset. 2003 -ban ért el nagy sikereket. Én is szerettem, a zenéi egyszerűen zseniálisak voltak, a koncertjei pedig fergetegesek. Megérdemelte a 2002,2003 és 2004 -es első helyet. Azonban idővel, pontosabban 2009 - től stílust váltott (sajnos) és emiatt megutáltam. (és minden trance rajongó) A koncertjeire már más egyéniségek járnak mint anno. Az egykori rajongói csalódtak benne, ezért szerintem átpártoltak Arminhoz. Armin lett az egykori Tiesto. Azonban Tiestó ezzel a váltással sok új rajongót szerzett: talán többet is: emiatt minden évben a top3 -ban látjuk. Talán a múltja miatt beleegyezek hogy idén ő a harmadik.
3. Avicii: Mindenki a Levels számával azonosítja. Ezt hallottam mindenhol: igazán megutáltam már. Sokaknak tetszik: főleg a fiataloknak. Engem ez a Guetta, Tiesto, Avicii, Afrojack vs Pitbull zene kiborít: Csúfot űznek az elektronikus zenéből. A profizmus sajnos itt elhanyagolható: rá lehet keresni : Avicii live és mondjuk hasonlítsd össze egy James Zabiela Live- al. No Comment
4. David Guetta : nem gondoltam volna, hogy így lecsúszik: de megtörtént szerencsére. Így is szerintem elég előkelő helyen van. Nyilatkozni róla, már nyilatkoztam eleget.
5. Deadmau5 : eleinte tetszett a Faxing Berlin korszakában: egy egyedi stílust hozott be az elektronikus zenevilágba. Jellemző rá a monotonság: és valaki ezt szereti. Én már valahogy beleuntam, azonban még néha ad ki értékes zenei produktumokat.
6. Hardwell: Electro - House : ami mindent elárul: ma már ez a menő. Van néhány jó számja: de ezzel a pozicióval nagyon nem értek egyet. Valójában nem szeretem a zenéit, de ízlések és pofonok...
7. Dash Berlin: sok rajongója van. Vannak jó számjai, sőt igazi trance klasszikusok is, mint pl a Man on the run. Poziciója megérdemelt. Gratulálok neki.
8. Above and Beyond: ugyancsak: a Top 10 ben a helyük. A Trance Around The World című rádióműsoruk fenomenális. Az ASOT (Armin műsor) után a második leghallgatottab trance műsor.  A zenéi meg hibátlanok: egyik nagy kedvencem tőluk No One On Earth persze a Gabriel & Dresden feldolgozásában. Rádióműsorukat vissza lehet hallgatni az oldalukon http://trancearoundtheworld.com/. Gratulálok nekik.
9. Afrojack: Nem szeretném nagyon elemezni: csak annyi, hogy MI A FENÉT KERES ITT?
10. Skrillex: Ez a hely nagyon de nagyon túlzás. Nem szeretem a Dubsteppet. 

A továbbiakban egy kicsit csoportosítom a dolgokat:
11 Headhunters, 12 Sweedish House Mafia, 15 Steve Aoki, 17 Nicky Romero, 20 Alesso : az electro-house ivadékai. Nem nagyon szeretem ezt a stílust: Az ilyen előadókkal van tele a toplista sajnos.
13 Markus Schulz: Az egyik legkiemelkedőbb trance egyéniség, azonban egyre jobban azt tapasztalom, hogy eltávolodik a megszokott stílusától. Az új albuma, a Scream is ezt bizonyítja: electro-house beütéseket tartalmaz. Én a régi Markust jobban szerettem ...
14 Gareth Emery: Saját stílusa van, és emiatt mindig is nagyra tartottam. Az utolsó nagy slágere pedig egyszerűen zseniális: Concrete Angel
16 Paul van Dyk: A másik nagy Trance nagyágyú. Amiért mostanában nem nagyon produkálta magát: ezért egyre jobban lecsúszik. Még mindig sok PVD rajongó van, ezért nem kell féltsük attól, hogy majd egyszeriből eltűnik a színpadról.
18 Sander van Doorn: külön említeném, hiszen ő nekem egy nagy csalódás. Régebben sokat hallgattam: egyedi hangzása volt ...mostanra már megragadta az electro-house népszerűsége. Sajnálom, de igazán.
19 Aly & Fila: az igazi Uplift Trance (ami a kedvencem) nagykövetei: Egyiptomból. Én a Top10- be szerettem volna látni őket, de értelmetlen előadók miatt ez nem válhatott valóra.
21 ATB: aki engem ismer: az tudja, hogy nagy rajongója voltam. Igen csak voltam, hiszen idővel egy kicsit megváltozott. A régi zenéit még mindig nagyra tartom: 2009 táján azonban mintha el ment volna az esze. Egy olyan stílusra váltott, ami nekem nagyon nem tetszik. Nagyot csalódtam benne ... de ettől függetlenül mindig szemmel tartom és ha egy új albuma közeleg még mindig nagyon várom. Mindig reménykedve hallgatok bele, hogy talán visszajön a No Silence (egyik albuma) -es ATB. Legutolsó albuma ami tetszett az a Distant Earth volt.
22. Ferry Corsten: Markus Schulzzal asszociálnám. Épp az a bajom vele is: a régi jó Ferry már a múlté. Legutóbbi jó számja talán a Made Of Love.
25 W & W: Armin is támogatja őket. Nekem nem mindegyik számjuk tetszik, de ettől függetlenül megérdemelt helyen szerepelnek. (28 Arty-ról ugyancsak ez a véleményem)
Ők azonban nem érdemlik meg: 23 Axwell, 24 Dada Life, 26 Fedde le Grand, 27 Noisecontrollers, 29 Laidback Luke, 30 Kaskade
Ezek közül Dada Life Happy Violence dala valahogy megtetszett: de csak ez.

A következőkben meg egyre több electro-house és Dubstep előadókkal találkozhatunk: ezeket már nem akarnám felsorolni: hanem most azokat említem meg, akiket némiképp szeretek és nagyra tartok:

32 Orjan Nilsen: A helyezéssel meg vagyok elégedve. Sajátos stílus, dalai tetszenek (a régebbiek főleg) 
39 Cosmic Gate: Már évek óta a Trance műfajt képviselik: Én soha nem csalódtam bennük. Lehetett volna egy kicsit jobb helyezésük is.
43: Infected Mushroom: Pozició szerintem rendben: nem sokat hallani róluk, de ettől függetlenül a trance egyik kiemelkedő alakjai.
44: Daft Punk: Ez is rendben van: az utóbbi időben csak a Tron: Örökség betétdalával azonosították őket. A filmben lévő összes zenét a francia duó készítette: zseniálisak. Én nagyon várom, hogy hozzanak ki egy új Daft stílusú albumot.
45: Carl Cox: 1997 - ben ő volt az első helyen. Én nagyra értékelem munkásságát: a rádió műsora is elég jó. Sajnálom, hogy így leértékelődött a DjMag-en.
50: Tenishia: Trance ... még nem halott. A helyezést némileg elfogadom.
53: Bobina: Oroszország legkiemelkedőbb trance előadója. Egyre jobban kedvelem.
55. John O'Callaghan: Nagyon aktív. remixei pedig hihetetlenül jók. Én egy kicsit előrébb tettem volna ... de legyünk reálisak: ebben a zűrzavaros zenei életben örüljünk, hogy a top100-ba bekerült.
58: Omnia: A The Fusion dalával robbant be igazából. Szerintem a múlt év legtöbbet játszott számja volt: Hihetlen jó.
59: Umek: A techno mintha halott lenne: ezt mutatja a toplista is. nagyon kevés Techno, Tech-House Dj-k, producerek vannak... Sajnos
65: Tritonal: Szuper
68: Shogun: Felkapott volt a múlt évben: helyezése szerintem rendbe van.
69: Paul Oakenfold: Egy nagy dilemma számomra: hiszen egyszer tetszik, egyszer nem. A régi számjai nagyon elvarázsoltak: az utóbbi időben azonban egyre kevésszer érzem azt, hogy na ez az Oakenfold ... mna ez igen! : Eléggé lecsúszott, sajnos öregszik is már.
70: Benny Benassi: Még mindig jelen van. Szerintem még élvezi a híres Satisfaction dalának a gyümölcseit. Ad ki zenéket, de szerintem eléggé rosszak: de valakinek biztos tetszik.

     És itt jönnek a trance dj-k: épp ennyire le kell őket értékelni?

71 Tydi, 72 Mat Zo, 77 Andrew Rayel, 80 Myon and Shane 54, 84 Roger Shah, 87 Andy Moor, 89 Richard Durand, 93 Sean Tyas - Többet érdemelnek: valahogy az az érzésem, hogy a trance eléggé visszavonul: és egyfajta underground zene lesz: amit kevesen fognak hallgatni. Sajnos érződik az egész toplistán ez: hogy az electro-house, dubstep: az olyan David Guettás előadók egyre nagyobb sikert tudhatnak magukénak. A House- Progressive-House, Techno, Trance és electronica műfajok leértékelődtek:
John Digweed az egyik nagy kedvencem (aki nem is olyan rég a top5 -ből nem is tudott leesni, ha akart volna sem: ebben az évben a gyalázatos 98 -dik helyen van. Hihetetlen!!! A mai év legnagyobb csalódásom. Barátja Sasha meg a top100-ba sem fért be. Az én általam nagyra tartott James Zabielát pedig még meg sem említik. Mi történt?
Paul Kalkbrenner 91 -dik: Létezik?
A neten meg lehet találni a Top 100-on kivűli helyezetteket: olyan DJ-k szerepelnek itt, amelyek nem érdemlik meg, hogy ilyen hátra helyezzék őket

103 Sasha, 104 Alex M.O.R.P.H., 105 Jochen Miller, 106 Simon Patterson, 113 Leon Bolier, 118 Ashley Wallbridge, 121 Super 8 & Tab, 123 James Zabiela, 124 Daniel Kandi, 126 Matt Darey, 128 Roger Sanchez, 130 BT, 133 Hernan Cattaneo, 134 Arnej, 135 Fatboy Slim, 138 Solarstone, 139 Sven Vath, 147 Kyau and Albert, 148 Joris Voorn - Nem találok rá szavakat. Az elektronikus zene értékeire jobban oda kéne figyeljünk. A Toplista már vagy 3 éve, nem tudja megfelelően elbírálni, hogy ki jó és ki nem: sajnos az emberek hibája: hiszen mi szavazunk. Hol itt a hiba? A csorda szelleme itt is él ...

     Én azonban még mindig megmaradok az igazi elektronikus zenénél : és támogatom kedvenceimet abban, hogy nehogy átváltsanak a mostani divatos zenére: mert akkor az elektronikus zene variáltsága és gazdagsága lassan eltűnik és egy műfajba fog zsugorodni, aminek a neve ElectroGuetta's lesz.
    Némileg megnyugtat az, hogy Armin van Buuren az idén első lett. Gratulálok neki mégegyszer: Nézzük meg mit mondott miután átvette a díjakat:



Címkék: , ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban