Filmekről, Kalózkodás és Mi Várható?

június 14, 2012 Bíró Zoltán 0 Comments

   
Mindig is szerettem filmeket nézni, elnyúlva az ágyban... nézni egy jó komédiát egy jó kis horrort. Az utóbbi időben nagyon rákaptam a filmnézésre. A következőkben bejegyzéseim között fognak szerepelni filmajánlók: olyan filmek amelyek nekem nagyon megtetszettek, de olyanokat is közlök idővel, melyeket megbántam, hogy megnéztem.
     Nem tartom magam filmkritikusnak, azonban szerintem el tudom különíteni a jó és a rossz filmet. Régebben úgy voltam a filmekkel, hogy bármilyen legyen az megnéztem... merthát régebben az interneten nehezebben lehetett filmeket letölteni...vagy nemtudom, talán én nem tudtam rendesen böngészni jó filmek után. Emlékszem, hogy régen az iskolába cserélgettük a filmjeinket, az akkoriban még CD - n lévő avi formátumúakat. (ma már sokak számára nézhetetlen minőségűek). Mindegy volt, hogy rossz film volt vagy nem, megnéztük, mert unatkoztunk és nem volt jobb dolgunk. 2000 - 2005 között történt mindez, amikor még nem sokan engedhették meg maguknak az internetet. Ezért minden , de abszolút minden zenéktől elkezdve programokig, CD - n terjesztettük egymás között. Általába volt vagy 5 személy az osztályba akinek volt otthon internetje, és írta meg a filmeket, zenéket és egyebeket CD - re... amelyeket néha kölcsönkértünk és persze mi is megírtuk magunknak, vagy tároltuk a 10 gigás számítógépünkön.


A technika fejlődött 2007 - re már az internet általába mindenkihez be volt vezetve. Ma már elmondható hogy az internet az egyik alapvető szolgáltatássá nőtte ki magát. Az internet segítségével lehetett böngészni jó filmek után. (pl : http://imdb.com) Torrentoldalakról és mostanra már videóportálokon lehet megszerezni és megnézni a filmeket. Idővel tehát kinőttük a materiális kalózkodást, nem a CD - ket, DVD - ket cserélgetjük egymás közt, hanem az internet segítségével a merevlemezünkre töltjük le, megnézzük és töröljük. Már nem éri meg a filmeket megírni DVD- re, hiszen bármikor letölhetjük bármelyik filmet a széllessávú internetünk segítségével. Ha netalán házimozin akarjuk megnézni a filmet, egyszerűen felmásoljuk a 32 GB Flash Drivunkra, vagy külső hardunkra és megnézzük.
     Filmekért tehát nem kell fizetni, esetleg áramot és internet előfizetést (+ laptop) . Ki kell hangsúlyozzam, hogy ennek ellenére ez a fajta kalózkodás tilos és büntetik. De ez, legalábbis a mi társadalmunkban már megszokottá vált, valakinek ez a normális. A magánszemélyeket tudtommal nem büntetik még, azonban a terjesztőket igen. (pl torrentoldalak működtetőit) A megoldás talán az alakalmazkodásban rejlik. Alkalmazkodnunk kell, hiszen ez az internet... bármit bármikor bármennyit megosztani, nézni, informálódni... már nem lehet megállítani.
     Visszatérve a filmekre: rengeteg jó film van, amelyeket sokan nem is hallottak. A mai világban a filmekre rengeteg milliót költenek. Egy csomó technikai metódust vetnek be a filmforgatása alatt. Túlreklámozzák. Jónak állítják be azt, ami vaójában rossz. A 2000 utáni filmek általában rosszak (főleg 2008 után), azonban ezek között is akad nagyszerű alkotás. Szerintem az aranykora a jó filmeknek a 70 -es években kezdődött, 80- as években bontakozott ki és a 90 -es években pedig ezer számra adták ki a jobbnál jobb filmeket. Ízlések és pofonok. Mindenkinek megvan a maga kedvenc stílusa filmek terén. Én azokat a filmeket tartom kitűnőknek, amelyekbe ha még írtó álmos is vagyok, nem alszok bele. Megfog első pillanatól. Az akció filmeket értelmetlennek tartom, és én képtelen vagyok pl Steven Seagal filmeket megnézni. (főleg 2000 utáni filmjei nézhetetlenek). Ha már akció, legyen benne valami gondolat, valami filozófiája... A régebbi horrorokat szeretem, van egyfajta misztikussága, rejtélye... Az ijesszük meg minden 5 percben a nézőt teórián alapuló horrorokat , thrilleket nem szeretem... Általába minden tipusó filmeket szívesen megnézek csak jó legyen.
     Ki kell térjek a szinkronizálás szükségtelenésére is. A szinkronizált filmek elvesztik a varázsukat. Én nagyon fontosnak tartom, hogy halljam a színész eredeti hangját és nem mondjuk Gálvölgyi Jánosét. Mindemellett, hallva állandóan az angol beszédet jobban megtanulsz (vagy ha már tudsz gyakorlod) angolul, németül... A filmnézés közben nagyon jól megtudjuk tanulni  a  nyelvet. Főleg akkor, ha némileg középfokon beszéljük az adott nyelvet, és a film alá ezért betesszük a film eredeti nyelvének az alulírását. (angol film angol alulírás). Így nemcsak hallod, hanem olvasod is... ha nem is veszed észre rögtön, idővel rájössz, hogy jó volt így nézni a filmeket, mert az így megtanult szavak jobban benned ragadnak.
     A következőkben tehát olyan filmeket elemzek, amelyek nekem nagyon de nagyon tetszettek, vagy éppenseéggel nagyon de nagyon megbántam, hogy a szememet rája szegeztem. Remélem a filmajánlóimmal szerzek némi örömöt olvasóimnak. Megegyzés: Minden filmet általában le lehet tölteni a piratebay.se torrentoldalról.

0 comments: