Pünkösd

május 27, 2012 Bíró Zoltán 0 Comments

   
Mit is ünnepelünk pünkösdkor? Válasz: a Húsvét utáni 7. vasárnapon és hétfőn tartott keresztény ünnep, amelyen a kereszténység a Szentlélek kiadásának emlékét ünnepli meg.


Nem vagyok az a nagy ünneplős. Régebben, mikor kicsi voltam élveztem a karácsony szeretetét, a kántálást, az ajándékokat, a fenyő illatát, az utcai karácsonyi énekeket és az ünnepi vacsorákat. Talán a karácsony az, amit még most is kedvelek némileg... nem szeretem az ezzel járó felhajtásokat, csak minimálisan. Karácsonykor és persze minden ünnepkor megbolondul az egész világ. Vásárlások, szaladgálás ide-oda, a nagy készülődés... nem szeretem az ünnepekkel járó nagy felhajtásokat. Ezért is irtózok az ünnepektől. Még a születésnapomat se várom. Egyre öregebb leszek, mindemellett még készülődnöm is kell, hogy az öregedésemet megünnepeljem.
     Az én javaslatom, hogy minden nap legyen ünnep. Minden nap figyeljünk egymásra, néha ajándékozzuk meg szeretteinket valami ajándékkal, tartsunk családi összejöveteleket... ne várjuk az ünnepet, hogy ezeket megtegyük.
     Pünkösdről nem tudok sokat írni, mert maga ez az ünnep nálunk eléggé egyszerüen megy végbe: reggel felkelés, templomba menés (már aki), aztán egy különleges ebéd, ami általába húsleves, töltött káposzta, krumpli hússal valamint desszertnek valamilyen tészta. A karácsony és a húsvét , gondolom ahogy mindenki másnál nagyobb felhajtással jár.
     Legyenek ünnepek... de ne a nagy felhajtással, a sok ki ad szebb ajándékot versennyel... stb. Szerintem én nem fogom megszeretni az ünnepeket. Talán, ha majd lesz egy gyerekem, akkor kötelezve érezvén magam majd mosolygok ha jön az angyalka ...

Végezetül pedig egy idézet a Szent Bibliából: (Apostolok Cselekedetei 2.)

""És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan egy akarattal együtt valának.
És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése, és eltelé az egész házat, a hol ülnek vala. És megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek és üle mindenikre azok közül. És megtelének mindnyájan Szent Lélekkel, és kezdének szólni más nyelveken, a mint a Lélek adta nékik szólniok.'''

0 comments: