Filmekről, Kalózkodás és Mi Várható?

   
Mindig is szerettem filmeket nézni, elnyúlva az ágyban, egy jó komédiát egy jó kis horrort. Az utóbbi időben nagyon rákaptam a filmnézésre. A következőkben bejegyzéseim között fognak szerepelni filmajánlók: olyan filmek amelyek nekem nagyon megtetszettek, de olyanokat is közlök idővel, melyeket megbántam, hogy megnéztem.
     Nem tartom magam filmkritikusnak, azonban szerintem el tudom különíteni a jó és a rossz filmet. Régebben úgy voltam a filmekkel, hogy bármilyen is volt megnéztem... merthát régebben az interneten nehezebben lehetett filmeket letölteni, vagy nemtudom, talán én nem tudtam rendesen böngészni jó filmek után. Emlékszem, hogy régen az iskolába cserélgettük a filmjeinket, az akkoriban még CD - n lévő avi formátumokban. (ma már sokak számára nézhetetlen minőségűek). Mindegy volt, hogy rossz film vagy nem, megnéztük, mert unatkoztunk és nem volt jobb dolgunk. 2000 - 2005 között történt mindez, amikor még nem sokan engedhették meg maguknak az internetet. Ezért minden , de abszolút minden zenéktől elkezdve programokig, CD - n terjesztettük egymás között. Általában volt vagy 5 személy az osztályba akinek volt otthon internete, és írta meg a filmeket, zenéket és egyebeket CD - re... amelyeket néha kölcsönkértünk és persze mi is megírtuk magunknak, vagy tároltuk a 10 gigás számítógépünkön.

A technika fejlődött 2007 - re már az internet általába mindenkihez be volt vezetve. Ma már elmondható hogy az egyik alapvető szolgáltatás. Az ő segítségével lehetett böngészni jó filmek után.  Az idők során kinőttük a materiális kalózkodást, nem a CD - ket, DVD - ket cserélgetjük egymás közt, hanem ma a merevlemezünkre töltjük le őket. Már nem éri meg a filmeket megírni. 
     Filmekért tehát nem kell fizetni, esetleg áramot és internet előfizetést (+ laptop) . Ki kell hangsúlyozzam, hogy ennek ellenére ez a fajta kalózkodás tilos és büntetik. De ez, legalábbis a mi társadalmunkban már megszokottá vált, valakinek ez a normális. A magánszemélyeket tudtommal nem büntetik még, azonban a terjesztőket igen. (pl torrentoldalak működtetőit)

A mai világban a filmekre rengeteg milliót költenek. Egy csomó technikai metódust vetnek be a filmforgatás alatt. Túlreklámozzák. Jónak állítják be azt, ami vaójában rossz. A 2000 utáni filmek általában rosszak (főleg 2008 után), azonban ezek között is akad nagyszerű alkotás. Szerintem az aranykora a jó filmeknek a 70 -es években kezdődött, 80- as években bontakozott ki és a 90 -es években pedig ezer számra adták ki a jobbnál jobb filmeket. Ízlések és pofonok. Mindenkinek megvan a maga kedvenc stílusa. Én azokat tartom kitűnőknek, amelyekbe ha még írtó álmos is vagyok, nem alszok bele. Megfog első pillanatól. Néhány akciófilmet  értelmetlennek tartok,pl Steven Seagal filmek. A régebbi horrorokat szeretem, van egyfajta misztikussága, rejtélye... Az ijesszük meg minden 5 percben a nézőt teórián alapuló horrorokat , thrilleket nem szeretem.
Általában mindenevő vagyok, de azért vannak határok.
     Ki kell térjek a szinkronizálás szükségtelenésére is. A szinkronizált filmek elvesztik a varázsukat. Én nagyon fontosnak tartom, hogy halljam a színész eredeti hangját és nem mondjuk Gálvölgyi Jánosét. Mindemellett, hallva állandóan az angol beszédet jobban megtanulsz (vagy ha már tudsz gyakorlod) angolul, németül... 
     A következőkben tehát olyan filmeket elemzek, amelyek nekem nagyon de nagyon tetszettek, vagy éppenseéggel nagyon de nagyon megbántam, hogy a szememet rája szegeztem. Remélem a filmajánlóimmal szerzek némi örömöt olvasóimnak. 

Címkék:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban