Sorozatok Világa

   
Régebben nem néztem ilyen mennyiségben sorozatokat, de valahogy az utóbbi években rákaptam. Minden bizonnyal ez annak is tudható be, hogy egyre több és egyre jobb sorozatok jellennek meg. Az internet valamint a rengeteg tv csatornák miatt választhatunk kedvükre valót. Vannak kaland, horror, dráma, vígjáték... típusú sorozatok. Utánna nézhetünk interneten a tartalmának, belepillanthatunk a youtubon keresztül az előzetesekbe stb. 
     Talán az első sorozat mellyel találkoztam az eddigi életem során az a Dallas volt. Elég jó emlékeim vannak róla, szerettem. 1990 - 1997 között sugározta a magyar televizió. Nem volt kábelünk, azonban volt egy házilag készített antennánk, amivel fogtuk a magyar televiziót és később a tv2 -t. (+ még valami szlovák és szerb tv adókat). Megvolt a maga hangulata. Csak azt nézhettük, mert nem volt más. A mai világban az ilyesmi már eléggé bizarrnak hangzik, a fiatalok meg szerintem el sem tudják képzelni az akkori időket...
Este 9 táján leült a család és néztük a Dallast. Nem volt 12-es vagy 16-os karika. Emlékszem, hogy reklám alig volt, de mindig a Dallas előtt betettek egy Kent cigaretta (hosszú, másszóval 100 -as Kent) reklámot. Nem tudtam hova tenni... miért mindig ezzel a cigarettával  kezdődik? Ez évben a sorozat új virágkorát éli, hiszen megjelent a Dallas feltuningolt változata: Bobby és Jockey már megöregedtek, de elválallták a szereplést a filmben. (Dallas nélkülük nincs)
     Ugyanebben a periódusban nézegettem a magyar televizión az X - Akták sorozatot is (18 as karika ááá dehogy), igaz csak általános iskolás voltam. Jó későn ment a magyar televizión, de amikor tudtam megnéztem. Volt a szobámba is egy tv... mna így már érthető. Imádtam a sorozatot és aztán meg a nem alvás, mert féltem, de megérte. Még volt pár sorozat amire emlékszek: Guldenburgok öröksége (nagyon ritkán néztem, épp ha elkaptam a 90-es években), A Klinika, Az Onedin Család, Beverly Hills, Columbo, Csengetett Mylord?, Egyről a kettőre, Familia KFT... Herkules és Xéna (hát ezeket mindenki nézte), Kaliforniai álom, McGyver, Magnum (ááá tv2), Melrose Place (keveset láttam belőle, de tudom, hogy néha belefutottam), Quinn Doktornő (jó kis családi sorozat), Szupercsapat, Twin Peaks, Vad Angyal (csak azért, mert mindenki nézte akkoriban), Vészhelyzet, Betty a csúnya lány, Dawson és a Haverok, Egy rém rendes család, Hetedik Menyország, Jóbarátok,Sentinel az őrszem, Szívek szállodája, Tuti Gimi... ennyi jut eszembe.
     Hihetetlen, még én is csodálkozok rajta, hogy ennyi sorozatot néztem akkoriban, dehát mi mást néztem volna gyerekként? A CNN -t?
     Nemrég nekikezdtem az újabb sorozatoknak... Ezeket néztem eddig meg:
Így jártam anyátokkal: Van akinek fel sem tűnik, de ha jobban megfigyeled, ez a sorozat tiszta Jóbarátok, csak a XXI. században játszódik. Amúgy tetszett, de szerintem sokkal jobb a Jóbarátok.
Euréka: A története nagyon jó. Főszereplője hasonlít Dr. House-hoz (viselkedése)
Prison Break: Érdemes végignézni. Egy nagyon jó börtönös sorozat. 4 évados csak (befejezett), ezért néhány hétvége alatt meg lehet nézni). Az egyik évad elég unalmas (azt hiszem a 3 -dik), de nehogy feladd!
Lost: ez sem fut már. Ezt a sorozatot nagyon szerettem.
Family Guy: szeretem a baromságokat, ezért néztem meg ezt is. Megérte.
South Park: A másik baromság.
Két pasi meg egy kicsi: Jó kis vígjáték. A részei 20 percesek, ezért nagyon is nézhető.
Agymenők: Remek vígjáték. Mindenkinek ajánlom.
Dr. House: Nem kell bemutatni. Tökéletes.
Amit mostanába nézek az az Odaát (Supernaturals). Eleinte nagyon unalmasnak tűnt (1 évad 15 részéig) Van két testvér, anyjukat megölte egy démon, és apjukkal ezt üldözik. (apjuk magába kell útra, de azért mindig szemmel tartja a fiait) A sorozat részeiben paranormális tevékenységek után kutatnak és oldják meg. Az  idő előrehaladtával egyre jobb a sorozat, azonban szerintem ki is lehetne hagyni (lehet még megváltozik a véleményem)
     Vannak még tervben olyanok, amelyeket meg akarok nézni, ha lesz időm. Azonban megjegyezném, hogy most is inkább a filmekre koncentrálok. A sorozatok nagyon időigényesek. Ha megtetszik egy, nem tudsz leállni, és ráébredsz, hogy egész nap csak azt nézted. A film az más. Ezt is nézheted egész nap, azonban legalább jobban be tudod osztani. Egy film este remek kikapcsolódás.
     A továbbiakban rátérnék az online film és sorozatok nézésére. Egyre több honlap tematikája ez. A videó megosztó oldalak révén, ma már így is lehetséges nézni. Googléba beirod online sorozatok, online filmek ... és kiadja az ilyen oldalakat. Hátránya, hogy elég rossz minőségben nézhetőek. HD-ről ne is álmodjunk. Akinek pedig nincs szélessávú internetje, annak vagy nem vagy pedig akadozva fog menni. Legjobb megoldás marad a torrentről való letöltés. Néhány oldalak, ahol lehet online nézni:


Címkék: ,

2 megjegyzés:

  1. szia,szeretnek segitseget kerni,a vad angyalt a 75. reszig tudtam megnezni,kulfoldrol sajnos en nem talaltam olyan lejatszot hogy vegig tudjam nezni,betegen vagyok itthon es ez az egy szorakozasom van,segits hogy tudjam tovabb nezni,az indavideo nem engedi nezni kulfoldrol,ajanlj valamit legyszi,koszi,Roszka,email cimem,klirozsa@gmail.com meg egyszer koszi

    VálaszTörlés
  2. Szia . VLC playeren minden fut :) Online lehetoseget viszont nem tudok, de biztos van. (esetleg Youtube)

    VálaszTörlés

Keresés ebben a blogban