A világ legnehezebb nyelvei



     Aki google fordítóval olvassa ezt a blogot, azoknak a biztonság kedvéért lefordítom a címet angolra... mert a google fordító képes The most difficult tongue in the world -ra fordítani. Tehát a pontos cím : The most difficult languages in the world.
     A világ legnehezebb nyelvének felderítése elég nehézkes, hiszen az emberek különbözőek és tanulási készségük  is más. Én könnyebben megtanultam az angolt, mint a németet. A német szerintem sokkal nehezebb mint az angol. A nyelvtana talán könnyebb, azonban a szavak eléggé bonyolultak: Gesteinsschichten, Bevölkerungskonzentration, zusammenhangendes -hez hasonlító szavak kikészítenek. Mindezek ellenére szeretem a német nyelvet: szeretem hallgatni a német zenéket és nézni a német csatornákat (amelyek sokkal színvonalasabbak a hazaiaknál). Talán egyszer majd megtanulom eléggé ahhoz, hogy tudjak megfelelően beszélni. A nyelvek közül az angolt szerintem eléggé elsajátítottam, de tanulni még lenne mit. Az angol eléggé könnyű, és szerintem mindenki meg tudná tanulni, hiszen ebbe a globális világba angol beszéddel, irással nap mint  nap belefutunk. Az interneten az angol kiküszöbölhető ugyan (google magyarország, magyar nyelvvel ellátott programok használata), de ezekkel a módszerekkel is belebotlunk néha. 


Egy nyelv megtanulásának nehézségi szintje relatív, hiszen mondjuk egy spanyol könnyebben megtanulja a portugált , mint a kínait. Tehát az anyanyelvünk egyik nagyon fontos tényező: Egy kínai nehezebben sajátítja el az Euróbában használt nyelveket, hiszen egy újfajta írásmódot és kiejtést kell megtanuljon. (és fordítva) A világ legnehezebb nyelveit ezért több szempont alapján kategorizáltam. Utána néztem, hogy mások mely nyelveket tekintik a legnehezebbeknek. A magyarok azt állítják, hogy a magyar a világ legnehezebb nyelve: Ezt okkal feltételezik, hiszen nyelvtana, kiejtése sok problémát okoz a magyarul megtanulni kívánóknak.

Az én véleményem alapján (+ mások véleményei alapján : interneten) a világ legnehezebb nyelvei a következőek: 

     1. Kínai (mandarin): mindenképp a legnehezebb, hiszen az írásmódja nagyon nehéz. Minden szót külön betűjellel jelölik. Több mint 20000 karakterrel rendelkezik. Nyelvtana könnyű, hiszen csupán 1 igeidővel rendelkezik. Aki jártas a rovásírásban az talán könnyebben elsajátítja majd ezt a nyelvet... hiszen egy kicsit hasonlít rá. Meg kell említenem, hogy ezt a nyelvet beszélik legtöbben a Földön. 
Ebbe a kategóriába sorolnám a japán, kóreai és arab nyelvet is. Szerintem egy európai számára ezek a legnehezebben elsajátítható nyelvek.


2. Baszk (euskara) : Sokak szerint ez az óeurópai nyelv a legnehezebben elsajátítható. Nehézkes egy kicsit, de szerintem vannak nehezebbek is. (pl : arab, kóreai, japán...) A baszk nyelv a nyugati Pireneusokban fekvő spanyolországi területen (autonóm : Baszkföld) beszélt ismeretlen eredetű toldalékoló nyelv. A világon mindössze 700 000 - en beszélik (600 000 -en Spanyolországban és Franciaországban, 100 000 a világ többi területén)
Egy kis ízelítő: 

3. Szláv nyelvek : szerintem még a szláv nyelvek is nehezebben elsajátíthatóak, mint a magyar. Ott van például a szlovák, amely szerintem eléggé nehézkes. Az interneten talált egyik hozzászólás szerint sok Szlovákiában élő magyar Magyarországban valamint Csehországban végzi tanulmányait, épp azért, mert nem tudják megtanulni a szlovák nyelvet. 
Nyugati szláv nyelvek: cseh, szlovák, lengyel, szorb, kasub
Délszláv nyelvek: szlovén, horvát, bosnyák, montenegrói, szerb, bolgár, macedón
Keleti szláv nyelvek: ukrán, orosz, belarusz, ruszin
Ezek lennének a főbb szláv nyelvek.

4. Finn (suomi) :

Nemrég szedtem le egy finn oktatócsomagot, mellyel megtanulhattam volna finnül, de nem bírtam. Az első CD meghallgatása után (+ nézve a könyvet) megkérdeztem magamtól : Biztos? Amire az agyam autómatikusan felelte, hogy ááá dehogy, menj inkább ki egy sörre. 
A finn nyelv Finnország hivatalos nyelve, beszélőinek száma meghaladja az 5 miliót. Nagyon hasonlít az észt nyelvhez. A finn és az észt általába ha kommunikál egymással megértik egymást. A magyar nyelv is a finnugor nyelvcsaládba tartozik... tehát valamelyest kéne hasonlítson a finnre. Hát megmondom őszintén én nem sok hasonlóságot vettem észre, talán egy külföldi számára a két nyelv egyformán hangzik. Nyelvtani szabályok hasonlóságot mutatnak és a nyelvészek szerint egyes szavak is egyeznek... Ha egy magyar és egy finn találkozik már biztos nem értik meg egymást.
Bele lehet nézni a következő tanulj meg finnül youtube videóba... borzasztóóó :)


Szerintem hasonló nehézségű az észt, svéd és a norvég nyelv is ... Nem ajánlom!

5. Magyar
Lehet, hogy sokaknak a magyar a legnehezebb nyelv a világon... de szerintem a valóság az, hogy csak így akarjuk híresztelni... "Mi beszéljük a világ legnehezebb nyelvét...hát nem csodás?" Az interneten kutakodva találtam olyan hozzászólásokat, melyek a magyar nyelv nehézségeit tükrözték. Voltak azonban (sokan) olyanok is, akik könnyedén megtanulták a nyelvet. (inkább a spanyollal küszködtek többet) Szerintem azért mondják a magyar nehéznek a külföldiek, mert furcsa nekik a nyelvezet, hiszen Európában szinte az egyedüli nem indóeurópai nyelv. ( + finn, észt ) 
A véleményem szerint minél kevesebben beszélik az adott nyelvet (ázsiai nyelvek kivételek), annál nehezebbnek tűnik... egyszerűbben ha valaki kevesebb magyar szót hall, annak biztos nehezebb lesz elsajátítania a nyelvet. Erdélyben élve tapasztaltam (ismerősök is vannak), hogy sok román honfitársunk elsajátította a magyar nyelvet, egyszerűen csak azért mert gondolta, hogy jól fog, vagy éppenséggel mert egy többségben magyar lakta vidéken élt.


Ez lenne szerintem az 5 legnehezebb nyelvcsoport/nyelv. 
A következőkben pedig a Foreign Service Institute által kiadott nyelvek nehézségi fokait elemezném: 


A tanulmányban azt is feltüntették, hogy átlagosan hány óra alatt sajátítható el az adott nyelv. 
A könnyen megtanulható nyelvek közé sorolja a spanyolt, hollandot, portugált, svédet (szerintem azért a svéd elég nehéz : inkább középszintűre tenném), franciát, olaszt, norvégot, románt és az afrikaanszt. Legjobb esetbe 1 hónap alatt meg lehet tanulni ezeket a nyelveket. (tanulmány szerint)
Középszintű nehézségű nyelvek közé sorolták: hindu, szerb, orosz, thai, görög, vietnám, török, héber, lengyel és finn nyelveket. (amiért a magyar nincs feltüntetve egyiknéel sem, ezért gondolom a finn mellé sorolják be)
Legnehezebb nyelvek: kínai, arab, japán és a kóreai. Szerintük ezeket a nyelveket több mint 1 év alatt lehet megtanulni... ezért aki nem annyira kitartó az inkább ne is fogjon bele. 
Szerintem ez az összeállítás megállja a helyét... Megjegyezném, hogy mindenkinek más a véleménye, de a tanulmányokat és hozzászólásokat olvasva a kínai, arab, kóreai nyelvek járnak az élen.

Végezetül azt ajánlanám, hogy aki valamilyen nyelvet akar tanulni, az előbb győződjön meg arról, hogy a képességeihez méltó - e az adott nyelv. Ha a nyelv bonyolult és nem vagy kitartó, vagy beleunsz, akkor hiába vesztegetted addigi idődet. Nyelvek elsajátítására több módszer létezik. Oktatócsomagok ezreit lehet megrendelni az interneten. Szerintem ezek nélkül is elsajátítható. Leggyorsabb és legjobb módszer ha az adott nyelv tv csatornáit nézegeted, vagy rádióállomásait... filmeket az adott nyelven és az adott nyelv alulírásával nézed (így látod is amit mondanak) ... olvasol interneten cikkeket, könyveket stb. Azonban az oktatóanyagok is elég hasznosak, de ki kell mondjam , hogy szerintem nem elégségesek. Felgyorsíthatja a nyelvtanulást, de nem elégséges csak egy oktatócsomagot használni...ki kell egészíteni tv-vel, rádióval, filmekkel, olvasással...
A leghíresebb nyelv okató csomag az a Rosetta Stone által készített program. Hivatalos honlapja : http://www.rosettastone.eu Én is használtam. Vigyázat, ha ezt alkalmazod ki kell tartsál mellette. Egy idő után monotonná, unalmassá válik. Ne tedd le mondván, hogy ez rossz, úgyse tanulod meg vele a nyelvet... mert meglehet (kiegészítő aktivitásokkal). A piacon lévő legjobb nyelvoktatója. Ajánlom mindenkinek. Aki nem tudja megvenni az eredeti DVD -ket az a piratebay.se torrentoldalon beírva Rosetta Stone leszedhető. (ezt remélem nem olvassa a rendőrség)

0 comments:

Megjegyzés küldése