Zeneajánló Intro

   
Gondoltam feldobom a blogom, olyan zenékkel, amelyeket kedvelek. Kedvenc stílusaim: trance, uplift trance, progressive trance, vocal trance, house, tech-house, breakbeat, drum and bass, techno, alternatív rock, jazz, chill out, ambient, oldies, hip-hop, klasszikus (igen, jól gondolod...olyan mozartos), ... és sok más. Amit nem hallgatok az: amelyek állandóan mennek a zenecsatornákon (Lady Gaga, Justin Bieber, David Guetta stb.), a manele (a románok által közkedvelt mulatós stílus), a durva metall, a dubstep...
     Zenei ízlésem az évek folyamán eléggé változott. 11 évesen kezdtem el érdeklődni az elektronikus zene iránt. Ez idő tájt hallható volt a rádiókban egy nagyon jó kis műsor : a simti energia (román) amelyet a roton lemezkiadó jóvoltából lehetett hallani. Minden egyes héten meghallgattam és a jobb számokat kazettára vettem fel. Az akkori kazettás időszakok jók voltak...



valahogy jobban lehetett értékelni a zenét. A kazetták számomra akkoriban nagyon fontosak voltak. A műsorban hallhatóak voltak olyan előadóktól és Dj- től számok, mint: atb, faithless, re-flex (már felbomlott: híresebb számuk: Lui, Babadeng és a Ubap > A Lui annyira tetszett, hogy akkoriban a kedvenc club számom volt, és még most is szerintem megállja a helyét: Link http://www.youtube.com/watch?v=6a5JoUXb6sc) , Klubbheads (amely ugyancsak felbomlott, azonban aki elektronikus zenerajongó biztos emlékszik a Kiching'Hard nagy slágerre: igazi Love Parade feeling), master blaster és még sorolhatnám. Általába az akkori német kontor lemezkiadó zenéit hallgattam, hiszem a fentebb említett roton a német lemezkiadó kistestvére volt. Atb -t is ekkor kedveltem meg, még az SQ 1 idejéből.
    Jött Tiesto, amely egy kicsit megváltoztatta zenei ízlésem... elkezdett tetszeni a trance: Ferry Corsten, Markus Schulz és Paul van Dyk rajongó lettem. Az internet bekötésével elém tárult a zene világa. Már nem kellett kéregessek CD-n zenéket, rádión lesni hogy mikor jön egy jó szám... Elérkezett a szabadság ideje. Rengeteg olyan stílust fedeztem fel, amely magával ragadott. A houset elkezdtem szeretni: Sasha , John Digweed, Carl Cox. Belekezdtem a mixelésbe. A saját zenei ízlésemet, felfedezéseimet akartam átadni másoknak, amelyet még a mai napig is űzok: http://kaligulamixs.blogspot.com. Egy kis időre radió műsort vezethettem egy angliai: dtfmradio, és két román trancenet és romaniatrance online rádiókon. A trancenet.ro sajnos csődöt mondott, pedig az volt Románia egyik legnagyobb, legjobb trance radióadója. A másik kettőről pedig én mondtam le. Eldöntöttem, hogy inkább maradok az online területen : mixcloud, soundcloud, house-mixes oldalakon.
     Sokan azt kérdezték/kérdezik, hogy hogy szeretem azt a "dübörgős" zenét. Válaszolni erre nem nagyon szoktam, csak egy úgy-al befejezem. Nincs értelme, egy olyannak magyarázni a trance zenei értékeit, aki nem hallgatja, nem érzi. Nem ítélem el azokat akik Britney Spears, Guettát meg Gagát hallgatnak. Hallgassanak, csak én ne halljam amikor hallgatják. A nagyon rohamosan fejlődő világba a fülhallgatók minősége fejlődött. Ma már HD hangzású, zajtompitós meg extra kényelmes...kábel nélküli fülhallgatókat lehet kapni. Én is ilyeneken hallgatom: mp3-son , laptopon, telefonon. Ezért a szomszéd kérem ne tegye be maximumra a lady gagáját éjjeli 2 - kor, amikor én aludni szoktam. Mindenki hallgasson, olyan zenét amilyet akar... de ne erőszakolja már a másikra kéremszépen.
     Visszatérve a tárgyhoz, ebben a menüpontban tehát zenéket fogok közzétenni (youtube... szóval semmi letöltés), némi leírással. (mert hogy néz ki, hogy itt belinkelek 1855 videót csak úgy ni).
     Akit érdekel ... hallgasson bele, akit nem meg az amugyse bukkan rá a blogomra. Viszontlátás!


2 comments:

Verestói Dóra írta...

viszont ha jó zenét erőszakolok rá a szomszédra az már elfogadható ugye? csak nevelem....s sziességet teszek neki hogy jó zenét hallhasson ő is

Biro Zoltan írta...

igen, az mar pozitivum... mondjuk egy mozart mindig hallgathato :))

Megjegyzés küldése