Júliusi Kánikula


    A július eleje kibírhatatlan meleggel kezdődött. Elviselhetetlen. Én nem szeretem a nagy meleget, a nagy hideget sem: ezért magától érthetődő, hogy a tavaszt és az őszt viselem el a legjobban. Az ősz szerintem az év legszebb évszaka. 

     A kánikula még fog tartani ... és szerinem ez a nyár is nagyon meleg lesz. Szóval ez csak még a kezdet. Évről-évre a nyár egyre melegebb, szárazabb, a tél pedig egyre hidegebb és zordabb. Az éves trendeket nézve elmonható, hogy az esőzések negatív tendenciát mutatnak. Szóval a térségünkben egyre kevesebb eső fog esni, és ez sok problémát fog okozni a mezőgazdaságban dolgozóknak. Tanulmányok szerint Dobrudzsa el fog sivatagosodni hamarosan, valamint idővel az ország teljes déli része. 
     A bejegyzésem első képe a hőmésékleti anomáliákat mutatja. Július 5 - én ilyen hőmérsékletek uralkodtak. A képet az euronews honlapjáról szedtem le. Amint látható Európa kánikulával szenved. Talán csak Nagy - Brittania és Franciaország nyugati peremvidéke úszta meg ezeket a nagy melegeket. 
     Hova utazzunk a meleg elől: a térképről kivehető, hogy a legjobb ötlet ilyenkor Kanadába, Dél - Ausztráliába, K-Oroszország, Japán, Argentína, Chile és Alaszkába utazni a nyáron. Ezeken a helyeken általába a nyár során 10- 20 fokos átlaghőmérsékleteket mérnek, amelyek szerintem a legideálisabbak. Nem kell se túl felöltözni, se túl levetkőzni. Tudom, hogy sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy a nyári szabadságukat ilyen helyeken töltsék... de álmodoni lehet. 
     Mindenképp azt ajánlom, hogy a kánikulában ne üljünk a napon. Keressünk árnyékos helyet. Legideálisabb ha zöldbe megyünk, erdőbe sétálni, parkba stb. A városban a hőmérséklet általában 5 fokkal melegebb (okai: aszfalt, kocsik, beépítettség, kevés zöld övezet) Igyunk sok folyadékot. A folyadék alatt nem üdítők értendőek, hanem az egyszerű víz. Nem értem az üdítő lényegét. Tele van cukorral, színezékkel ... és sokan ezt isszák mindennap víz helyett.
Jelenlegi kiszemelt desztinációm Chile - há ni milyen gyönyőrűséges...


Há de nem?
Címkék: ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban