7/05/2012

Júliusi Kánikula


    A július eleje kibírhatatlan meleggel kezdődött. Elviselhetetlen. Én nem szeretem a nagy meleget, a nagy hideget sem: ezért magától érthetődő, hogy a tavaszt és az őszt viselem el a legjobban. Az ősz szerintem az év legszebb hónapja. 


A nagy meleget elég nehezen lehet elviselni. Van aki elmegy a hegyekbe kirándulni, valaki a strandot és a tengert válassza. Akinek nincs pénze ilyen kiruccanásokra azok keresnek egy közeli zöld övezetet, és ott tartózkodnak. A zöldben tartózkodva jobb és könnyebben el lehet viselni ezt a borzasztó kánikulát. Nem szeretem a tengert, a strandokat... a sok ember egy helyen engem kikészít. Természetemből adódóan (nyugodt, megfontolt, lassú személy vagyok) az agglomerációt kerülöm. Nem szeretem a zajt, a kiabálásokat... a sok zavaró tényezőket. Ezért inkább a meleg elől a hegyekbe, erdőbe menekülök. Amúgy se értem a strand lényegét. Lubickoljál egész nap... de miért? Amikor ez idő alatt annyi más mindent tudsz csinálni. 
     A kánikula még fog tartani ... és szerinem ez a nyár is nagyon meleg lesz. Szóval ez csak még a kezdet (intro). Figyelem! Az időjárási trendek: évről-évre > a nyár egyre melegebb, szárazabb, a tél pedig egyre hidegebb és zordabb. Az éves trendeket nézve elmonható, hogy az esőzések negatív tendenciát mutatnak. Szóval a térségünkben egyre kevesebb eső fog esni, és ez sok problémát fog okozni a mezőgazdaságban dolgozóknak. Tanulmányok szerint Dobrudzsa el fog sivatagosodni hamarosan, s nem csak ...hanem az ország déli része teljes egészében. Ha figyeljük az időjárás jelentést (Európai , pl Euronews-on) egy idő után feltűnik, hogy Európában Bukarest éri el a legmagagasabb hőmérsékletet. Ez annak tudható, hogy az éghajlat kontinentális, ezért még a jóval lennebb fekvő Sziciliát vagy Athént is felülmúlja hőmérsékletileg.
     A bejegyzésem első képe a hőmésékleti anomáliákat mutatja. Július 5 - én ilyen hőmérsékletek uralkodtak. A képet az euronews honlapjáról szedtem le. Amint látható Európa kánikulával szenved. Talán csak Nagy - Brittania és Franciaország nyugati peremvidéke úszta meg ezeket a nagy melegeket. 
     Hova utazzunk a meleg elől: a térképről kivehető, hogy a legjobb ötlet ilyenkor Kanadába, Dél - Ausztráliába, K-Oroszország, Japán, Argentína, Chile és Alaszkába utazni a nyáron. Ezeken a helyeken általába a nyár során 10- 20 fokos átlaghőmérsékleteket mérnek, amelyek szerintem a legideálisabbak. Nem kell se túl felöltözni, se túl levetkőzni. Na de ez csak egyfajta alternatíva és egy kis irónia részemről. Tudom, hogy sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy a nyári szabadságukat ilyen helyeken töltsék... de álmodoni lehet. 
     Mindenképp azt ajánlom, hogy a kánikulában ne üljünk a napon. Keressünk árnyékos helyet. Legideálisabb ha zöldbe megyünk, erdőbe sétálni, parkba stb. A városba a hőmérséklet minimum 5 fokkal melegebb is lehet. (okai: aszfalt, kocsik, beépítettség, kevés zöld övezet) Igyunk sok folyadékot. A folyadék alatt nem üdítők értendőek, hanem az egyszerű víz. Nem értem az üdítő lényegét. Tele van cukorral, színezékkel ... és sokan ezt isszák minden nap víz helyett. (erre rátérek egy későbbi bejegyzésbe) Mna de azért mégis jobb lenne a vakációt Chile partjain tölteni. :)


IGAZ?

About Bíró Zoltán

Keresd fel mix honlapomat is: http://chilloutsessionworld.blogspot.com

0 comments:

Megjegyzés küldése